Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko joku köyhä kommentoida tätä:

Vierailija
18.05.2010 |

Sanotaan että terveellinen ruoka on kallista - pitää varmaan myös paikkaansa. Mutta miksi köyhän pitää väkisin ostaa EPÄTERVEELLISTÄ ruokaa? Esimerkki: Maito on kalliimpaa kuin limsa - ostetaan limsaa. Miksi ostaa edes sitä limsaa, joka on TÄYSIN TURHAA.

Minä olen hyvätuloinen enkä osta limsaa. Ihan ystävällisessä hengessä kysyn tätä, en halua vittuilla.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli neuvolassa raskausaikana mitatut arvot.

Vierailija
22/60 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämänhallinta on hukassa, ja tulevaisuus talousasioiden suhteen vaikuttaa toivottomalta.

On eri asia olla köyhä opiskelija kuin köyhä keski-ikäinen työtön, koska opiskelijuus on väliaikainen elämäntilanne jonka jälkeen rahatilanteen oletetaan paranevan.

vaatimatonta elämäntapaa, olen tällä hetkellä työtön opiskelija, joka ei tällä hetkellä pysty opiskelemaan, joten elämme mieheni palkan varassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no eilen ostin kaupasta.

5 l laktoositonta maitoa.

kurkun

5 tomattia

kananmunia

pussin porkkanoita

hiivaa

riisiä

7% ruokakerman

paketin koipireisiä.

meni vajaa 20e Tuosta syödää monta päivää, pottuja on jo kotona.

Mikä tässä on epäterveellistä.

Vierailija
24/60 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puputat nyt ympäripyöreitä. Syynä valintaasi on oman vartalon palvonta. Sinulla on käsitys kasvisravinnon maagisesta terveellisyydestä. Sen lisäksi siihen luultavasti liittyy muita aatteita kuten eläinaktivismia yms.

Meillä ei tuputeta valintoja muille, eikä yleensä keskustella asiasta, koska aina tulee joltakulta paskaa niskaan. En ole koskaan syönyt kalaa, koska se maistuu pahalta ja lihankin suhteen olen ollut hyvin ronkeli. Ei ole aikuisiälläkään ollut tarvetta opetella syömään kalaa ja se lihakin jäi pois osittain mielihalujen, osittain eettisten syiden vuoksi. Kroppaani en palvo, olen ollut sekä läskipallero että normaalipainoinen, enkä hae kasvisruualla mitään zenmäistä tyyneyden tilaa tai maailmanparantamista. En vain syö lihaa enkä kalaa, enkä tykkää tuotantoeläinten käsittelystä nykyisellään. Esim. järvestä pyydettyä kalaa varmaankin söisin, jos tykkäisin.

Vierailija
25/60 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä köyhä polttaa tupakkaa ja marijuonaa. Köyhä juo myös alkoholia ja syö makeita, rasvaisia, suolaisia ruokia. Köyhä elää kaiken aikaa stressaantuneena. Köyhä ei tiedä miten selviytyä seuraavaan päivään. Henki on vaarassa joka päivä lähiössä. Minun vanhempani olivat köyhiä. Tiedän kaiken köyhyydestä. Onneksi pääsin pois ghettosta.

Minä olen köyhän eläkeläismummon tuotos ja nyt yh.

En juo juurikaan alkoholia paitsi silloin kun tiedossa on todella hauskaa seuraa ja hyviä keskusteluja, en stressaa koskaan, asun lähiössä Espoossa jossa on mahtava yhteishenki ja yhteisöllisyys pelaa meidän kaupungin vuokratalossamme. Rahaa on vähän mutta sen voi käyttää järkevästi, voi kierrättää, voi harkita mitä tarvitsee, elämä on mahtavaa.

Vierailija
26/60 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ilmeisesti joku haluaa sanoa minun olevan idiootti? ok, voin ollakin, tai ehkä onnekas, kun minulla ei ole kokemusta köyhyydestä. Siksi kyselen ehkä tyhmiä.

t. ap

Vierailija
27/60 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä köyhä polttaa tupakkaa ja marijuonaa. Köyhä juo myös alkoholia ja syö makeita, rasvaisia, suolaisia ruokia. Köyhä elää kaiken aikaa stressaantuneena. Köyhä ei tiedä miten selviytyä seuraavaan päivään. Henki on vaarassa joka päivä lähiössä. Minun vanhempani olivat köyhiä. Tiedän kaiken köyhyydestä. Onneksi pääsin pois ghettosta.

Minä olen köyhän eläkeläismummon tuotos ja nyt yh.

En juo juurikaan alkoholia paitsi silloin kun tiedossa on todella hauskaa seuraa ja hyviä keskusteluja, en stressaa koskaan, asun lähiössä Espoossa jossa on mahtava yhteishenki ja yhteisöllisyys pelaa meidän kaupungin vuokratalossamme. Rahaa on vähän mutta sen voi käyttää järkevästi, voi kierrättää, voi harkita mitä tarvitsee, elämä on mahtavaa.

Olet poikkeus ja muut köyhät eivät ole kuin sinä. Toivottavasti olet edes ylpeä saamasta huomiosta. Muut eivät ole kuin sinä.

Vierailija
28/60 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on muka pahasta, kuten yksi kirjoittaja täällä esitti?

Eikö kaikille oman kehon hyvinvointi ja terveys ole tärkeitä arvoja - jos vain niille jää arjessa voimavaroja? Miksei omaa ruumista saisi "palvoa" eli pitää siitä hyvää huolta? Ravinnon merkitys kun on keskeinen ihmisen hyvinvoinnille.

Vierailija
29/60 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

liittyy muitakin ongelmia ja masennusta. Sen seurauksena ei jakseta laittaa sitä edullisempaa ja myös terveellisempää ruokaa kuten esim kasvisruokaa joka usein vaatii pilkkomista, kuorimista yms aikaa vievää työtä. Sitten tulee ostettua helppoa, valmiimpaa ruokaa tai esim limsoja jolla toiset saavat helpon tyydytyksen pahaan oloonsa. Ruoka on vaan niin helppo tapa tyydyttää pahaa oloa hetkellisesti kun on masentunut.

Oikeasti suomalaiset tarvitsevat mielenterveyspalveluita enemmän kuin mitään ravitsemusneuvontaa. Kyllä monet tietävät miten "pitää" syödä, mutta täällä hoidetaan tosi huonosti masennusta.

Vierailija
30/60 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on muka pahasta, kuten yksi kirjoittaja täällä esitti?

Eikö kaikille oman kehon hyvinvointi ja terveys ole tärkeitä arvoja - jos vain niille jää arjessa voimavaroja? Miksei omaa ruumista saisi "palvoa" eli pitää siitä hyvää huolta? Ravinnon merkitys kun on keskeinen ihmisen hyvinvoinnille.

Raamatun mukaan tuo on epäjumalan palvontaa. On vain yksi Jumala ja se ei ole sinä eikä terveellinen ravinto.

Tämä on fakta mitä et voi kumota.

Vierailija
31/60 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kieltää omasta itsestä huolehtimisen ja terveellisen ruoan syömisen.

Faktansa kullakin...

Vierailija
32/60 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen köyhän eläkeläismummon tuotos ja nyt yh. En juo juurikaan alkoholia paitsi silloin kun tiedossa on todella hauskaa seuraa ja hyviä keskusteluja, en stressaa koskaan, asun lähiössä Espoossa jossa on mahtava yhteishenki ja yhteisöllisyys pelaa meidän kaupungin vuokratalossamme. Rahaa on vähän mutta sen voi käyttää järkevästi, voi kierrättää, voi harkita mitä tarvitsee, elämä on mahtavaa.

Olet poikkeus ja muut köyhät eivät ole kuin sinä. Toivottavasti olet edes ylpeä saamasta huomiosta. Muut eivät ole kuin sinä.

Minä olen köyhä ja kerroin minun elämästäni köyhänä. En hakenut huomiota vaan laitoin yhden näkökulman elämään.

Vierailija
33/60 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmempiä kuin paremmin toimeentulevat. ja ne on siis ihan cokis-addikteja.

t. köyhä opiskelija, tuleva lääkäri

Vierailija
34/60 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen köyhän eläkeläismummon tuotos ja nyt yh. En juo juurikaan alkoholia paitsi silloin kun tiedossa on todella hauskaa seuraa ja hyviä keskusteluja, en stressaa koskaan, asun lähiössä Espoossa jossa on mahtava yhteishenki ja yhteisöllisyys pelaa meidän kaupungin vuokratalossamme. Rahaa on vähän mutta sen voi käyttää järkevästi, voi kierrättää, voi harkita mitä tarvitsee, elämä on mahtavaa.

Minä olen köyhä ja kerroin minun elämästäni köyhänä. En hakenut huomiota vaan laitoin yhden näkökulman elämään.

Se on vain yksi näkemys. Minun näkemys on laaja. On hienoa että sinulla menee hyvin vaikka olet köyhä. Ajattele silti niitä kymmeniätuhansia joilla ei mene kuin sinulla. He eivät ole sinä.

Vierailija
35/60 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneksi en ole hörhöuskovainen, jos se

kieltää omasta itsestä huolehtimisen ja terveellisen ruoan syömisen.

Faktansa kullakin...

Kohtuus on luonnollinen juttu. Ei sitä tarvitse hehkuttaa. Uskovainen voi nauttia yhden savukkeen sunnuntaina ja lähteä lenkille.

Elä mustanmaalaa uskovaisia. Ehkä ruokavaliosi ei ole nyt kunnossa kun kuulostat niin katkeralta ja hyökkäävältä.

Vierailija
36/60 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyyden syitä on useita, ei kaikilla köyhillä ole mielenterveyden ongelmia tai kyvyttömyyttä selvitä arjessa, vaikka suhteessa paremmin toimeentuleviin näitä ongelmia varmasti onkin jonkin verran enemmän.

On myös terveelliset elämäntavat omaavia köyhiä.

Toisaalta eivät kaikki hyvin toimeentulevatkaan syö ravitsemukseltaan laadukasta ruokaa, vaan esim. eläinrasvojen osuus saattaa korostua ruokavaliossa liiaksi. Toki hyvä koulutustaso sekä varallisuus noin keskimäärin lisää terveellisten ruokavalintojen tekemistä.

Vierailija
37/60 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minä tässä "tavallisia" uskovaisia leimaa.

Vierailija
38/60 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi ostaa ihan perus terveellistä ruokaa,köyhät ovat ne ketkä eivät saa ruokaa kunnolla päivän aikana. Meidän tulot ovat hyvin pienet mutta nälkää emme näe sentään.

Vierailija
39/60 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatat olla hyvätuloinen mutta et mikään järjenjättiläinen, kuulostat idiootilta aloituksesi perusteella. Ei millään pahalla.

Terveisin pienituloinen, joka ostaa maitoa ja toisinaan myös limsaa

Vierailija
40/60 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole sinun show. Kommenttisi on täysin offtopic.

Minusta epäterveellinen ravinto on halvempaa ja köyhän pitää alentua syömään roskaa, koska parempaan ei ole varaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä