Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkaa rasittaa kun lapsi herää aamuisin klo 6. Viimeistään 6.30. Voiko tässä tehdä jotakin?

Vierailija
18.05.2010 |

Lapsi on 1v 9kk. Meillä on muitakin lapsia ja kukaan muu heistä ei ole koskaan herännyt näin aikaisin.

Lapsi nukkuu yksin omassa huoneessa (nukkunut aina)

Ikkunat on verhottu jätesäkeillä joten huone on pimeä ja valo ei pääse huoneeseen.

Mies on sitten ihan hermona kun ei saa nukuttua vapaapäivinä. Toisaalta ymmärränkin kun ärsyttää se minuakin.

Lapsi on siis aina aiemmin nukkunut n klo 8 asti joskus 8.30.

Siks tää tuntuu niin käsittämättömältä.

Lapsi nukahtaa päiväunillekin hetkessä. Eli tarvii vielä niitä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jaksaa nousta ylös aamulla.

Vierailija
2/22 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jaksaa nousta ylös aamulla.

Mäkään en kannata tuota keinotekoista rytmin siirtämistä. Ei lapset ole mitään koneita, vaan yksilöitä. Toiset on aamuvirkumpia kuin toiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsesi on erilainen nukkuja kuin muut. Mulla on toinen lapsista herännyt ikänsä ennen kuutta, eikä ole auttanut mitkään poppakonstit.

Vierailija
4/22 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä siihen ole mikään auttanut. Vanhempi on kohta 12v eikä miksikään ole muuttunut.

Myöhemmin tuo kääntyy positiiviseksi: eipä ole vaikeuksia herätä kouluun aikaisin eikä tartte illalla juurikaan patistella nukkumaan kuten usein käy isompien koululaisten kanssa.

Eli ap, ei varmaan auta kuin sopeutua, kyllä se siitä kasvaa ja tulee aika että hänen vuokseen ei muiden tarvi kuitenkaan nousta.

Vierailija
5/22 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei auta yhtään, vaikka lapsen laittaa illalla myöhemmin nukkumaan, herää silti aina samaan aikaan, vähän kuuden jälkeen.

Voisit kokeilla, jos saisit huoneen vähän viileämmäksi, kuumassa kaikki nukkuu huonommin.

Vierailija
6/22 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 v esikoinen nukkuisi vaikka miten pitkään, mutta kaksi nuorempaa (3 v ja 1 v) heräävät aikaisin.

3 v tyttö osaa jo jäädä leikkimään omaan huoneeseensa herättämättä muita. Hän käy alakerrassa hakemassa jääkaapista kupillisen maitoa ja päästää koiran pihalle noi 6.30. : D Sen jälkeen palaa huoneeseensa katselemaan kirjoja.

1 v poika herää noin 5.30 - 6.30. Jos herää 5.30, otan pojan viereen ja annan maitoa, jolloin nukahtaa vielä uudestaan ja herää noin klo 7.

Vierailija
7/22 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tässä auta muu kuin sopeutua että tämä nuorin on sitten aamuvirkku.

Tämä on meidän viides lapsi. Näköjään lapset voikin olla niinkin erilaisia tässä nukkumis asiassa.

siksikin tämä tuntuu niin "oudolle" kun kaikki muut nukkuu myöhempään :)

Joku tuolla kysyi että miksi molempien pitää nousta niin tässä vastaus:

-molempien ei tarvi nousta mutta kun itse olen herkkäuninen ja en pysty nukkumaan jos oven takana mölistään.

Lapsi ei osaa olla hiljaa vaikka kuinka yritän keksiä hiljaista tekemistä. Joten mieskään ei oikeen pysty nukkumaan.

Muutamana aamuna olen mennyt terassille istumaan ja ottanut lapsen mukaan. Kiitos vaan näiden lämpimien aamujen:) (onneks asutaan okt:ssa)

Jos otan lapsen meidän sänkyyn niin hän vaan innostuu ja alkaa pyörimään tai haluaa päästä pois ja pyytää: "äiti tuu" joten paras nousta ja antaa miehen nukua edes vähän pidempään jos pystyy.

ap

Vierailija
8/22 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi on kanssa aina ollut aamunvirkku, vieläkin, vaikka on 10 v. Herää aina n 6.30, aiemmin heräili vielä aikaisemmin. Aina on nukkunut hyvin, sinänsä ei ongelma. Itsekin olen jo samaan oppinut, vaikka olen itse aamuntorkku luenteeltani.

Vierailija
9/22 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttaa tätä äitiä nukkumaan kun viikonlippuna on toisena aamuna vuoro nukkua!! tulpat korviin ja tyyny vielä pään päälle ja helpostui nukkuu kymmeneen asti!!!

T.ei niin aamuvirkkujen lasten äiti, heräävät n.6.45-7.45

Ei kai tässä auta muu kuin sopeutua että tämä nuorin on sitten aamuvirkku.

Tämä on meidän viides lapsi. Näköjään lapset voikin olla niinkin erilaisia tässä nukkumis asiassa.

siksikin tämä tuntuu niin "oudolle" kun kaikki muut nukkuu myöhempään :)

Joku tuolla kysyi että miksi molempien pitää nousta niin tässä vastaus:

-molempien ei tarvi nousta mutta kun itse olen herkkäuninen ja en pysty nukkumaan jos oven takana mölistään.

Lapsi ei osaa olla hiljaa vaikka kuinka yritän keksiä hiljaista tekemistä. Joten mieskään ei oikeen pysty nukkumaan.

Muutamana aamuna olen mennyt terassille istumaan ja ottanut lapsen mukaan. Kiitos vaan näiden lämpimien aamujen:) (onneks asutaan okt:ssa)

Jos otan lapsen meidän sänkyyn niin hän vaan innostuu ja alkaa pyörimään tai haluaa päästä pois ja pyytää: "äiti tuu" joten paras nousta ja antaa miehen nukua edes vähän pidempään jos pystyy.

ap

Vierailija
10/22 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoin ekojen lapsien aikana kun ongelmaa ei ollut, vaan sitten tulla tupsahti kuopus joka pitää päänsä ja rytminsä nukkumisen suhteen teimme me mitä tahansa. Lopuksi ymmärsin että turha sitä rytmiä on yrittää muuttaa kun se ei kerran muutu. En ikinä olisi uskonut että näin voi käydä.

Vierailija
11/22 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoin ekojen lapsien aikana kun ongelmaa ei ollut, vaan sitten tulla tupsahti kuopus joka pitää päänsä ja rytminsä nukkumisen suhteen teimme me mitä tahansa. Lopuksi ymmärsin että turha sitä rytmiä on yrittää muuttaa kun se ei kerran muutu. En ikinä olisi uskonut että näin voi käydä.

rytminsiirrosta voin kertoa sen verran että kun menee 2h myöhemmin nukkumaan niin herää vastaavasti tunnin aikaisemmin ;) Meillä mennään aikaisin nukkumaan, ei muu auta.

Vierailija
12/22 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on molemmat lapset aina heränneet noin klo 6. Mäkin menen sitten aikaisemmin nukkumaan, kun on oltava hereillä aikaisin. Arkiaamuisinhan tuo nyt olisi joka tapauksessa, kun töihinkin pitää ehtiä, joten siinä mielessä mun mielestä ihan oikea aika herätä.

Ei lapset osaa sisäistä kelloa kääntää viikonlopuksi ja valvoa iltaisin ja nukkua aamuisin pidempään. Sama rytmi meillä on sitten aina. Ainoastaan pidemmillä lomilla saattaa n. tunnin tuosta lipsahtaa, mutta muutoin mennään tuota samaa tahtia :)

Vierailija
13/22 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heräsi tosi aikaisin ja meni sitten taas tosi aikaisin päiväunille. Kouluikään mennessä helpottaa tuo harmi.

Vierailija
14/22 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mikä on ongelma?

Vierailija
15/22 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerhoon!

Kahden aamuvirkun äiti ilmoittautuu. Poika nyt tasan 2v ja herää siinä 5.30-6.30 välillä. Mikään ei auta. Aivan sama meneekö nukkumaan 19.00 vai 21.00. Aivan sama onko torkut lyhkäset päivällä vai ei. Pimennysverhot on. Ei apua. Aika vain auttaa. Esikoinen on pian neljä vuotta ja nukkuu jo pitempään. Oppi nukkumaan pitempään sitten 2,5v lähtien kun tarrakalenterilla annettiin aina tarra kun heräsi vasta herätyskellon soittoon (nousi sängystä). Alussa se kello oli aika aikasin soimassa, etta tajusi yskän...

Vierailija
16/22 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä mihin aikaan menee nukkumaan?

Meillä lapset aina herää kuudelta.

Miehen kanssa sen vapaapäivinä ja viikonloppusin jaetaan vuorotellen vuoro kumpi nousee laittamaan aamupaloja.

Ei ärsytä.

Vierailija
17/22 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt noita ei meinaa sängystä ylös saada.

Vierailija
18/22 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kiireessä ja hermona kirjoittaa niin puolet asiasta unohtuu.

Lapsi menee yleensä sänkyyn klo 20.00.

Väliin oon yrittänyt että laittaa klo 20.30 tai 21.00 mutta herää siltikin aikaisin.

Se tässä ärsyttää kun toiset lapset haluaisivat nukkua ja nukkuvatkin.

Olen pitkään ollut kotona ja meillä on aina ollut myöhäsempi rytmi. toki 2 koululaista pitää herättää kouluun.

Tämä nuorin sitten metelöi aamulla ja haluaa herättää myös sisarukset ja paukuttaa sitten heidän huoneen oveaan.

Vaikka nousisinkin nuorimman kanssa aiemmin niin ei mies pysty siltikään nukkumaan kun lapsi möykkää vaikka yritän pitää sylissä ja keksiä hiljaista tekemistä.

en haluais kuitenkaan opettaa sitä nukkumaan aiemmin. Enää ei vois missään käydä iltaisin.

Mies on sitä mieltä että lasen pitäis antaa olla vaan siellä sängyssä aamulla ja vaikka huutaa jos nukahtais uudestaan. Minä en taas ymmärrä sitä.

eilen nukkui päiväunia 3 tuntia kun oli yöunet jääneet niin lyhyeksi.

Normaalisti nukkuu n 1 1/2 tuntia.

Nukahtamisen kanssa ei ole ongelmia. Lapsi jää pullon kanssa sänkyyn sekä illalla että päivällä. Yleensä nukahtaa 10-15 minuutissa.

Mua ei hirveesti kiinnostais herätä noin aikaisin ja kokoajan yrittää pitää lapsi hiljaisena.

Toivon todella että lapsi itse muuttaa rytmiään.

-ap-

Vierailija
19/22 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun normaali nukkumaanmeno aika tulee, laita lapsi vielä suihkuun/kylpyyn ja sen jälkeen sitten iltapala ja unille.

Minusta toi nyt ei kuulosta ihan kamalalta ajalta. Voithan istuttaa lapsen vaikka sitteriin ja laittaa jonkun lasten ohjelman tai jonkun lasten satucd:n päälle.

Vierailija
20/22 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se ole muuttunut miksikään vielä (esikoinen menee kouluun ensi syksynä). Kuopuksen kanssa teen joskus niin, että houkuttelen hänet viereen kellimään, ja lapsi nukahtaakin siihen vielä puoleksi tunniksi - tunniksi. Esikoinen tietenkin osaa jo olla itsekseenkin, katsoo tv:n lastenohjelmia.

Kun lapset olivat vielä niin pieniä, ettei heidän voinut antaa olla keskenään hereillä, menin olohuoneen sohvalle nukkumaan niin, että lapsi/lapset istuivat minun jalkataipeessani katsomassa lastenohjelmia. Näin heräsin heti, jos lapsi lähti sohvalta liikkeelle.