Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se on sitten arpaonnesta kiinni, onko 1-luokan aloittavalla lapsellani

Vierailija
17.05.2010 |

syksyllä ip-kerhopaikka vai ei :´´(

Juuri soitin alueemme vastaavalle asiasta ja hakemuksia on tullut 40kpl ja ottavat 30 lasta.

Eli 10 pientä tulevaa 1-luokkalaista jäävät ilman iltapäiväaikuisen seuraa.

Itkettää, meilläkään ei ole esim isovanhempia, tuttavaperheitä tms jotka voisivat iltapäivissä auttaa.

Ei kuulema ole subjektiivista oikeutta EDES 1-luokkalaisilla kerhoon päästä, luulin että sitä oikeutta ei olisi enää 20-luokalla.

Aika helvetin halju olo:´(

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerhopaikan saajia ja saman koulun alueella on kaksi eri IP-kerhoa. Missä asiat ovat noin huonosti?

Vierailija
2/74 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksityiselle pph.lle tai joku muu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osittaiseen hoitovapaaseen.

Ja ne 10 lapsen vanhemmat voinevat koota voimansa ja järjestää hoitajan yhdessä.

Vierailija
4/74 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin syksyllä -89 aina koulun jälkeen yksin iltapäivän. Mutta minut oli kasvatettu niin että siihen kykenin. Olisit kasvattanut lapsestasi vastuuntuntoisen ja tunnollisen ja reippaan.

Vierailija
5/74 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaluokan aloittaa 21 oppilasta, koulun vieressä olevaan iltapäiväkerhoon otetaan 20 lasta. Jos kaikki ovat hakeneet kerhoon, yksi jää pois :( seuraava iltapäiväkerho on kahden kilometrin päässä.

Vierailija
6/74 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin syksyllä -89 aina koulun jälkeen yksin iltapäivän. Mutta minut oli kasvatettu niin että siihen kykenin. Olisit kasvattanut lapsestasi vastuuntuntoisen ja tunnollisen ja reippaan.

Vierailija
7/74 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on iltapäivät yksin, pahimmillaan 5h! Jos sinut on noin pienenä jätetty oman onnen nojaan, niin ei se tee asiasta sen hyväksyttävämpää.

Vierailija
8/74 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä kyseessä on ollut heitteillejättö.

Vierailija
9/74 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ekaluokkalaisen pitäisi pärjätä iltapäivät itsekseen. kyllähän siitä toki hengissä useimmat selviäisivät, mutta näköjään häiyksi siitä ainakin tulee..

ekaluokkaisen ei tarvitse olla niin reipas

että on iltapäivät yksin, pahimmillaan 5h! Jos sinut on noin pienenä jätetty oman onnen nojaan, niin ei se tee asiasta sen hyväksyttävämpää.

Vierailija
10/74 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuntuu kyllä ihan karsealta...

Vierailija
11/74 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on lakisääteinen oikeus.

Vierailija
12/74 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette yhdessä muiden vanhempien kanssa järjestä lapsillenne iltapäivähoitoa, jos lapsesi jää ilman sitä kerhopaikkaa? Voihan itsekin tehdä jotain asian eteen, eikä vain oletta, että "yhteiskunta" hoitaa... Perhepäivähoitajat saattavat myös tilanteeta riippuen ottaa iltapäivälapsia, kysele omasta kunastasi. Tai taita oma ilmoitus, joku naapurin "mummo" saattaisi hyvinkin lupautua iltapäiväavuksi. On ihmisiä, jotka ovat esim. sairautensa takia kykenemättömiä kokopäivätyöhön, mutta joku koululaisen mahdollinen hakeminen, välipalan tarjoaminen ja seuranpito onnistuisi hyvinkin. Tai voisi sopia jollekin kotiäidille, saisihan siitä hiukan lisätuloja.

Vierailija
13/74 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä 1-luokkalaisia hakijoita onkin juuri tuo 40kpl ja koulun tilat eivät anna myöten suuremmille tiloille eikä kaupunki kustanna neljättä työntekijää.

Ap

Vierailija
14/74 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole vakituisessa työsuhteessa vaan se alkaa ja loppuu tasaisin väliajoin.

Ja miehen palkasta ei voi sitä ottaa koska emme tule muutenkaan vaikeuksitta toimeen.

Ap

Vierailija
15/74 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 6-7v lapsen todellakaan "pidä" vielä pärjätä tuntikaupalla yksin. Ehkä jos en itsekin "alalla" olisi enkä lapsen kehityksestä paljoakaan tietäisi, niin voisin siihen ajatusmalliin itseni turruttaa.

Ap

Vierailija
16/74 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoa muutaman perheen porukka ja palkatkaa yhdessä hoitaja.

Vierailija
17/74 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taillä on kuitenkin 75% todennäköisyys voittaa suo paikka lapsellenne! Onnea arvontaan.

Vierailija
18/74 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tule selittämään minulle tuollaista!!

Se on aika oleellinen pointti että pysyy katto pään päällä, saamme maksettua kotiamme, ruoat, laskut jnejne. Mitään ei esim jää säästöön.

Ja kyllä, olin 6v kotiäitinä ja tuskinpa rahan vuoksi.

Ap

Vierailija
19/74 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua kun kaikki pitäisi tarjota valmiina...Miksi ette yhdessä muiden vanhempien kanssa järjestä lapsillenne iltapäivähoitoa, jos lapsesi jää ilman sitä kerhopaikkaa? Voihan itsekin tehdä jotain asian eteen, eikä vain oletta, että "yhteiskunta" hoitaa... Perhepäivähoitajat saattavat myös tilanteeta riippuen ottaa iltapäivälapsia, kysele omasta kunastasi. Tai taita oma ilmoitus, joku naapurin "mummo" saattaisi hyvinkin lupautua iltapäiväavuksi. On ihmisiä, jotka ovat esim. sairautensa takia kykenemättömiä kokopäivätyöhön, mutta joku koululaisen mahdollinen hakeminen, välipalan tarjoaminen ja seuranpito onnistuisi hyvinkin. Tai voisi sopia jollekin kotiäidille, saisihan siitä hiukan lisätuloja.

Mutta tottakai kaikki nyt ensisijaisesti toivoo saavansa paikan suoraan iltapäiväkerhosta, jos sellainen mahdollisuus on. Vai etkö sä itse niin tekisi? Alkaisit heti etsiä jotain mummoa joka hoitaisi lasta...

Tottakai tässä tilanteessa täytyy itsekin tehdä jotain, mutta jos nyt ensin odottaa miten tuon olemassa olevan ip-kerhon kanssa käy.

Niin ja hei, kaikilla ei ole mahdollisuutta osittaiseenkaan... Elämä ei ole ihan niin mustavalkoista!

Vierailija
20/74 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilannetta vähättelevistä olisi itse vastaavassa tilanteessa täällä valittamassa, purnaamassa, voivottelemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän