Minusta loviisa on aivan ihana kaupunki. Aivan, kuin New york pienoismallina.
Nyt jää usan matkat pois ja tästä lähtien lomailen loviisassa :)
Kommentit (13)
Kävimme loviisalaisessa pilvenpiirtäjässä toissa kesänä. Mäen päällä oli rautaputkista kyhätty sellainen näkötornin tapainen. Ihan kuin New Yorkissa.
Jees voisin ottaa annoksen samaa ainetta mitä olet imaissut.
Ajoin muutamasti siitä läpi. Onko siellä muuta kuin se kirkko puistoineen?
Aika hauska :)
Mutta totta on että kotimaan matkailusta saa enemmän irti kun ajattelen sitä Amerikka-matkailuna. Esim. Espoo muuttuu jotenkin siedettävämmäksi kun muuttaa sen mielessään Los Angelesiksi, jota se palmujen puuttumista lukuunottamatta muistuttaa hämmästyttävän paljon :-O
Vierailija kirjoitti:
Ajoin muutamasti siitä läpi. Onko siellä muuta kuin se kirkko puistoineen?
Hienoja vanhoja taloja ja meren rantaa. New York ei ole koskaan tullut minun mieleeni.
Vierailija kirjoitti:
Mutta totta on että kotimaan matkailusta saa enemmän irti kun ajattelen sitä Amerikka-matkailuna. Esim. Espoo muuttuu jotenkin siedettävämmäksi kun muuttaa sen mielessään Los Angelesiksi, jota se palmujen puuttumista lukuunottamatta muistuttaa hämmästyttävän paljon :-O
- kehäteiden halkoma tasainen loputtomiin jatkuva lähiöviidakko
- taivaanrannassa häämöttää korkea vuori(sto)
- keskusta kamala jossa kukaan ei asu
- upeat rannat
- upporikas kaupunki kaupungin sisällä
- ongelmaghettoja ja toisaalta rikkaiden paratiisimaisia asuinalueita
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ajatus. Mä käyn Helsingissä niin harvoin että parin tunnin kuljeskelu vuosia sitten kesäisessä keskustassa tuntui ulkomailla käynniltä. Ratikka-ajelusta tuli muinaiset luokkaretket mieleen. Kesällä moni kotimainen vanha kaupunki tuntuu hyvinkin eksoottiselta. Tai sitten olen vain viihtynyt liikaa kotikulmilla..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ajatus. Mä käyn Helsingissä niin harvoin että parin tunnin kuljeskelu vuosia sitten kesäisessä keskustassa tuntui ulkomailla käynniltä. Ratikka-ajelusta tuli muinaiset luokkaretket mieleen. Kesällä moni kotimainen vanha kaupunki tuntuu hyvinkin eksoottiselta. Tai sitten olen vain viihtynyt liikaa kotikulmilla..
Sörnäisten suuntaa olen ajatellut aina New Yorkina. Ne vanhat tiilirakennukset ja nyt korkeat pilvenpiirtäjät luo jotenkin sellaisen ilmapiirin. Hakaniemen silta toimittaa Brooklyn bridgen virkaa.
Pohjanmaalla on kiva ajella kun se tuo elävästi mieleen Teksasin.
Muista ottaa seuraavalla lomalla samaa kamaa :)