Joustava hoitoraha alle 3-vuotiaan äidille?
Jos työnantaja haluaa palkata vain 30h/vko tekijän, ja minä haluan työn jossa ei tarvitse tehdä 100% työaikaa lapsen takia, niin saako silloin joustavaa hoitorahaa? Eli itse en ole sitä mitenkään pyytänyt työnantajalta.
Kommentit (3)
Ainakin minun piti toimittaa Kelalle työnantajan todistus, josta kävi ilmi, että osa-aikatyön syynä on lapsenhoito.
Vierailija kirjoitti:
Jos työnantaja haluaa palkata henkilön 30h/vko, hän myös sellaisen palkkaa. Työnantaja ei ole mikään hyväntekijä. Palkkaa juuri sellaisen kuin tarvitsee.
Ööh, kuka muuta on väittänyt? Tarkoitan, että työsopimuksessa lyhennetyn työn peruste on lisäresurssien tave, eikä niin päin että minä olisin erikseen _pyytänyt_ alempaa kuin 100% työaikaa lapsen takia.
Jos työnantaja haluaa palkata henkilön 30h/vko, hän myös sellaisen palkkaa. Työnantaja ei ole mikään hyväntekijä. Palkkaa juuri sellaisen kuin tarvitsee.
Kun haet työtä, mainitse tuo tahtosi ja selvitä KELAsta tarvittavaa tietoa joustavasta hoitorahasta, jonka voit lyhyesti, mutta selkeästi kertoa jo hakemuksessasi, sillä työnantaja kun ei välttämättä tiedä eikä itse ehdi asiaa selvittää.