Haluan ymmärtää ja osata lukea Raamattua!
Nk. uskovaisten höpinöitä en myöskään ymmärrä enkä pitkiä rukouslitanioita jossa huudetaan Herra sitä ja Herra tätä.
Auttakaa! Apua!
Perustetaan tähän ketjuun Raamatun luku- ja ymmärtämisketju!
Kommentit (16)
Voisitko ryhtyä ohjaajakseni Raamatunlukemisessa sähköpostin välityksellä?
Voisitko ryhtyä ohjaajakseni Raamatunlukemisessa sähköpostin välityksellä?
periaatteessa uskalla antaa sähköpostiosoitettaan netissä kenellekään. Eli suosittelen, että hakeudut ihan livenä vaikkapa johonkin seurakunnan raamattupiiriin.
ei tarvita teologin koulutusta. Sitä voi ymmärtää tavallinen ihminen. On sitten eri asia haluaako ymmärtää ja haluaako toimia Raamatun ohjeiden mukaan elämässään. Meille on annettu valinnan vapaus. Valintamme mukaan kannamme vastuun.
Raamattu on muutakin kuin pelkkä ihmisten kirjoittama kirja se on Jumalan sana ihmisille jotka haluavat sen kuunnella. Kannattaa tutustua Raamattuun ja pyytää apua sen ymmärtämiseen.
ei tarvita teologin koulutusta. Sitä voi ymmärtää tavallinen ihminen. On sitten eri asia haluaako ymmärtää ja haluaako toimia Raamatun ohjeiden mukaan elämässään. Meille on annettu valinnan vapaus. Valintamme mukaan kannamme vastuun.
Raamattu on muutakin kuin pelkkä ihmisten kirjoittama kirja se on Jumalan sana ihmisille jotka haluavat sen kuunnella. Kannattaa tutustua Raamattuun ja pyytää apua sen ymmärtämiseen.
Raamattu on täynnä ristiriitaisuuksia ja sieltä löytää hiukkasen tulkitsemalla kommentin joka asiaan -ihan kuin Sudenpentujen Käsikirjastakin.
raamuttua voisi ei uskovainenkin lukea, jos se ei olisi niin jotain, onhan siellä "hyviäkin" ja outoja juttuja, itse en ikinä pääse ekaa sivua pidemmälle.
Niitä voi avata kaikenlaisia sähköpostiosoitteita joista ei ihmistä tunnista.
kysytään ihan oikeaa nimeä sähköpostiosoitteen lisäksi. Ohjelma lätkäisee oikean nimen näkyviin kun viestin lähettää sähköpostiosoitteen lisäksi. Ei minulla ole ainakaan pokkaa huijata itselleni jotain toista nimeä, jos nimeä kysytään. Minusta on viisainta olla antamatta netissä kenellekään sähköpostiosoitetta.
täältä etsiä, seurakunnan papit on juuri sitä varten että he käyvät näitä keskusteluja ihmisten kanssa.
Minulla tuli lapsen kastetilaisuudessa sellainen ahaa-elämys uskonnon suhteen, että melkein jo kirjoitin lapsen rippipapille liudan kysymyksiä. Se sit jäi ja innostus laantui...mulle uskonto on aina ollut ensisijaisesti maalliseen valtaan pyrkivä, hierarkinen ja patriarkaalinen järjestelmä joka lähinnä hämmentää. Jumalanpalveluksetkin on sellaisia etten mä ymmärrä mikä niissä on oikein pointti.Ristiäisissä papin pitämä saarna (naispappi) oli kuitenkin hyvin lämmin, yksinkertainen ja rakkautta ja armoa korostava, ja mä ensimmäistä kertaa oikein tajusin mihin siinä pyrittiin. Se oli liikuttava ja oikein hyvä saarna.
ei snniä pappeja tarvita,eihänä ne itsekään lue Ramaattua kuin nimeksi, ja monet teologien käsitykset perustuu johonkin keskiaikaiseeen kirkolliskokouksissa pätettyihin asioihin, joilla ei mitään tekemistä Raamatun oppien kanssa.
jos oikeasti haluat sitä ymmärtää, niin kierrä papit kaukaa.
Laitoin suomi24 raamattu palstalle, mutta siellä ei liiku mikään.
Muutkin kuin kangasalalaiset voivat käsittääkseni kysyä ja keskustella uskonasioista: http://www.kla.fi/keskustelu/
ja jos ei sitä alusta niin esim. johanneksen evankeliumia
Hehän ovat olemassa vain toisilleen, kiistelevät keskenään oppiasioista.
Usko on sydämen asia. Avaa Raamattu vapaalla kädellä, ei sitä tarvitse alkaa alusta kahlaamaan. Kyllä sieltä joku kohta sinulle avautuu. Niin se minullakin alkoi.
ei tarvita teologin koulutusta. Sitä voi ymmärtää tavallinen ihminen. On sitten eri asia haluaako ymmärtää ja haluaako toimia Raamatun ohjeiden mukaan elämässään. Meille on annettu valinnan vapaus. Valintamme mukaan kannamme vastuun. Raamattu on muutakin kuin pelkkä ihmisten kirjoittama kirja se on Jumalan sana ihmisille jotka haluavat sen kuunnella. Kannattaa tutustua Raamattuun ja pyytää apua sen ymmärtämiseen.
kiva kun joku oikeasti ymmärtää nämä asiat.
Mä olen lukenut koko Raamatun muutamaan kertaan ja opiskellut kirkkohistoriaa ja historiallista teologiaa - luulen siis ymmärtäväni yhtä ja toista, vaikka Luther-säätiö varmaan toista mieltä onkin.
Aloita lukemaan alusta ja kysy, mikä ihmetyttää.