IHANIEN MIEHIEMME TYYLIMOKAT JA MUUT KOMMELLUKSET!
ALOITAN:
-ei luovu ikivanhoista, kuluneista ja jo rikkinäisistä nahkasaappaista jotka se on saanut 7v sitten, koittaa laittaa niitä jalkaansa vielä näillä keleilläkin, kun ovat niiin hyvät jalkaan!
-mies päätti että hankkii tästedes vaatteensa leatherheavenista, tms, kaikki paidat täytyy olla harrikan logolla tai vastaavia, h&m ei kelpaa enää!
-rakastaa ns. wifebeater-paitoja (hihattomia paitoja joissa isot käsien aukot) niin mauton!!!
-tykkää kauluspaidoista mutta pitää niitä aina liikaa auki, niin että rintakarvat näkyy! hyi kun oikeen puistattaa! :/:/:/
Kommentit (88)
Olimme menossa hautajaisiin ja mies etsi sukkia eipä sitten löytänyt, vaikka olin laittanut ne valmiiksi. Ja laittoi sitten tumman puvun kanssa KIRKKAANPUNAISET sukat, en tajua, että mistä hän ne löysi ja noissa sukissa oli vielä joulupukki varressa..
Pari kertaa laittanu pyjaman paidan töihin.
Sit sillä on kohta 20v vanhoja vaatteita, joita haluaa käyttää + isävainajansa (kuolleena jo toistakyt vuotta) vanhoja vaatteita. Niitä ei saa heittää pois, ja mun rahatilanne ei anna myöten ostella miehelle vaatteita, rahani ku menee melkeen kaikki ruokaan.
koska ostan miehen kaikki vaatteet ja mies myös tarkastaa että on edustuskelpoinen, kun lähtee julkisille paikoille :D
no kuitenkin yks aamu katsoin että jaapa jaa on miehellä paidasta saumat ulospäin...hihittelin hetken aikaa kun mies ihmetteli miksi kaulus kuristaa...no se paita oli vielä takaperin :D .
Ei siinä mitään, kun sitten tuli töistä niin sanoi että hitto kun koko päivän oli niin hankala olla kun persauksessa oli niin omituinen olotila. Ei siinä mitään housut pois ja kas kas boxerit (ne tiukat ja sexyt) oli takaperin jalassa :D . Ei ollut älynnyt katsoa alkkareitaan veskissä, oli vaan miettiny että onkohan hälle tullut peräpukamat :D
mun miehelle yks sen opiskelukaveri antoi muutama vuosi sitten josstain saamansa tai löytämänsä villakankaisen talvitakin, siis sillä meiningillä että " hyvä takki mut ei sovi mulle, haluatko talvitakin?" . se vaan on tyttö se miehen kaveri ja se takki on naisten takki. mieskin myöntää että se on, mutta arvelee että ehkä ongelma katoaa jos vaihtaa napit toiselle puolelle. mut ei se katoa kun se takki on AIVAN S*ATANAN SELKEESTI NAISTEN MALLIA, levenee pehvan päältä takaa sillain niinkuin vaikka juhlahameet levenee, silleen että tulee semmoinen " pömpsy" pehvan päälle. on joo tosi miehekkään näköinen miehellä helkatin transutakki. miehellä on itsellä ihan vääristynyt kuva siitä, se luulee että se on semmoista kekkos-tyyliä tavallaan kun siinä on krimikaulus ja se on semmoinen viileän harmaa.
muutettiin justa kaupunkiin ja sanoin miehelle että mä en tasan lähde sen kanssa edes koiraa kusettamaan jos sillä on vielä ens talvena se takki käytössä. mies on tosi loukkaantunut ja sitä mieltä että mä olen vittumainen ämmä kun tahallaan loukkaan häntä ja yritän määrätä pukeutumisestaan. ..mua vaan niin hävettää se takki. siinä on hihatkin miehelle liian lyhyet.
Vierailija:
Nyt taas muistin, etta miks en nainut suomalaista miesta.... :)
Muttta ikava tulee isaa ja veljea ja niiden kalsarihiihtelya kotona, kun naita juttuja lukee. Veljellakin loytyy vyotarolaukku ja college-paidat han tunkee farkkujen sisaan. Isalla on sellainen musta " kasilaukku" , mita se kuljetta mukanaan :D Parempaan menoon paalle hirvennahkatakki ja paahan kipparilakki.
Eniten riipii, että mies ei yli kymmenen Suomessa asutun vuodenkaan jälkeen ole oppinut, että talvella ja kesällä on eri vaatteet. Hän vetää jonkun kesäpoplarin puvun päälle, kun pakkasta on -35, ja toisaalta lampsii " varrellisissa kävelykengissään" (=talvikengät) heinäkuun helteillä.
viininpunaisissa collegehousuissa, joissa on liian lyhyet lahkeet ja kuminauhat lahkeensuissa. Tunkee paidan aina housun sisään ja ostaa pääsääntöisesti liian lyhyitä housuja ja liian isoja paitoja. Omistaa farkkupaidan yök!.
T-paita, farkut ja puukkarit... ja tietty lippis. Talvella sentää käyttää talvitakkia mutta keväällä ja syksyllä pitää olla fleecetakki. Paidat tunkee housuihin ja se vyö juuri sinne vattan´alle ja niin söpösti tuo turvonnut vatsalihas sitten killuu vyön päällä
Tribaalikuvioiset t-paidat, iänikuiset tuulihousut kun on niin mukavat jalassa. Takavuosina sillä oli sininen tuulitakki missä oli kissankokoisilla kirjaimilla sen työpaikan logo. Ja kehtasi kulkea kaupungillakin se päällä.
En kaikki sen mokia jaksa ruveta luetteleen, koska niitä löytyy :D
Pahin ja ärsyttävin mikä nyt tulee mieleen on se, että heti ku kelit sallii ni ei ku jokapaikkaan shortsit päälle, sit jotkut kauheet tarrasandaalit ja kaikenkirjavat karseet nillkasukat just puoleen pohkeeseen asti revittynä.
Sit se värien kirjo. Sillä saattaa olla beiget shortsit, musta joku pääkallopaita ja siihen violetti kauluspaita päälle auki repsottamaan :)
Ja ne sandaalit ja sukat.
Ehkä tuonkin vielä kestäis, mutta kun se ei tajua että ne kaikki sen vaatteet mitkä se suurin piirtein omistaa, on niiltä ajoilta ku se oli about 2o kiloo laihempi...ja auta armias jos mä sanon sille et karseen näköstä ku tursuaa ni se ottaa kauheet kilarit :/
Eli kritiikkiä ei kestä.
Itseleikatut farkkusortsit, Halppiksen Äijä paita ja tietty ne frottee sukat ja sandaalit .. Kaiken kruunaa se nahkainen junttipussi (vyölaukku) jossa sätkäpussi ym.. Ja viereen vielä kännykkäkotelo ja sitten menoks huvipuistoon perheen kans :) En raaskinu palauttaa takas vaatekaapille, oli helle joten mukaan napattiin viel joku mainos lippis! Muuten mukava ukko ;)
Vierailija:
En kaikki sen mokia jaksa ruveta luetteleen, koska niitä löytyy :D
Pahin ja ärsyttävin mikä nyt tulee mieleen on se, että heti ku kelit sallii ni ei ku jokapaikkaan shortsit päälle, sit jotkut kauheet tarrasandaalit ja kaikenkirjavat karseet nillkasukat just puoleen pohkeeseen asti revittynä.
Sit se värien kirjo. Sillä saattaa olla beiget shortsit, musta joku pääkallopaita ja siihen violetti kauluspaita päälle auki repsottamaan :)
Ja ne sandaalit ja sukat.Ehkä tuonkin vielä kestäis, mutta kun se ei tajua että ne kaikki sen vaatteet mitkä se suurin piirtein omistaa, on niiltä ajoilta ku se oli about 2o kiloo laihempi...ja auta armias jos mä sanon sille et karseen näköstä ku tursuaa ni se ottaa kauheet kilarit :/
Eli kritiikkiä ei kestä.
Meillä on outo kenkäongelma. Mieheni on hyvin tarkka minun kengistä, minkä väriset sopii minkäkin vaatteen kanssa: terävä kärki niissä olla pitää jne. Vaatteisiin ei niinkään puutu. Itse kuitenkin pitää froteesukkia sandaaleissa ja valkoisia lenkkareita, jotka nykyään ovat kylläkin harmaan kukertavat. Muuten pukeutuu ihan hyvin (varsinkin kun kännykkävyökotelonsa hajosi ja olin vihjaissut ettei uutta tarvitse ostaa tilalle).
Mitään laukkua ei suostu pitämään, koska on ' hinttimäistä' . Tavarat kulkee sitten milloin missäkin, jos osa ei ole unohtunut matkalle...
Hän osaa pukeutua tilanteen mukaan, enkä ole joutunut huomauttamaan hänen pukeutumisestaan kuin kerran koko 15-vuotisen yhteiselomme aikana. Se yksi kerta olikin sitten mokien moka.
Tiedättehän kuinka uljaat suomalaiset uroot tapaavat kesällä pyrkiä kuoriutumaan ihan kaikista vaatteistaan? Minun armas aviomieheni yritti liittyä heihin. Hän on punertavahiuksinen, eikä rusketu ikinä ja vaikka hän ei ylipainoinen olekaan hän on ns. laiha läski, ei siis timmissä kunnossa lainkaan. Ja sellainen mies kun riisaisee paidan ihmisten ilmoilla, en ihmettelisi yhtään vaikka kaikki naiset juoksisivat kirkuen karkuun. Hilpaisin siis pikaisesti terassin portilta mieheni luo ja sähisin, että jos hän ei juuri sillä hetkellä vedä paitaa ylleen hän tulee olemaan seuraavasta arkipäivästä lähtien virallisesti viikonloppuisä.
Toinen ihana tapa on kiskoa housut niin ylös, että palliraukat kituu tukehtuneina, joskus jännityksell seuraan, että pääseekö mieheltä kiljaisu jos housut vahingossa vielä liikahtais ylöspäin...
Miten muuten saada mies tajuamaan että vaatteita PITÄÄ ostaa aina välillä???? Ettei ne siis itsestään sinne kaappiin kävele...
Nimimerkillä: Miehen 90-luvun vaatteita häpeävä
mutta joskus (huom. oikeestaan aika usein) tapahtuu näitä mokia, että paita on väärinpäin tai tuplaväärin (saumat ylös ja lappu edessä).
Huippumoka oli se, kun mies oli kerran vahingossa laittanut töihinsä päälle mun farkut. Mitäs siinä, minä olen vain 164 cm pitkä ja mies on 184. Oli vaan kuulemma töissä ajatellut, että lahkeet lepattaa kummasti... No, kai ne nyt lepattaakin, kun ne on puolessa pohkeessa!!
Mies on vielä palveluammatissa, eli näkee useita ihmisiä päivän aikana. Ihme, kun kukaan ei ollut sanonut mitään ;)
vois laittaa? Ei ainakaan perstaskuun :-))))))
Hyvää lantionpohjajumppaa lukea näitä....
Vierailija:
Toi transutakki oli ihan huippu :-)))))))))))))))
)
" mies on tosi loukkaantunut ja sitä mieltä että mä olen vittumainen ämmä kun tahallaan loukkaan häntä ja yritän määrätä pukeutumisestaan. ..mua vaan niin hävettää"
Mun miehen tyylimokat ei _onneks_ ole niin karmeita kuin teillä joillain, lähinnä pikkujuttuja:
-Samat vaatteet ympäri vuoden, samanlaisia vaatteita iso läjä; valkoisia ja mustia t-paitoja ja dressmannin housuja. Ostaa aina samanlaisia lisää. Toivoisin välillä jotain vaihtelua...
-Lompakko on AINA perstaskussa, joka sitten alkaa rumasti repsottaa housuissa. Olen sanonut että aika kamalan näköistä mutta ei voi kuulemma muuallakaan pitää, ainakaan kesäisin kun ei ole takkia.
-Talvitakki teinivuosilta - ensi talveksi suostui vihdoin ostamaan uuden kun vanhalle tippui pizzaa ja rasvatahra ei lähtenyt pesussa...
-Kesäpusakka mallia manne... Hiukan hävettää! Ihan siisti sinänsä mutta tummien housujen (tai oikeastaan ihan minkä kanssa vaan) vaikutelma on outo; mustalaismiehen vaatteissa vaaleatukkainen ukko!
-Samat kengät ympäri vuoden! Eli kuluttaa kengät puhki pitämällä niitä ympäri vuoden kelissä kuin kelissä. Ja uudet ostetaan vasta kun vesi tulee pohjasta läpi! Kesällä jalat hikoaa järkysti, sukat tietysti valkoiset tennissukat.
-Kotona päällä AINA mun yläasteella itselleni ostamat adidaksen kolmiraitaverkkarit, joissa napit sivusaumoissa. On kuulemma mukavat.
-Tupakkatakkina ikivanha kirkkaasininen NAISTEN toppis, jossa keltainen vuori. Parempi tietysti tämä kuin edellinen, anopin vanha kulahtanut täyspitkä naisten toppis - mies suuttui kun heitin sen roskiin...
Mieheni on ammattisotilas, joten työn puolesta pukeutuminen ei ole ongelma =)
Ei siis haittaa yhtää vaikka mieskin viihtyy :) Ei nyt sentäs vieraiden läsnäollessa...
äijä käytti lahkeisiin kapenevia farkkuja, sit oli kaikkia ihanuuksia kuten samettikauluspaita, farkkupaita !! (ei voi kuulemma heittää roskiin ku oli Peakin paita), Amorphisin bänditapaita... Aika tehokkaasti heitin kaiken menemään!