Työterveyslääkäri antoi ymmärtää etten saisi enää sairaslomaa...
Olen ollut 4-vkoa sairaslomalla keskivaikean masennuksen vuoksi, sinnittelin ja sinnittelin useamman vuoden, paskaa satanut viim 5v niskaan niin työ-kuin yksityiselämässä, olen mm saattohoitanut läheiseni hautaan jne.
Nyt olisi ensivkolla töihin paluu, mutta en tiedä pystynkö sinne menään:((
Itkettää vain, voisin nuo lapsenikin joka päivä moneen kertaan listiä:´´(
Lääkitys alkoi 3vkoa sitten, eipä näytä auttaneen.
Kaiken kruunaa parisuhteen paska tilanne, ero aika lähellä, pian alkava työttömyys jnejne.
Olen vain ihan loppu, ei minkäänlaista motivaatiota palata 1,5kk ajaksi työpaikalle ja katsella niitä katseita varsinkin työpaikan ilmapiirin myrkyttäjänaisilta.
Välillä tuntuu, kuten nytkin, että olisi parempi kuolla pois.
Työterveyslääkärikään ei innosta asioimaan siellä enää, ei se tyttönen tunnu nuppiasioista paljoa tietävän ja kynsinhampain sain itkien anella lisää sairaslomaa kun siellä kävin 2-vkoa sitten.
En tiedä mitä tehdä, minkään kanssa:´´(
Kommentit (31)
Ja jos et pärjää, niin sitten pyydät uudelleen sairaslomaa.
Työehtosopimuksessa on katto kuinka monesta sairaslomapäivältä saat palkkaa, kun palkallinen sairasloma on syöty loppuun, joudut hakemaan sairaspäivärahaa joka on paljon pienempi kuin palkka. Kannattaa ap ottaa tästä selvää. Saattaapi olla että työterveyslääkäri tietää jotain sinun alan ehdoista ja siksi ei mielellään määrää pidempää sairaslomaa?
Sepram ja annostus ei ihan se pienin vaan 20mg/vrk.
Ap
sitä voi nostaa ja voi kokeilla jotain muutakin jos ei eka tepsi. Cymbalta ja Efexor on tehokkaampia, noita serotoniinin takaisinoton estäjillä vaan aina aloitetaan.
psykiatria! Eikä tarvitsekaan, työterveyshuolto on työperäisten ja akuuttien sairauksien hoitoon, sieltä voi saada lähetteen edelleen, mutta hoito jatkuu omalla kustannuksella (tai kunnan, mutta siis se polimaksu jne. on itse maksettava).
Eli kerää rahat kasaan ja mene yksityiselle, käynti maksaa alle satasen.
voin olla 60vrk työssäolon jälk 60vrk täydellä palkalla sairaslomalla eli se on kutakuinkin 3kk eli se ei lekurilla nyt syynä vastahankaisuteensa ole. Minusta oli vastenmielistä kuinka vaikea hänen oli sairaslomaa jatkaa, vaikka toinen itkee ja on aivan "sekaisin" ja nyyhkii yms. niin tämä nuori nainen vain töllöttää ja toimii kuin mikäkin Jumala armopalojaan jaellen:(
Ap
mutta tosiasia on, että on paljon feikkaajiakin jotka hakevat saikkua juuri noin. Siitä kärsivät sitten ne jotka todella tarvitsevat apua. Ole sinnikäs.
Tessin mukaan voin olla 60vrk työssäolon jälk 60vrk täydellä palkalla sairaslomalla eli se on kutakuinkin 3kk eli se ei lekurilla nyt syynä vastahankaisuteensa ole. Minusta oli vastenmielistä kuinka vaikea hänen oli sairaslomaa jatkaa, vaikka toinen itkee ja on aivan "sekaisin" ja nyyhkii yms. niin tämä nuori nainen vain töllöttää ja toimii kuin mikäkin Jumala armopalojaan jaellen:( Ap
Työssäkäyntisi on varmaan kestänyt juuri sen vaaditut 60 päivää ennenkuin jäit sairaslomalle. No toivotaan että et edes ole pienyrittäjällä töissä. Pari ap:n tapaista tapausta ja ja ajavat pienyrittäjän konkkaan.
Ja siten se 60vrk=12vkoa=3kk.
Niin ja mitä tulee siihen että olisin "heti" jäänyt sairaslomalle kun sen 60 päivää olin ollut samalla työnantajalla niin väärässä olet, kiitos vain.
Jotkut vain lukevat Tessinsä läpi.
Ap
Hänen luonaan on ihana asioida. Itsellä alkoi viime kesänä (tai oikestaan jo edelliskesänä, mutta sinnittelin viime kesään saakka) lievä masennus, menin tth:oon keskustelemaan tuon kyseisen lääkärin kanssa ja sain lääkitykseksi Efexoria.
usein ensin olo heikkenee, jonka jälkeen olo taas paranee. Annosta nostettaessa tullee uudelleen sama reaktio. Tämä ei vielä tarkoita, etteikö lääke auttaisi. Anna sille aikaa.
Jos työsuhdettasi on jäljellä enää 1,5kk, niin sen kyllä jaksaa sinitellä, vaikka kuinka olisi kurja olo.
Masennuksessa hoidon arviointi tasaisin väliajoin on tärkeää, samoin on töihinpaluun kokeilu.
Käy töissä kokeilemassa, kuinka menee. Joskus elämä voi yllättää, positiivisestikin.
kyllä se kohta alkaa helpottaa. Mikä lääke ja annostus sulla on?
Itse sain avun lääkkeestä, olo oikeasti parani!