Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvät lapsiperheet lentokoneessa!

Vierailija
15.05.2010 |

Lapsen pitää istua tuolillaan eikä roikkua edellä istuvan penkissä ja tarrautua hiuksiin. Ei meitä muita teidän taaperot kiinnosta pätkääkään. Lentokoneen käytävä ei myöskään ole tehty juoksemista varten.

Voisi myös anaa roskat lentoemolle eikä jättää kamalaa sotkua kuin paskan perseestään lattialle. Ei uskoisi, että yleensä aikuisia ihmisiä on mukana..

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu edessäistuvan penkissä. Minä ja varmasti monet muutkin tässä ketjussa kuitenkin tarkoittavat ihan rehellistä POTKIMISTA, jota monet lapset vanhempiensa luvalla tekevät ja joka tuntuu varmasti erilaiselta. Pöydän rauhallista availua tuskin koneessa voi estää... Terv. Se selkäleikattu pienten lasten äiti

Pienet lapset, 0-1 vuotiaat maksaa lipun hinnasta 10% ja verot. Ei siellä kukaan ilmaiseksi matkusta. 2-vuotiaat maksavat jo 90% lipun hinnasta. Minulle on kerran ystävällisesti ilmoitettu lyhyellä lennolla, että lapseni 4v potkii penkkiä. Tietenkin pahoittelin ja loppumatka meni sitten lasta tarkkaillessa, ettei vaan avaa pöytää piirtääkseen tai koskekaan siihen penkkiin, sillä kaikenlainen koskeminen tuntui "potkimisena" edessä istuvan selässä. Tosiasiassa lapsi ei potkinut ollenkaan, vaan silloin tällöin "valuessaan" tuolissa alaspäin otti tukea edessä olevasta istuimesta jalallaan noustakseen paremmin istumaan. Lisäksi se pöydän avaaminen piirtämiselle, pois laittaminen, uudestaan avaaminen vartin päästä lukemiselle jne tuntui myös potkuina selässä. Missään muualla kuin Suomen lennoilla en ole vastaavaan aikuisten asenteeseen törmännyt (MINÄ lennän, MINUA ei saa äänellä tai millään muulla häiritä). Asumme etelä-Euroopassa ja "kotmaan" lennoilla ihmisen auttavat lasten kanssa, leikkivät ja hauskuuttavat heitä penkkien välistä ja ymmärtävät kyllä, ettei lasten kanssa matkustaminen mene aina 100% nappiin vaan lapsi voi kertaalleen vaikkapa kiukusta pitkien odottamisten tai väsymyksen takia.

Vierailija
22/28 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oikeasti lapseni ei potkinut, vaan edessäistuva koki kaikenlaisen "häiriön" potkimisena, kuten meille asiasta sanoi. (Pöydän avaamisen ja sulkemise, lapsen istumaan kohotuksen). Tuli mieleeni, että kokeekohan muutkin kaiken potkimisena, mikä ei potkimista edes ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkäjään saa, kun ei ole koskaan mitään laskua tullut : DDD Joten jää sinä kotiin, jos häiritsee. Kotona tuskin joudut häirinnän kohteeksi. Ja mitä ihmettä se sulle kuuluu, missä kunnossa lentokone on :-O Ellet itse ole se siivooja, sit ymmärrän kiukkusi ja muutenkin ; ) En minäkään haluaisi olla siivooja....

Vierailija
24/28 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksipä jouduttiin tiivistämään. Selitys oli, että kun tämä lapsi tarttee nyt tätä ja tämä tätä ja kolmaskin tässä eikä se sovi tekeen sitä tuolla takana omilla paikoilla.

Me muut olimme ihan maksaneet tilavammista paikoista, joka etu menetettiin röyhkeän mamman takia.

Vierailija
25/28 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnitän aina huoniota tuohon penkinpotkimiseen ja muistutan jo aina lennon alussa, että edelläistujan penkkin ei jaloilla saa koskea ollenkaan. Pöytää saa tietenkin käyttää ja istuintaskuun laittaa tavaraa. Se on sitten voivoi, jos sellainen normaali toiminta jotain häiritsee.

MUTTA. Haluaisin tuosta potkimisesta mainita yhden pienen asian: Meidän lapsilla ainakin tietyssä iässä ja tietyn kokoisina jalkapohjat automaattisesti osuvat edelläistujan selkänojaan.

Sille ei voi mitään, että silloin jokainen pienikin jalan liikahdus tuntuu tietenkin potkuna. Käsken usein lasten silloin vetää polvensa koukkuun, mutta eihän kukaan pysty istumaan ihan koko lentoa polvet koko ajan koukussa. Joten pahoittelen, mutta istuimia ei ole tehty lasten lyhyempiä jalkoja silmällä pitäen.

Vierailija
26/28 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos olet aikuinen, niin sinulla pitää olla pokkaa sanoa, että älä potki. Onhan siinä se vaara, että saa ei-mukavan maineen, mutta sekös se vasta elämää onkin!

Huomauttaisin, että jos sinä et tätä uskalla puuttua ympäristösi käytökseen, niin todennäköisesti olet samalla kaavalla kasvatettu kuin se välinpitämätön vanhempikin, siis "mun ei kyl tartte!!!"

Vierailija
27/28 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkäjään saa, kun ei ole koskaan mitään laskua tullut : DDD Joten jää sinä kotiin, jos häiritsee. Kotona tuskin joudut häirinnän kohteeksi. Ja mitä ihmettä se sulle kuuluu, missä kunnossa lentokone on :-O Ellet itse ole se siivooja, sit ymmärrän kiukkusi ja muutenkin ; ) En minäkään haluaisi olla siivooja....

minä häpeän puolestasi...

Ja kiitos kaikille tämänkin palstan siivoustyötä tekeville!

Vierailija
28/28 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset ovat lapsia, mutta vanhemmat...

Matkustin kerran business-luokassa, jonne äiti sijoitti kolme lastaan ja itsensä ihan vain tunkemalla, vaikka omat paikat olivat muualla lentokoneessa. Me muut sitten tiivistimme rivejä, jotta äiti pääsi makuuttamaan lapsensa pitkin pituuttaan kahden-kolmen paikan päällä. Sanomattakin selvää, että penskat kiukuttelivat silti koko ajan. Mamma sinä istuskeli kopean näköisenä ja nautti siinä sivussa kunnon ateriat maksamatta mitään ylimääräistä mistään.

Kyllä ne lentoemännät ja stuertit ovat todella tarkkoja business-luokasta. Ei sinne päästetä, ellei ole maksanut siitä tai saanut upgreidausta.