Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neljä kuukautta synnytyksestä

Vierailija
15.05.2010 |

ja piti kaivaa viimekesäiset vaatteet esiin..Joo, laitanpa samalla ne tonne kaapin perimmäiseen nurkkaan..:/

Hitto, miten sitä onkin ihminen päästänyt ittensä näin isoks...:(

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään päässyt/saanut liikkua loppuraskaudesta. Mutta silti kaikki kilot jäivät sairaalaan. Eli kyllä se vain vaikuttaa mitä syö!

Vierailija
22/44 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään päässyt/saanut liikkua loppuraskaudesta. Mutta silti kaikki kilot jäivät sairaalaan. Eli kyllä se vain vaikuttaa mitä syö!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaadin tietää miten ne hormonit kasaa ne kilot raskauden tai imetyksen aikana? Itse en käsitä miten voi normaalilla ruualla lihoa sen 30 raskauden aikana. Itsekkään en ole saanut liikkua käytännössä yhden raskauden aikana yhtään, urheilemisesta puhumattakkaan. Ja silti kilot pysyivät kotuudessa ja jäivät sinne synnärille. t. neljän äiti

Vierailija
24/44 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaadin tietää miten ne hormonit kasaa ne kilot raskauden tai imetyksen aikana? Itse en käsitä miten voi normaalilla ruualla lihoa sen 30 raskauden aikana. Itsekkään en ole saanut liikkua käytännössä yhden raskauden aikana yhtään, urheilemisesta puhumattakkaan. Ja silti kilot pysyivät kotuudessa ja jäivät sinne synnärille. t. neljän äiti

ei vika ole syömisessä. Tai yhden päivän ennätys oli 3,5 kg. Tosin toisin päinkin se onnistuu, kolmessa päivässä lähtenyt 6-7 kg.

Vierailija
25/44 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä yksi, jolla ekassa raskaudessa tuli reilut 20 kiloa, ja nyt on toka raskaus jossa rv 26 menossa ja painoa tullut 2,6 kiloa. Niin, lähtöpaino oli ihan´sama molemmissa starteissa, kilot lähtivätkin helposti. Tässä raskaudessa niitä kiloja vain ei tule jostain syystä, ruokailutottumukset eivät mitenkään ole erinlaiset, ja liikuntaa on vähemmän. Ekaa odottaessa ei ollut muuta puuhaa kuin lenkkeillä ja marjastaa koiran kanssa, nyt on kotona lapsi hoidettavana.

Jotain tekemistä sillä lihomisella on hormoonien kanssa, näin se vain on. Kyllähän monet lihovat esim. murrosiässä, vaikka olisivat tikkulaihoja olleet siihen saakka - ne hormoonit nääs.

Tämä raskaus on muutenkin erilainen kuin eka, naama koko ajan finnejä täynnä, ja muutenkin räjähtänyt olotila, ekassa olin hehkuva ja voin loistavasti painonnoususta huolimatta. Nyt on tulossa erimerkkinen lapsi kuin aiemmin, johtuneeko kaikki siitä... oma hormoonitoimintakin on erilainen.

Vierailija
26/44 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaadit tietää??

Hitto, nyt me ollaan pulassa pulleat kanssasisareni...;)

Jos tietäisin miten ne kilot kertyivät niin kertoisin se kyllä ilomielin teille ja myös neuvolantädille, jonka kanssa oltiin aika ihmeissään molemmat. Pienenä välihuomautuksena voinen kertoa, että meidän suvussa on tosi monella naisella tullut hormoonihäiriöitä raskauden aikana. Serkkuni oli tosi hoikka tyttö ennen raskautta ja lihosi vaivaiset 50kg. Joo, viisikymmentä.

Mutta enpä viitsi enempää "selitellä",

kyllä sieltä taas joku ehtii haukkumaan mun ruokailutavat pystyyn tietämättä minusta, mun elämästä tai vartalosta yhtään mitään.

Vierailija
27/44 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskausaikana, nyt vauva 6kk ja olen samoissa mitoissa kun ennen raskautta. Juoksemaan vaan ja salaattia pöytään! kyllä imettäessä voi laihduttaa.

Vierailija
28/44 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ykkösestä tuli 7 kg, josta 2 jäi sairaalaan,

kakkosesta tuli 21 kg ja kolmosesta 5 kg.

Ja tuo kakkosraskauskin oli aivan erilainen, olin täynnä hormoninäppyä itsekin, rinnat turpos heti alkumetreistä jne.

Tää nelonen on nyt vauhdissa, rv 24 ja jotain 10 kg luokkaa. Ja kaikista olen syönyt samanlailla.

Itseä lihottaa imetysaika.

Vierailija
29/44 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla synnytyksestä kans 4kk aikaa, kiloja tuli 23. Joista jälellä vieläkin n. 7kg. :/

Vierailija
30/44 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hoikka ja alle 3-kymppinen nainen molempia odottaessani. Pyöräilin ja kuntoilin. Söin terveellisesti ja ei edes tehnyt mieli sipsejä, karkkeja, hamppareita...

Toisen odotuksen aikana tehtiin sokerirasitus ja paastoarvo oli lievästi koholla (terkkari laittoi testiin, koska eka vauva oli yli 4 kg. Olen itsekin ollut nelikiloinen, joten vika siinä) ja sen jälkeen aloin syödä vielä kituliaammin: vihanneksia, raejuustoa, vain vähän lihaa.

Lihoin kuitenkin aika tavalla. Kiloakaan ei jäänyt laitokselle ja niiden kilojen poissaamiseen piti tehdä rankasti töitä. Imetin 9 kk, sen mitä vauvoja kiinnosti Kiloakaan ei hävinnyt, vaikka elin niin kituliaasti, kuin voi.

Voitteko joskus ajatella, että kaikki eivät ole samoista palikoista rakennettu!

Lihoin nuorena 2 kuukaudessa 7 kiloa, vaikka olin raskaassa työssä ja pyöräilin työmatkat, 20 kilometriä. En jaksanut joka päivä salaatilla elää ja tein parina päivänä ranskalaiset nakeilla, muuten melko normaalisti. Ruokatunneilla vaan nälätti lhan

perkuleesti ja söin monta ruisleipää juustolla ja tomaatilla. Alkoa käytin vain pari kertaa vuodessa.

Olen ollut sitä tyyppiä, jonka pitää elää pelkällä vedellä, vaikka kuntoilisi miten paljon. Oma ukko voisi vetää lihapiirakoita, nakkeja ym. päivät pitkät ja ei liho mitään. Syö salaa kaikkea paskaa töissä. BMI 19 hänellä.

Vierailija
31/44 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hoikka ja alle 3-kymppinen nainen molempia odottaessani. Pyöräilin ja kuntoilin. Söin terveellisesti ja ei edes tehnyt mieli sipsejä, karkkeja, hamppareita...

Toisen odotuksen aikana tehtiin sokerirasitus ja paastoarvo oli lievästi koholla (terkkari laittoi testiin, koska eka vauva oli yli 4 kg. Olen itsekin ollut nelikiloinen, joten vika siinä) ja sen jälkeen aloin syödä vielä kituliaammin: vihanneksia, raejuustoa, vain vähän lihaa.

Lihoin kuitenkin aika tavalla. Kiloakaan ei jäänyt laitokselle ja niiden kilojen poissaamiseen piti tehdä rankasti töitä. Imetin 9 kk, sen mitä vauvoja kiinnosti Kiloakaan ei hävinnyt, vaikka elin niin kituliaasti, kuin voi.

Voitteko joskus ajatella, että kaikki eivät ole samoista palikoista rakennettu!

Lihoin nuorena 2 kuukaudessa 7 kiloa, vaikka olin raskaassa työssä ja pyöräilin työmatkat, 20 kilometriä. En jaksanut joka päivä salaatilla elää ja tein parina päivänä ranskalaiset nakeilla, muuten melko normaalisti. Ruokatunneilla vaan nälätti lhan

perkuleesti ja söin monta ruisleipää juustolla ja tomaatilla. Alkoa käytin vain pari kertaa vuodessa.

Olen ollut sitä tyyppiä, jonka pitää elää pelkällä vedellä, vaikka kuntoilisi miten paljon. Oma ukko voisi vetää lihapiirakoita, nakkeja ym. päivät pitkät ja ei liho mitään. Syö salaa kaikkea paskaa töissä. BMI 19 hänellä.

mä tuskittelen samaa...koht 4kk sektiosta..........

Vierailija
32/44 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla nous koko aikana vaa 300g paino,aluks laski monta kiloo.ku oksensin.nyt painan tasan sama ku ennen raskautta,mut ku oon muutenki ollu läski,nii.......

Vierailija
33/44 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä mulla oli sama tilanne, meinasin heittää vanhat kesävaatteet pois, kun ajattelin, etten mä enää ikinä noihin mahdu. Nyt vuotta myöhemmin kaikki menevät päälle, olen jopa joutunut hankkimaan PIENEMPÄÄ kesävaatetta, kun osa ennen raskautta olleista on jäänyt isoksi.

Vierailija
34/44 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä mulla oli sama tilanne, meinasin heittää vanhat kesävaatteet pois, kun ajattelin, etten mä enää ikinä noihin mahdu. Nyt vuotta myöhemmin kaikki menevät päälle, olen jopa joutunut hankkimaan PIENEMPÄÄ kesävaatetta, kun osa ennen raskautta olleista on jäänyt isoksi.

en ole edes laihduttanut ollenkaan.

t. 34

Vierailija
35/44 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi? Mä oon riutunut alle normipainon imettämällä ja syönyt ihan sikana silti.

Vierailija
36/44 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiseni syntyi syksyllä, ja olin ehtinyt kesään mennessä laihtua niin raskauskilot kuin vähän ylikin (ennen raskautta vaatekoko 38, laihtumisen jälkeen 32). Kuopus taas syntyi huhtikuussa, ja vielä kesän lopulla tuskailin, kun vanhat kesävaatteet eivät menneet päälle, ja olin jo viemässä kierrätykseen. Jostain syystä kuitenkin se kassi, johon olin vaatteet jo valmiiksi pakannut, ei koskaan sitten siirtynyt meiltä kotoa sinne kierrätyspisteeseen, ja nyt kun viime viikolla sen kaappeja siivotessani löysin, huomasin vaatteiden sopivan, ja kaikki 34-kokoiset olivat jopa isoja :) Esikoisen raskaudesta mulle tuli kiloja 20 ylimääräistä, tästä kuopuksesta vain 8.

Vierailija
37/44 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli raskausaikana ihan liikkumattomuudesta ja mässäilystä 25kg, mutta nyt ei ole enää kiloakaan jäljellä! Synnytyksestä 5kk. Edelleen mässäilen ja liikun aika vähän. Vauva onkin sitten varsin pulska, joten lienee imenyt mehut äidistä. ;)

Saa nähdä miten käy imetyksen loputtua...

Vierailija
38/44 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joka kerta, kun puhutaan lihoamisesta raskausaikana niin joku puusilmä tullee ja kehottaa katsomaan mitä suuhunsa laittaa?? Mä olen tosi katkera, koska en voinut liikkua loppuraskaudesta paljon mitään. Siis ei hyötyliikuntaa eikä oikein mitään muutakaan. Kiloja kertyi ihan kivasti vaikka en pitänytkään kättäni sipsipussissa. mutta helvetin kiva juttu, että teillä toisilla ei tullut kiloja raskauden aikana..

Ja nyt vasta kun vauva 4 kuukautta, olen päässyt edes pidempiä matkoja kävelemään ilman kipuja. Sen verran helvetilliset liitoskivut oli loppuraskaudessa eivätkä ne valitettavasti jääneet synnärille.

Vierailija
39/44 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä, kuinka aina porukka taivastelee, miten toisilla voi kroppa käyttäytyä eri tavalla. Voi hyvänen aika, ihmiset on erilaisia, odotukset ja synnytykset on erilaisia. Jos jollakin on painoa tullut 8 kiloa odotuksessa, laitokselle jääneet kaikki, ja imetyksellä lähtenyt vielä 10 kiloa lisäksi, onnea sulle! Se ei silti tarkoita, että kaikilla näin tulee ehdottomasti käymään. Jos naiselle tuleekin 30 kiloa, joista 20 jää roikkumaan synnytyksen jälkeen, se ei mielestäni naisesta mitenkään huonompaa tee.

Yrittäkääpä taivastelijat kasvaa aikuiseksi!

Terveisin nainen, jolle tuli odottaessa 35 kiloa, synnärille jäi 15, ja vielä 8 jäljellä. Eikä edes hävetä.

Vierailija
40/44 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kuulun tähän ryhmään. Minulla tullut kaikissa kolmessa raskaudessa painoa + 20 kiloa. Imetysaika ei kiloja vienyt. Saman tien kun raskaustesti näyttää plussaa, lopahtaa minulta kaikki liikuntahalut. Normisti jumppaan, lenkkeilen ja käyn salilla. Imetysaikanakaan ei liikunta kiinnosta ollenkaan. Liikkuminen on hyötyliikuntaa lasten kanssa. Vuosi lapsen syntymästä ja taas alkaa liikunta kiinnostaa ja paino palautuu. Näin käynyt siis kaksi kertaa. Nyt kolmosen syntymästä 4 kuukautta, kiloja 10 jäljellä, eikä toivoakaan kesävaatteisiin mahtumisesta. Ensi kesänä sitten!

Tsemppiä teille muillekin samassa veneessä olijoille! Ja mistään salaattikuurista en haaveile, koska haluan täysimettää sen 6 kk. Liikkua voi ja syödä terveellisesti, mutta salaattikuuri ja imetys ei ole hyvä yhdistelmä.