Mä en kestä arkoja lapsia, joiden vanhemmat koko ajan varoittelee
Meidän perhetutuilla on perusreipas lapsi, joka käyttää tekosyynä kaikkeen mitä ei halua tehdä: Mä en uskalla. Mua pelottaa.
Äiti kulkee koko ajan metrin päässä eskarilaisestaankin vielä ja varoittelee kaikesta. Kiveen voi kompastua, vesi voi mennä silmiin, kiipeilyteline on ihan kuolemaksi, nitojaan voi jäädä käsi väliin, elokuvat voi olla pelottavia... lista on loputon.
Mä olen ihan kypsä ja äiti toitottaa kuinka meidän kullanmuru vaan on niin kauhean arka!
Ei mikään ihme, että lapsi on arka kun joka asia voi olla VAARALLINEN! Mitään tukea tai kannustusta lapsi ei saa, pelkästään varoituksia ja pelottelua. Lapsi kiukutteleekin koko ajan, kun eihän meidän kullannupulle vaan saa olla inhottava vaan sitä pitää kauheasti vain SUOJELLA kaikelta. Muuten voi mussulle tulla paha mieli.
Nimettömänä kehtaan sanoa, että pilalle hemmotellumpaa ja hermoihin käyvempää lasta en ole eläissäni tavannut.
Ymmärrän, että vika ei ole lapsen vaan vanhempien, mutta välillä sadistisesti nautin lapsen jäädessä yksin vinkumaan muiden kiipeillessä kiipeilytelineissä ja juostessa pihoilla pitäen hauskaa.
Ja jos joku miettii miksen ole sanonut mitään, oikea vastaus on, äiti on neuroottisen herkkä, joten eihän sille mitään uskalla sanoa.
Kommentit (23)
joka sai apparit pois vasta eskarisyksynä. Ei ole mitään neurologista ongelmaa, eikä muuta. Mutta ei vain suostunut ajamaan ilman, koska kaatuili jatkuvasti.
Kukaan ei kiusannut. Mutta se johtuu varmaan siitä, että täällä ei ole junttiäitejä, jotka selittäis lapselleen, että "mua sitten ärsyttää kun toi naapurin kakara ajaa appareilla vielä 6 vuotiaana".
Nyt 8-vuotiaana ajaa käsijarruisella 10-vaihteisella pyörällä tosi hyvin. Liekö syynä oli, että säikähti kun rysäytti ojaan ilman appareita ja ei suostunut antamaan niitä pois.
Onneksi täällä asuu fiksuja vanhempia ja lapsia.
Onko tullut mieleen että lapsi joka esikoululaisena ajaa apupyörillä, ei kykene vielä ajamaan ilman apupyöriä?Meidän kuopus jätti apupyörät pois vasta 6v koska ilman niitä pyöräilystä ei tullut mitään. Lievä neurologinen vamma joka ei näy päällepäin.