Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ne raskausarvet... :(

Vierailija
14.05.2010 |

Yritämme raskautta mieheni kanssa ja raskausarvet mietityttävät, vaikka ei se mikään kauhean tärkeä asia olekaan...

Onko teillä kokemusta miten niitä voisi ehkäistä (onko mahdotonta?) tai jotenkin vähentää? Olen suht hoikka, mutta ihan nuoresta asti minulla on ollut sisäreiden puolella hyvin vaaleita ns. raskausarpia... Kertookohan tämä jotakin alttiudesta arville?

Mitä keinoja olette käyttäneet? Rasvoja (merkki) jne?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain luonnonkosmetiikka, kaikki kemikaalit liukeen vauvaan. Ei kortisooneja kannata käyttää turhaan.

Vierailija
22/35 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekin ainakin auttaa, että ei lihota itseään raskausaikana. Silloin ainakin välttyy perseeseen ja reisiin tulevilta arvilta. Mahaan tulevilta ei tietenkään.

Itse omaan ihotyypin, johon ei arpia tule eli ei yhtäkään kahden raskauden jälkeen, mutta minulla onkin sitten luomia ja finnejä:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis viimeisen kerran, raskausarvet eivät ole mikään iso HUOLI, vaan haluan lievittää niitä jos mahd. Onko se sinusta väärin nro. 15?

On mulla kuule oikeitakin huolia, niinkuin kaikilla muillakin. Raskausarvet eivät mene vauvan edelle. Hohhoijaa... naurattaa ihan noi kommentit. Tää on tätä, kun ei nähdä millasia ihmeiset oikeesti on, siis täällä netissä.. Nyt varmaan kelaat et oon joku itseään jatkuvasti laittava pimatsu. Joo en ole. Olen ihan nätti ja hoikka, mutta en esim. meikkaa läheskään joka päivä. En käy koskaan kosmetologeilla yms. eli olen ihan tavallinen tyttö. Aah, ihmetyttää miten jaksoin edes vastata.

Vierailija
24/35 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kuullut että rasvaus olisi hyvä :)

Vierailija
25/35 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis viimeisen kerran, raskausarvet eivät ole mikään iso HUOLI, vaan haluan lievittää niitä jos mahd. Onko se sinusta väärin nro. 15?

On mulla kuule oikeitakin huolia, niinkuin kaikilla muillakin. Raskausarvet eivät mene vauvan edelle. Hohhoijaa... naurattaa ihan noi kommentit. Tää on tätä, kun ei nähdä millasia ihmeiset oikeesti on, siis täällä netissä.. Nyt varmaan kelaat et oon joku itseään jatkuvasti laittava pimatsu. Joo en ole. Olen ihan nätti ja hoikka, mutta en esim. meikkaa läheskään joka päivä. En käy koskaan kosmetologeilla yms. eli olen ihan tavallinen tyttö. Aah, ihmetyttää miten jaksoin edes vastata.

Suruhymiöineen päivineen tuntuu olevan iso asia kun sitä jo ennen raskautumista mietit (toivottavasti tulet sitten tosiaan raskaaksi, sekään kun ei ole sanottua, varsinkaan nopealla tahdilla). Sitten kun sitä joku ihmetteli, aloit heti nälvimään tyyliin "ette selvästi itse huolehdi itsestänne", joka ei ainakaan omalla kohdalla pidä paikkaansa.

Ihmettelen tätä itse siksi, että oma raskautumiseni ei ollut helppo eikä myöskään raskauteni. Onneksi silti pitkän tien jälkeen sain lapsen. Ymmärrän ulkonäköasioiden päälle, mutta kyllä tuosta sinun tyylistä sain sen kuvan että se on sinulle aika suuri asia.. hyvä jos ei kuitenkaan liian.

Onnea raskautumiseen, ja mukavaa kevättä, koita höllätä pipoa. :)

15

Vierailija
26/35 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoikohan aloittaja ettei viitsi lapsia edes yrittää jos arpia tulee? - No ei.

Mistä te ihmiset vedätte näitä negatiivisia kommentteja??

Aloittajalle voisin vielä suositella myös biothermin raskausarpirasvaa biovergetures.

Ja ps. mulla on yksi lapsi ja ainakin vielä ehdin miettimään ulkonäköäni, meikkaamaan asioille tms. lähtiessämme, laittamaan myös hiukseni ja kauniit vaatteet. Älä ressaa äitiydestä, se on ihanaa!! =)

Vierailija
27/35 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ps. mulla on yksi lapsi ja ainakin vielä ehdin miettimään ulkonäköäni, meikkaamaan asioille tms. lähtiessämme, laittamaan myös hiukseni ja kauniit vaatteet. Älä ressaa äitiydestä, se on ihanaa!! =)

mutta kyllä mut jollain lailla yllätti että sitä ehtii tekemään niin paljon vähemmän. :D Ehkä ei olis tarttenu yllättää, mutta niin silti kävi. :) Ja riippuu toki lapsestakin, oma ei oikein viihdy kuin ihan lähellä tai sylissä. No nykyään antaa kyllä meikata niin että istu vieressä leluineen, aluksi oli vaikeaa saada semmosia juttuja tehtyä kyllä.

Mutta joo, turha stressi pois, pahoittelen jos vaikutin tylymmältä kuin meinasin.

15

Vierailija
28/35 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vierailija
29/35 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvailin ekassa raskaudessa manteliöljyllä (apteekki) ja Body shopin kaakaovoilla. Tokassa raskaudessa olen tyytynyt tuohon Body Shopin voiteeseen. Yhtään raskausarpea ei ole tullut, vaikka minullakin jo ennen raskauksia oli vaaleita "seepraraitoja" pepussa. Toki ei voi vetää johtopäätöstä, että arvettomuus olisi rasvailun tulosta, mutta ei siitä ainakaan haittaa ollut.

(KAAKAOVOI VARTALOVOI

Ylellisen kosteuttava vartalovoi sisältää ihoa pehmentävää, yhteisökaupan kautta tuotettua kaakao- ja voipuunvoita ja soijaöljyä. Sopii ihanteellisesti erittäin kuivalle iholle ja monet käyttävät sitä raskauden aikana pitääkseen ihon kimmoisana.

63649 200 ml 16,50 (82,50/l))

Vierailija
30/35 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minunkin mielestäni on murheet aika pienet jos ne on arpien kokoiset, ehkä tosiaan kannattaa miettiä arvoja. Kyllä huolehdin ulkonäöstäni ja tykkään näyttäähyvälle, mutta lapsen saaminen tulee sen edellä järjestyksessä kuitenkin.

Ja lapsen saatuasi sulle voi olla yllätys miten paljon vähemmän ehdit miettimään ulkonäköäsi, meikkaamaan, laittamaan tukkaa ja valitsemaan vaatteita. Siihen kannattaa ehkä valmistautua.

Minulle tulee helposti arpia ja kaikesta rasvailusta huolimatta niitä tuli raskauden aikana todella paljon.

Rasvailen edelleen suihkun jälkeen, lapsen syntymästä on vuosi. Aika karun näköiset ne arvet on edelleen mutta on ne kyllä vaalentuneetkin jo, onneksi.

Minulla ei siis rasvailu auttanut. Olen miettinyt mitä noihin arpiin voisi kokeilla mutten ole oikein mitään keksinyt. Suurimmat ovat sormen levyisiä edelleen. Olen laihtunut lapsen saamisen jälkeen ja maha on ruttukasa, ehkä se siitä joskus tasoittuu.

Ja on sitä aikaa ollut laitella tukkaa ja rasvailla ja valkkailla vaatteita vaikka sen lapsen olenkin saanut.

Vierailija
31/35 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekin ainakin auttaa, että ei lihota itseään raskausaikana. Silloin ainakin välttyy perseeseen ja reisiin tulevilta arvilta. Mahaan tulevilta ei tietenkään.

Itse omaan ihotyypin, johon ei arpia tule eli ei yhtäkään kahden raskauden jälkeen, mutta minulla onkin sitten luomia ja finnejä:)

Mulla on niitä kaikkia, finnejä, luomia ja arpia. :D

Vierailija
32/35 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei haittaa nro. 15... Ihmiset tulkitsee erilailla.. Mutta siis odotan niin innolla raskaaksi tulemista, eikä raskausarvet tosiaankaan ole päällimmäisenä mielessä :)

Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä! Ihanaa ja lämmintä kesää! Taidanpa nyt jatkaa gradun kirjoitusta :)

Vierailija
33/35 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään lääkäri ei suositelle rasvaamista. Joku hömppäkosmetologi ehkä.

Kaikki turha rasvaaminen on enemmän haitallista kuin hyödyllistä. Sotkee suotta ihon omaa kosteustasapainoa ja tulee vain turhia kemikaaleja. Ihon hoitoon suositellaan riittävän viileitä ja lyhyitä suihkuja, jottei iho kuivu suotta ja tämä on sitä oikeaa tietoa. ei ole minkään sortin todellista näyttöä, että rasvaaminen auttaisi arpien ehkäisyssä - näin on näreet. Kannattaa kysyä ihan oikealta ihotautilääkäriltä, jos ei usko.

Vierailija
34/35 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytin bodyshopin kookosrasvaa (josta joku jo mainitsikin) ja arpia on masu täynnä silti.

toki nyt naurattaa koko hössötys. ei paljoa raskausarvet paina navasta häpyluuhun asti olevan sektioarven rinnalla. nyt myös liittynyt joukkoon arvet kahdesta tähystysleikkauksesta, että rahojani vain rasvailuun tuhlasin :D

Vierailija
35/35 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

29 Onneks olkoon:D Onko selluliittiäkin?

Mä en ole ihan varma, saattaa olla. Ainakin vähän tulee kuhmuraa kun reidestä rutistaa :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi