Mitä mieltä tästä huutonet myyjästä?
huusin häneltä tuotteen ja menimme hakemaan sen mieheni kanssa ja kaikki sujui hyvvissä merkeissä muuten paitti mieheni tokaisi myyjälle, että "kuinka paljon tälläisesti saa oikein maksaa?" Olin tingannut hintaa hiukka alas jo aiemmin.
No maksoin sen mitä olimme sopineet jo alusta pitäenkin. kun menimme sitten kotiin ja aukaisin huutonetti sivuni ja hämmästyin kun myyjä oli antantu minulle negatiivin ja teksi oli että "kaikki meni hyvin mutta ostovaiheessa ei saa enää tinkiä".
Minusta tämä oli kohtuutonta ja lähetin meiliä myyjälle ja kysyin miksi nega, sillä enhän minä tinkinyt, muttei hän vastaa viesteihini.
Mitä mieltä? Tekisi mieli ihan purkaa kaupat.
Kommentit (41)
No miehesi tinki, mutta ehkä neutraali palaute olisi ollut parempi. Miten muuten yksityishenkilönä onnistuu tuo kaupan purku???
mutta vielä tyhmempi oot sinä, jos tuollaisen takia purat kaupat. Ja tuossa palautteessahan selviää, miksi se on annettu, ei yksi nega tuolla perusteella sun mainetta huutiksessa pilaa. Kaikki järkevät tajuaa, että on aiheeton nega. Jos kuitenkin perut kaupat, myyjä muuttaa negaa ja laittaa selityksen, että muuten kaikki ok, mutta perui kaupat kostaen negapalautteesta. Mitäs sitten teet? Älä oo lapsellinen, ap! Ja hanki elämä. :)
jota et voi kiistää: ei suostunut maksamaan huutosummaa.
Ne negat on siksi, että muut tietäisivät, että olet ostajana hankala. Tiedottava rooli siis. Ja nyt todella aivan aiheesta, kaltaisiasi tinkijöitä tapaa kuukausittain.
en minä eikä mieheni.. mieheni sanoi tuon leikillään, ei kai tuollaista tokaisua voi tinkimiseksi mieltää edes!
En peru kauppoja vaikka tuote olikin huonompi kuin mitä luulin.
ap.
en minä eikä mieheni.. mieheni sanoi tuon leikillään, ei kai tuollaista tokaisua voi tinkimiseksi mieltää edes!
En peru kauppoja vaikka tuote olikin huonompi kuin mitä luulin.
ap.
Ja mistä myyjän olisi pitänyt tietää mikä on leikkiä? Ei varmaan tunne miestäsi. Ei tuo ole oikea tilanne vitsailla hinnasta. Hölömöt.
Laita takaisin nega: olet tyytymätön tuotteeseen, jos kerran näin on.
jota et voi kiistää: ei suostunut maksamaan huutosummaa. Ne negat on siksi, että muut tietäisivät, että olet ostajana hankala. Tiedottava rooli siis. Ja nyt todella aivan aiheesta, kaltaisiasi tinkijöitä tapaa kuukausittain.
Vai onko? onko niin kova rahapula?
Mielestäni en ole vastuussa mieheni sanomisista minähän maksoin sen summan jota hän pyysi.
ap.
Oletko Porvoosta?
Totta hemmetissä sä ostajana vastaat siitä, minkälaisen tilanteen olet kaupanteosta tehnyt!
Esimerkki. Ostaja menee ostamaan tavaraa pythonkäärme kaulassaan. :D Kyllä siinä voi myyjällä mennä jauhot suuhun! :D
Eli pyydä myyjältä anteeksi miehesi typerää vitsailua, josko sitten vaikka muuttaisi negan neutraaliksi.
haluaa enemmän ostaa tuotteen kuin mitä myyjällä on pakko myydä. Tinkijöille voi aina sanoa, että kiitos ei - ja laittaa neutraalin, koska kaupantekotilanteessa yrittää painostaa.
Minä ainakin kokisin tilanteen kiusalliseksi, jos tulisi ostaja ja taustavoimat ja vielä hintaa vaikka vain leikinvarjolla vängättäisiin alaspäin. Ei hyvät fiilikset. Mutta en kyllä olisi palautteeksi laittanut muuta kuin positiivista.
Muuten, mulle sattui kerran niin, että myyjä oli laittanut mulle viestiä kun olin menossa hakemaan, että haluaa että mulla on seurassa joku nainen. Tein kaupat siis miehen tunnuksella. Hämmästyin aika tavalla, mutta sitten kun tapasin myyjän niin oli kuin pieni säikky pupu. Mitähän lie tapahtunut, ettei olisi voinut yksinäistä miestä ottaa vastaan...
siksi olin todella yllättynyt tästä palautteesta.
Ei tämä rouva edes vastannut mieheni tokaisuun.
Mieheni on ulkomaalainen ja huomasin kyllä että rouva oli hyvin varautunut kun huomasin hänen korostuksensa.
Tuo python vertaus on kyllä kaukaa haettu.
ap.
"Olin tingannut hintaa hiukka alas jo aiemmin."
tämä on normaalia tietääkseni, näihän moni muukin tekee.
ap.
rouva oli hyvin varautunut kun huomasin hänen korostuksensa.
siis kun tämä rouva huomasi korostuksen.
ja mä antaisin vähintään neutraalin jo tuosta tinkaamisesta ennen noutoa. Kun huutaa, se on se hinta, mitä se maksaa. Jos ei voi maksaa sitä hintaa, ei tarvi huutaa.
Ja kun sä olit tingannut ja mies vielä yritti, niin kyllä se otti sitä myyjää pattiin.
- yli 400 palautteen myyjä
"Olin tingannut hintaa hiukka alas jo aiemmin."
tämä on normaalia tietääkseni, näihän moni muukin tekee.
ap.
huutamisen jälkeen vai? Olen tehnyt satoja kauppoja huutonetissä eikä ole kyllä tullut vastaan sellainen normaali tapa, että hintaa tiputettaisiin huutamisen jälkeen.
Eli ensin olit jo tingannut hintaa, hakutilanteessa miehesi tinkaa vielä lisää ja sitten ihmettelet, että miksi saat negan?
Toisekseen miksi hakuun tarvitaan kaksi, fiksua olisi toisen odottaa vaikka autossa, hieman mautonta tunkea apujoukkojen kanssa toisen kotiovelle
siis minä tinkasin hintaa ENNEN KUIN kohde sulkeutui! Kohteella ei ollut muita huutajia ja kerroin että ostan sen siihen ja siihen hintaan.
Hän suostui siihen ja sulki kohteen. Ei hänen olisi ollut pakko sitä myydä.
Mulla on yli 400 positiivista palaustetta, tämä on eka nega.
ap.
No sillä ei ole merkitystä, kumpi tinki, sinä vai miehesi, jos molemmat olitte paikalla. Ymmärrän kyllä myyjän fiilikset. Hinnasta kitiseminen sitovan huudon jälkeen on todella rasittavaa ja asiatonta.