12v poika turkissa (Alkoholi+ tupakka)
Kaverini poika päivitellyt matkalta facebookkia.
Kertoi, että onneksi turkissa saa ostaa itse kaupasta bisseä ja röökiä. Tottako?
Kommentit (9)
ei siitäkään ole kauan, kun Tanskassa sai teinitkin ostaa viinaa
ole vanhempien tehtävä huolehtia ettei 12 vee pääse ryypiskelemään lomalla..taitavat itse olla suomalaiseen tyyliin perseet altaalla niin etteivät tiedä missä lapset huitelevat...
itse olin aikoinaan lomamatkalla saman ikäisenä isolla harrastusporukalla ja kyllä itse ostettiin juotavaa ja tupakkaa. (vanhemmat ei mukana)
aikoinaan 12-13v tupakkaa ihan itse.
Ja pärjää keskitasoa paremmin koulussa. Ihmetyttää suuresti jos oikeasti 5. luokkalainen jo käyttää alkoholia.
Mietin olisiko vaan kirjoitellut isotellakseen.
jotka ajattelevat että koulussa hyvin pärjääminen estäisi alkoholin ja tupakan käytöltä. Herätkää jo, se ei tarkoita mitään!
Ja pärjää keskitasoa paremmin koulussa.
ei siitäkään ole kauan, kun Tanskassa sai teinitkin ostaa viinaa
Esim Saksa (Tanaska on rajoitamassa viinan myyntiä) Hollanti YM ON tuppakki automaateja joka seinässä kadulla. Mistäs johtuu että on ns 18 tupakan askeja. Siks kun hinnat nousi eikä automaateja vaihdettu,oli helpompi pienentää askin sisältöä. kun joka baari huoltoasema myy viinaa. Ainoa ero suomeen että, Siellä et näe nuorisoa kännissä kadulla,Joskus näkee koulujen loputtu kun he Baarissa ottaa porukalla.Se sii noissa sivistys maissa.Herätkää holhoukseen.
jotka ajattelevat että koulussa hyvin pärjääminen estäisi alkoholin ja tupakan käytöltä. Herätkää jo, se ei tarkoita mitään!
Sosiaali- ja terveysministeriön tilastoissa se näkyy. Lukiolaisista v. 2009 tupakoi 9% kun ammattiin opiskelivista vastaava luku on 38%. Ja kyllä siellä lukiossa yleensä ovat ne koulussa paremmin menestyneet. Poikkeuksiakin tietysti on.
Mutta ei se tarkoita että olisi ostanut