voiko burn outia hoitaa masennuslääkkeillä?
Mulla on työelämässä mieletön stressi, määräaikainen työsuhde, jossa olisi pakko jaksaa olla parhaimmillaan. Olen aivan selvästi loppuun palanut ja tehnyt järjestelyjä että muuten saisin vähän taakkaani kevennettyä. Olo ei vaan ihan heti helpota, tänäänkin olen vaan maannut sängyssä koko päivän tekemättä mitään. Mies lähti viemään lapset harrastuksiin niin nyt jaksoin nousta sängystä, en jaksa puhua edes omalle perheelle, vielä vähemmän kenellekään muulle ellei ole pakko.
Olisikohan masennuslääkkeistä apua? Saisiko niistä lisää "virtaa"?
Kommentit (13)
mutta nyt tilanteen pahensi järjetön koko kevään jatkunut työrupeama ja nyt kun päätin laittaa sille stopin, tuli tämä "väsymys". En ole koskaan syönyt masennuslääkkeitä aikaisemmin, ja nytkin tämä ei varmasti ole pelkästään sisäsyntyistä vaan pitkälti elämäntilanteesta johtuvaa.
ap
Sinne vaan ei taida päästä moneen viikkoon tällaisen ei-akuutin asian takia.
ap
mutta tk-lääkäri ei oikein tässä tilanteessa muuta voi kuin iskeä reseptin kouraan ja en ole varma onko se kuitenkana ratkaisu tähän.
ap
Sain päivystysajan tk:hon ja onnekseni sattui kohdalle lääkäri, joka tiesi mitä tehdä. Siitä lähti alkuun uusi elämä.
Ja eikö niitä ole tarvis sitten syödä aika pitkään?
ap ja kiittää samalla vastauksista
Masennukseen täytyy syödä lääkkeitä muutama viikko ennen kuin alkavat vaikuttaa. Paniikkioireisiin apu tulee nopeammin. Lääkkeitä syödään pitkään. Joskus koko loppuelämä. Mutta itse sain niin suuren avun, että mielelläni syön pienen annoksen masennuslääkettä vaikka elämäni loppuun saakka.
mutta tk-lääkäri ei oikein tässä tilanteessa muuta voi kuin iskeä reseptin kouraan ja en ole varma onko se kuitenkana ratkaisu tähän.
ap
Itse sain ajan heti seuraavalle päivälle ja olin 2 kk sairauslomalla. Söin masennuslääkkeitä lähes vuoden.
että olet ollut niin masentunut, että olet ollut pitkään psykoterapiassa, mutta et ole syönyt lainkaan masennuslääkkeitä?
muita vaihtoehtoja;)?
Niin, ja lisäyksenä vielä että olen kärsinyt on-off masennusjaksoista murrosiästä lähtien, käynyt myös pitkän psykoterapian ja sen jälkeen meni monta monta vuotta hyvin. Nyt olen taas tässä pisteessä että suihkussa käyntikin on liikaa vaadittu.
Työterveyslääkärillekään ei saa aikoja, kävin työhöntulotarkastuksessa keväällä ja sanottiin että tänne on sitten turha tulla... ja näin pätkätyöläisenä en tällaisen asian takia sinne menisi muutenkaan.
ap
että olet ollut niin masentunut, että olet ollut pitkään psykoterapiassa, mutta et ole syönyt lainkaan masennuslääkkeitä?
muita vaihtoehtoja;)?
Niin, ja lisäyksenä vielä että olen kärsinyt on-off masennusjaksoista murrosiästä lähtien, käynyt myös pitkän psykoterapian ja sen jälkeen meni monta monta vuotta hyvin. Nyt olen taas tässä pisteessä että suihkussa käyntikin on liikaa vaadittu.
muita vaihtoehtoja;)?