Ootteko miettiny miten kerrostaloasuminen vaikuttaa psykologisesti?
Niinkö mitähän tekee ihmisen mentaaliselle puolelle vaikka se, että yleensä niissä eletään monta metriä maanpinnan yläpuolella. Tai muutenkin omissa laatikoissa elely
Kommentit (59)
jos ollaan oltu apinoita, korkealla asuminen voisi olla kotoisaa.
Talomme on kiva ja hiljainen eli positiivisesti.
Kivi syö miestä.
Nykyiset kopit taitavat olla pitkälti Neuvostoliiton peruja.
Enemmän menisi järki omakotitalossa. Tykkään asua lähellä ihmisiä ja jakaa asumiseen liittyvät murheet taloyhtiön kautta ilman omaa stressiä.
No ei tasan vaikuta ainakaan positiivisesti.
Kyllä. Oon ollut aikamoinen koekaniini sille. Ja olen tiedostanut asioita ja tuntenut.
Joskus mä katoin mielenkiintosen pätkän tosta aiheesta ja mä voin sanoo että ei vaikuta todellakaan hyvin
Jokainenhan sen tietää miksi kerrostaloja rakennetaan ja miksi niitä on niin paljon, se on kannattavaa ja ihmiset tykkää haketutua toistensa seuraan
Mut se henkinen puoli ja mitä siinä sopassa oikeasti tapahtuu on tosi synkkä loppujen lopuks. Se vastaa periaatteessa samaa asiaa ku vankilan sellissä asuminen ja ylipäätää vankilassa ++ kaikki energia mitä ihmisellä on, pakkautuu siihen pikku neliön muotoseen energiatrappiin.
Jos on ahdistunut ihminen, se on 100000000000000x pahempi
Oikea paikka asua on maalla tai luonnossa ylipäätään jossain mökin suojissa.
<3
Saattaa se vähän riippua talostakin, muista asukkaista ja sijainnista.
Enemmän ihmisen luontaiseen käytökseen sopii yhdessä muiden kanssa asuminen, kuin eristäytyminen. Eli varmaan tekee ihan hyvää.
Asuin omakotitalossa ja rivitalossa - kamalaa. Haluan asua ylhäällä.
Oikein positiivisesti. Ei ole talonmiehenhommia eikä naapurit kyttää kun niitä ei edes tunne.
Kerrostaloasunnossa olen turvassa kuin pienessä pesässä tai luolassa. Talossa ja mökissä vapaa ja samassa rytmissä luonnon kanssa. Tykkään kummastakin.
Miten kauheeta ois asua jossain korvessa missä ei oo mitään.
Meillä on samassa talossa ravintoloita ja sisustusliikkeitä, naapuritalossa teatteri
Tuntuu kuin asuisi häkissä, ainakin minulle joka olen tottunut parempaan
Positiivisesti vaikuttaa. Helppoa elämää, maksan vuokrani ja saan elää rauhassa. Oliko muuta vielä tähän aiheeseen?
Ei kovin positiivisesti