Jos jokin osa kehosta on tunnoton ja dissosioitu - tässä tapauksessa
sukuelimet-, voiko siihen olla mitään muuta syytä kuin seksuaalinen hyväksikäyttö lapsena? Kerta tai jatkuvampi? Voisiko aiheutua tuollaista, jos vanhemmat suhtautuisivat seksuaalisuuteen avoimen tuomitsevasti? Näin ei kuitenkaan perheessäni ollut eikä minulla ole mitään muistikuvia hyväksikäytöstä, joten miksi ihmeessä...?
Kommentit (7)
Esim hermostollinen sairaus.
Oletko aivan varma ettei tunnu miltään? Oletko esim kokeillut, että tuntuuko mitään klitoriksessa jollakin kovalla täristimellä pöristellen(esim sähköhammasharjan muovisella päällä, jos kotoasi löytyy. Ei siis sillä harjaspuolella)? Jos tuntuu, niin jatka yli aistiärsytyksen. Tuliko orgasmi?
en tiennyt että alapääni on ollut "tunnoton". Olen kyllä lukenut dissosiaatiosta ja siitä kuinka yhteys kehon osiin on kadonnut, mutta en tiennyt että se koskee minua. Nyt sain sitten suuren kauhuannoksen siedettyäni tunnon takaisin ja olen äimänä.
Eikä alapääni ole tähänkään asti ollut tunnoton siinä mielessä kuin vastaajat käsittävät. Tätä on ihan hirveän vaikea selitttää. Olen kokenut sukuelimeni kuin jollekin toiselle kuuluvana. Vain osa tuntoaistimuksista on tullut perille. ap
mulla nimittäin e-pillerit veivät orgasmikyvyn kokonaan ja tunnonkin osittain. Ja imetys teki saman...
Mikä oli tämä "kauhuannos" joka tuntosi palautti?
Mikä oli tämä "kauhuannos" joka tuntosi palautti?
että joskus oli tunto ja sitten e-pillerit vei sen ja nyt sain sen takaisin. Mulla on koko elämäni ollut erittäin suuria ongelmia seksuaalisuuteni kanssa. En esim. ole pystynyt sallimaan kenenkään koskea alapäätäni.
Ja kauhuannos oli tavanomaiseen tapaan sellainen että asia muhi viikkoja ahdistuksen muodossa ja sitten lopulta kulminoitui (niinkuin joskus isoissa läpimurroissa käy) sellaiseen totaalisen kauhun hetkeen, joka pitää vaan yrittää kestää pitäen koko ajan mielessä että tämä ei tapahdu oikeasti, olen todellisuudessa turvassa tässä huoneessa jne. Paitsi että mikä ei tapahdu? Tunnen vain kauhun, ei ole mitään mielikuvaa mistä se kauhu tulee. ap
että jotain ikävää sulle sun seksuaalisuuden alueella on tapahtunut, ja se on suljettu pois tietoisista muistoista.
No kyllähän tuo sun kuvaus aika lailla viittaa siihen että jotain ikävää sulle sun seksuaalisuuden alueella on tapahtunut, ja se on suljettu pois tietoisista muistoista.
Mutta tuntuu hassulta ettei muka mitään muistoa ole. Mietityttää, että mahtaako tuo kauhu olla vain jotain muuta kauhua jostain niin varhaisilta ajoilta ettei ole enää mitään muistoja. Ja tuo yhteyden puute sukuelimiin liittyisi vain yleisesti kiintymyssuhdefobian lieveilmiöihin tai siihen ettei ole saanut kunnon mallia itsensä hyväksyvästä naiseudesta (oma äiti ei oikein loistanut tällä saralla, mutta se tuli lähinnä ilmi siinä ettei asisoista todellakaan puhuttu). ap
Vai kuitenkin fyysinen tuntohäiriö? Onko sua tutkittu kuinka tarkasti tuon asian tiimoilta?
Hyväksikäytön muistot ovat usein piilossa ja tiedostamattomia, ja "nousevat pintaan" vasta pitkän terapian jälkeen.