Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Että itkettää, kun vauva itki koko lennon ajan Roomasta Helsinkiin!

Vierailija
12.05.2010 |

10kk poikavauva oli syötetty, nukkunut hyvin, normaalisti on erittäin hyväntuulinen, ei turhia itkeskele.

Nyt se vain itki koko 2,5-tuntisen lennon. Kaikki tuijottivat vihaisina, lentoemäntä tuli kysymään voiko tehdä jotain. Aloin puolessa välissä lentoa itkeä itsekin. Se ei hiljentynyt millään, mikään ei auttanut.

Ja TIEDÄN, että koko kone oli ärsyyntynyt vauvasta, mutten voinut sille mitään. Auttaako se nyt kuitenkaan, että mulkaisee kerta kerralta pahemmin ja rumemmin meihin päin? Tai huokaisee niskaan paheksuvasti?

En lennä enää ikinä minkään ikäisen lapsen kanssa mihinkään.

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa edes täytyy matkustaa.

Joo, jos on pakko, mummolaan tms, mutta esim Kanarialle löhöilemään.

Vierailija
42/87 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanottiin ainakin meille. Oma 5kk:n ikäinen haukotteli jotenkin refleksinomaisesti koko laskeutumisen ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiukkapipoista porukkaa!!! So what, vauva itkee lennolla, kukaan ei kuollut, ei mitään valtavia taloudellisia menetyksiä, lentokone ei tippunut. Se on elämää, se joka ei kestä mitään ylimääräistä pysyköön helvetti itse kotona :P. Ap, sinuna en miettisi asiaa enempää :)

Vierailija
44/87 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lentoemäntä tarjoaa apua, tarkoittaa se yleensä sitä, että vanhemmat eivät tee mitään! Ei lastaan tyynnytteleviä vanhempia katsota tarpeelliseksi auttaa, mutta jos lapsi karjuu ja vanhemmat lukevat lehtiä, on apu todennäköisesti tarpeen. Ja kyllä, minusta pilasit kokonaisen koneellisen matkanteon sillä, että et etukäteen varmistanut kaikille mukavaa matkaa. Etenkin sille pienelle, jolla todennäköisesti sattui korviin hirvittävästi, koska et nousussa tajunnut korvia paineenvaihtelulta suojata. Minä ole niitä, jotka mulkaisevat vihaisesti kaltaisiasi vanhempia. Jos ja kun lähtee lapsen kanssa reissuun niin tekee sen lapsen ehdoilla. Kyse on todella pienestä viitsimisestä, mutta jos edes siihen ei vaivaudu, niin on mulkoilun ja ilkeydet ansainnut.

mistäs tiedät että ap on lukenut lehtiä?

Ei tänne tarvii tulla vittuilemaan vaan sen takia että itsellä on paha mieli...

Vierailija
45/87 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa edes täytyy matkustaa. Joo, jos on pakko, mummolaan tms, mutta esim Kanarialle löhöilemään. Muut(kin) maksavat kalliit matkat ja jos kuuden tunnin lennon saat kuunnella koko ajan jonkun pennun itkua, niin ei vaan jaksa. Eikä tarvitsekaan jaksaa. No ehkä ne jotka olivat matkoilla tuhkapilven aikana oppivat sen, että mitä vain voi sattua ja lasten TÄYTYY pärjätä olosuhteissa missä vain. Ehkä tämä sattuma rajoittaa hetkeksi lapsiperheiden matkustelua.

Voiko olla oikeasti näin ahdasmielistä sakkia! Masentavaa! Itseäni yksikään lapsi - itkevä tai ei - ei ole häirinnyt yhdelläkään lennolla, ei teininä, nuorena aikuisena eikä nyt äitinä. Sympatiaa tunnen tietysti sekä lasta että hänen perhettään kohtaan.

Muutkin maksavat kalliit lennot, eikä pitäisi joutua kuuntelemaan huutoa?!? Mitä typeryyttä, OMG. Lomalle kun mennään, niin se lentäminen on tapa päästä perille. Lapsiperhe ei saa nauttia viikkoa tai kahta lomalla, että sinun herkät korvasi säästyisivät lennolla elämän ääniltä. Voi itsekkyyden ilmikuva, jospa ihan itse jäisit kotiin.

Vierailija
46/87 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon ja yhdellä lennolla 1-vuotiaana itkeskeli ehkä tunnin. Oli aika hämmentävää, kun muuten on ollut lähes itkuton lapsi, kärsivällinen, rauhallinen ja tyytyväinen. Itkenyt ei ole koskaan nousuja tai laskuja. Ei edes naama ole vääntynyt vaan vauvana jo levollisesti nukkui sylissä, eikä huolinut edes mitään "imettävää" välttämättä.

Muistan kyllä tunteen, kun lapsi alkoi itkeä ja yritin kaikin keinoin hyssyttää. Lopulta alkoi tuntua, että joku on nyt pahemmin vialla. Onneksi käsimatkatavaroissa oli sattumalta (yleensä lääkkeet menee ruumaan) Panadol-suppoja. Sillä loppui itku. Kotona sitten nousi kuume ja oli flunssassa muutaman päivän. Sitähän se siellä koneessa jo kiukkusi. Taisi olla kurkku kipeä tai jotain.

Vierailija
47/87 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

12v, 8v ja 1v ikäiset lapset. Eikö sillonkaan voi matkustella ennen kuin kuopuskin on 5-vuotias?

Mitäs jos jäisit itse kotiin, niin ei tarvitse kunnella elämisen ääniä.

[

Vierailija
48/87 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa edes täytyy matkustaa. Joo, jos on pakko, mummolaan tms, mutta esim Kanarialle löhöilemään. Muut(kin) maksavat kalliit matkat ja jos kuuden tunnin lennon saat kuunnella koko ajan jonkun pennun itkua, niin ei vaan jaksa. Eikä tarvitsekaan jaksaa. No ehkä ne jotka olivat matkoilla tuhkapilven aikana oppivat sen, että mitä vain voi sattua ja lasten TÄYTYY pärjätä olosuhteissa missä vain. Ehkä tämä sattuma rajoittaa hetkeksi lapsiperheiden matkustelua.

Minkähän takia esim meidän 4 ja 2 vuotiailla ei saisi olla nautinnollisia matkoja ulkomailla? He ihan yhtälailla kuin aikuisetkin tykkäävät auringosta, uivat uima-altaassa, nautiskelet hyvi ruokia ja jopa harrastavat etelässä. Talven matka on puheenaihe koko vuoden heillekin. Kyllä he siitä nauttivat.

Ennemmin sinäkin voisit tuhlata tuon agressiosi niiden juoppojen haukkumiseen, jotka siellä koneessa todella mesoavat ja haisevat. Tai ehkä olet itse juurikin tuollainen juoppo?

Vierailija
49/87 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolesta!

Itselläni on myös lapsia, mutta se ei yhtään vaikuta siihen, etteikö jatkuvasti itkevän lapsen ääni rasittaisi mitä suuremmissa määrin. Joku aika sitten lensin 6h yölennolla ja pari penkkiä edessä itki lapsi KOKO lennon ajan. Itsellläni ei ollut korvatulppia ja oman väsyn myötä tahtoi nousta melkoinen hermostus sekä huutavaa lasta että vanhempia kohtaan. Ilman muuta sen ymmärtää, että itkulle ei välttämättä voida mitään, mutta samalla se ahdistaa, kun tietää, että tässä on itsekin kärsittävä vieraan lapsen huudosta, kun haluaisi vain nukkua ilman, että korvia särkee itkusta.

Mutta, vaikka ymmärränkin tilanteen, itse paikan päällä hermoja silti koetellaan..

Vierailija
50/87 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lentoemäntä tarjoaa apua, tarkoittaa se yleensä sitä, että vanhemmat eivät tee mitään! Ei lastaan tyynnytteleviä vanhempia katsota tarpeelliseksi auttaa, mutta jos lapsi karjuu ja vanhemmat lukevat lehtiä, on apu todennäköisesti tarpeen. Ja kyllä, minusta pilasit kokonaisen koneellisen matkanteon sillä, että et etukäteen varmistanut kaikille mukavaa matkaa. Etenkin sille pienelle, jolla todennäköisesti sattui korviin hirvittävästi, koska et nousussa tajunnut korvia paineenvaihtelulta suojata. Minä ole niitä, jotka mulkaisevat vihaisesti kaltaisiasi vanhempia. Jos ja kun lähtee lapsen kanssa reissuun niin tekee sen lapsen ehdoilla. Kyse on todella pienestä viitsimisestä, mutta jos edes siihen ei vaivaudu, niin on mulkoilun ja ilkeydet ansainnut.

Itsekin olen joskus joutunut hyssyttelemään jotakuta lapsistani vähän pitempään koneessa ja aina on tarjottu apua. Omat lapseni ovat tähän mennessä yleensä nukkuneet suurimman osan ajasta, mutta voi meillekin tulla vielä ap:n kaltainen tilanne eteen...

Onneksi nykyisen asuinmaani kansalaiset lentokoneissa ovat olleet erinomaisen ymmärtäväisiä ja avuliaita ja tarjoutuneet jopa itse hyssyttelemään vauvaa. Täytyy itsekin yrittää muistaa olla yhtä kiltti kanssamatkustajille. : )

Vauvat itkevät, mummot on hitaita, taaperot kiukuttelevat ja keski-ikäiset kaljamahalomailijat kännäävät. Sellaista se elämä ja matkustaminen on. Ap, älä ota paineita.

Vierailija
51/87 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

12v, 8v ja 1v ikäiset lapset. Eikö sillonkaan voi matkustella ennen kuin kuopuskin on 5-vuotias?

Muut(kin) maksavat kalliit matkat ja jos kuuden tunnin lennon saat kuunnella koko ajan jonkun pennun itkua, niin ei vaan jaksa. Eikä tarvitsekaan jaksaa.

No ehkä ne jotka olivat matkoilla tuhkapilven aikana oppivat sen, että mitä vain voi sattua ja lasten TÄYTYY pärjätä olosuhteissa missä vain. Ehkä tämä sattuma rajoittaa hetkeksi lapsiperheiden matkustelua.

vauvat kotiin Kanarian lennoilta. Jos on pakko kansoittaa koko maailma, voi sitten lapset nuoremmat jättää hoitoon, jos itse on pakko sinne ulkomaille änkeä.

Kyllä, olen monta kertaa kuullut lasten rääkymistä koneessa ja vanhemmat ovat olleet tekemättä mitään. Porttikielto tollasille.

Vierailija
52/87 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten voi jäädä kotiinsa.

Vierailija
53/87 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menomatkalla kaksi lasta huusi kuusi tuntia yhteen soittoon. Ja kas kummaa, paluumatka kestikin sitten lähes kolme päivää, niin ne samaiset lapsukaiset armaat karjuivat myös paluumatkan.

No onneksi näiden kahden lapsen vanhemmat totesivat moneen kertaan, että eivät lähde Suomen rajojen ulkopuolelle, ennen kuin lapsi on vähintää viiden, kuuden vanha.

Vierailija
54/87 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin alkaa tuntumaan, että täällä palstalla kirjoittelee paljon ihmisiä jotka eivät syystä tai toisesta voi matkustaa ja ovat niin saakutin katkeria kaikille muille matkustamisesta. Valitetaan, että vanhemmat eivät saisi matkustaa kaksin kun lapsi siitä kärsii ja nyt ei saa sitten matkustaa lapsien kanssakaan kun siitäkin joku kärsii. Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista!

AP:lle, eihän se välttämättä mitään sen kummempaa kuin huono tsäkä. Kyllähän ne lapset saattaa itkeä monta tuntia, sulla vaan oli huono tuuri että teki sen lentokoneessa. Noissa tilanteissa kannattaa nostaa itsensä tilanteiden ulkopuolelle. Eli olla kuin ei muita näkisikään. Ei niistä tuhisijoista ja mulkoilijoista kannata välittää tuon taivaallista!

Vierailija
55/87 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

12-vuotiaanakin ja paljon (ahtaat korvakäytävät)! Ei ihmekään, että vauvat itkee lentokoneessa. Tosin sattuminenkin on vähän tuuripeliä, joissakin koneissa/lennoilla oli paha kipu ja toisissa ei juuri yhtään.

Vierailija
56/87 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva oli kolme kuukautta kun lennettiin Keski-Euroopan välilaskun kautta piiitkä lento Aasiaan ja sitten vielä takaisin.

Lentojen suhteen kaikki meni loistavasti, vauva oli hyväntuulinen, nukkui ja söi hyvin ym.

Kunnes, paluulennolla, Keski-Euroopasta Helsinkiin, alkoi itku, jota emme saaneet loppumaan.

Todellakin tein kaikkeni ja vauvan isä myös. Lopulta aloin itsekin itkeä, kuten ap.

Mutta en todellakaan muiden ihmisten takia, vaan oman pienen esikoiseni takia! En miettinyt hetkeäkään, mitä muut ajattelisivat tai onkohan niillä aikuisilla nyt kurja olo kun kuulevat lapsen huutoa.

Ei todellakaan, sellaisella hetkellä en miettinyt muuta kuin sitä, mikä lapsellani, maailmani tärkeimmällä ihmisellä voi olla hätänä.

Lopulta vauva nukahti ja nukkuikin sitten seuraavaan aamuun asti. (oli ilta-lento)

Eli ap:lle, ÄLÄ VÄLITÄ NIISTÄ TUNTEETTOMISTA, EMPATIAKYVYTTÖMISTÄ JOTKA TEITÄ MULKOILIVAT!!

(Ja me miksi lensimme vauvan kanssa: Aasiassa sukulaisia, jotka eivät mm. terveydentilansa takia voi lentää tänne Suomeen)

Kaiken kaikkiaan reissu oli loistava, 3kk ikäisen, täysimetyksellä olevan vauvan kanssa on tosi helppoa matkustaa. Yksi parhaista lomista mitä olemme tehneet!

Vierailija
57/87 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyvän korviin, jos se jatkuu ja jatkuu! Itse luulen, että te, jotka ette ole sitä kokeneet, ette tiedä, mistä puhutte. Olen VARMA, että jokainen teistä olisi ärsyyntynyt ja mielessään hermostunut, kun 6 tuntia karjutaan vieressä niin että korvia särkee. Turha jeestustella mitään muuta!

Vierailija
58/87 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tuollaisten marmattavien elämäänsä kyllästyneiden kaakattajien takia. Juuri tuollaiset akat kiskoo baarin terasilla iltaisin drinksuja ja nauraa sitä karmivaa kananauruaan niin että korviin koskee.

Ja sitten pitäisi vielä altaan reunalla poltaa sarveiskalvonsa, kun joka puolella makaa valaanraadot itseään käristämässä. Ei kiitos! Joten matkustakaan ihan rauhassa vaan sinne itseänne grillaamaan, ei tarvitse ainakaan meidän lasten itkuaa kuunnella koneessa. Eikä minun pilata lomaani katselemalla hapanaamoja.

Muut(kin) maksavat kalliit matkat ja jos kuuden tunnin lennon saat kuunnella koko ajan jonkun pennun itkua, niin ei vaan jaksa. Eikä tarvitsekaan jaksaa.

No ehkä ne jotka olivat matkoilla tuhkapilven aikana oppivat sen, että mitä vain voi sattua ja lasten TÄYTYY pärjätä olosuhteissa missä vain. Ehkä tämä sattuma rajoittaa hetkeksi lapsiperheiden matkustelua.

vauvat kotiin Kanarian lennoilta. Jos on pakko kansoittaa koko maailma, voi sitten lapset nuoremmat jättää hoitoon, jos itse on pakko sinne ulkomaille änkeä.

Kyllä, olen monta kertaa kuullut lasten rääkymistä koneessa ja vanhemmat ovat olleet tekemättä mitään. Porttikielto tollasille.

Vierailija
59/87 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen silti sitä mieltä, että myös vauvojen vanhemmilla on oikeus lentää. Olen lentänyt omien lapsieni kanssa paljon ja aina on mennyt aivan hyvin. Keskimmäinen huusi kerran yhdellä kotimaan lennolla laskussa täysiä korvien takia, mutta muuten meistä ei ole juuri haittaa muille matkustajille ollut.

Kerran lensimme lomalennolla puolivuotiaan vauvan kanssa, joka ei oikeasti kertaakaan itkenyt koko viisituntisen lennon aikana eikä ollut muutenkaan mitenkään kovaääninen tai ärsyttävä ja silti viereisen penkin läski ukko katsoi asiakseen mulkaista ja tuhista, kun lapsesta kuului jokin hentoinenkin ääni. Sen eukko oli ihan yhtä kypsän näköinen ja naureskeltiin vaan mieheni kanssa, että niillä oli varmaan tosi leppoisa loma, kun lentokin oli jo yhtä tuskaa. Ja paluumatkalla samoilla tyypeillä oli vielä ripuli - ja taas me vauvan kanssa vieressä.

Hommatkaa hyvät ihmiset sellaiset kalliit ääntäeristävät kuulokkeet tai edes korvatulpat, jos toisten matkustajien äänet ahistaa.

Ne jotka matkustavat vauvojen kanssa huolehtikoon siitä, että lapsella on kaikki hyvin ja ne, jotka matkustavat isompien lastensa kanssa, opettakoon lapsensa käyttäytymään kunnolla. Ja aikuiset vetäköön kännit jossain muualla kuin koneessa ja dorkat tyypit puhutkoon tyhmiä juttujaan hiljaisemmalla äänellä tai mieluummin pitäköön päänsä kiinni.

Vierailija
60/87 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä kuunnellut vauvan itkua tuntitolkulla. Enemmän kuitenkin häiritsee humalaiset möykkääjät, voimakkaat hajuvedet (aiheuttaa jumalattoman päänsäryn), kanamainen kova nauru, ne helvetin juoruakat joita mahtuu joka helvetin koneeseen/junaan/bussiin/laivaan kailottamaan vaivoistaan, ihmisuhdeongelmistaan yms.

Vauvan huudolle kun ei aina voi mitään, aikuisen ihmisen taas odotan osaavan käytötavat.

käyvän korviin, jos se jatkuu ja jatkuu! Itse luulen, että te, jotka ette ole sitä kokeneet, ette tiedä, mistä puhutte. Olen VARMA, että jokainen teistä olisi ärsyyntynyt ja mielessään hermostunut, kun 6 tuntia karjutaan vieressä niin että korvia särkee. Turha jeestustella mitään muuta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi