Että itkettää, kun vauva itki koko lennon ajan Roomasta Helsinkiin!
10kk poikavauva oli syötetty, nukkunut hyvin, normaalisti on erittäin hyväntuulinen, ei turhia itkeskele.
Nyt se vain itki koko 2,5-tuntisen lennon. Kaikki tuijottivat vihaisina, lentoemäntä tuli kysymään voiko tehdä jotain. Aloin puolessa välissä lentoa itkeä itsekin. Se ei hiljentynyt millään, mikään ei auttanut.
Ja TIEDÄN, että koko kone oli ärsyyntynyt vauvasta, mutten voinut sille mitään. Auttaako se nyt kuitenkaan, että mulkaisee kerta kerralta pahemmin ja rumemmin meihin päin? Tai huokaisee niskaan paheksuvasti?
En lennä enää ikinä minkään ikäisen lapsen kanssa mihinkään.
Kommentit (87)
jonkun vieraan kersan tauotonta rääkymistä kolmen tunnin lennon ajan. Ei vähääkään sympatiaa heruisi, sellaista tilannetta ei oikeastaan ole että tuon ikäisen kanssa olisi PAKKO lentää. Kyllä voi odottaa sen aikaa että lapsi on vaikka parivuotias ja pystyy jo puheella kommunikoimaan.
huusi joka yö 2-6 tuntia, yli puolen vuoden ajan. Itse olin ihan loppu, kun ei saanut nukuttua jaa aamuisin oli töihin noustava. Ja silti minä (silloin vielä lapseton) tajusin että kyseessä on vauva, joka ei siellä minua kiusatakseen huuda. Sekä vauvan väsyneet vanhemmat, jotka valvovat joka yö vauvaansa kantaen ja hyssytellen.
jonkun vieraan kersan tauotonta rääkymistä kolmen tunnin lennon ajan. Ei vähääkään sympatiaa heruisi, sellaista tilannetta ei oikeastaan ole että tuon ikäisen kanssa olisi PAKKO lentää. Kyllä voi odottaa sen aikaa että lapsi on vaikka parivuotias ja pystyy jo puheella kommunikoimaan.
Viimeksi äitienpäivälounaalla viereisen pöydän vauva kiljui paljon ja lujaa. Ei pilannut meidän päivää, harmitti vaan äidin puolesta, toivottavasti sai jotain syötyä viidenkympin lounaastaan. Lapset itkevät joskus, sellaista on elämä. Nuo valittavat akat ovat vaan itse unohtaneet sen. Pysyisivät omakotitaloissaan jos jonkun itku häiritsee.
Tottakai matkustelette vielä, seuraavalla kerralla menee paremmin!
käyvän korviin, jos se jatkuu ja jatkuu! Itse luulen, että te, jotka ette ole sitä kokeneet, ette tiedä, mistä puhutte. Olen VARMA, että jokainen teistä olisi ärsyyntynyt ja mielessään hermostunut, kun 6 tuntia karjutaan vieressä niin että korvia särkee. Turha jeestustella mitään muuta!
Ei vaan häiritse, olen ollut tuossa tilanteessa. Tunsin suurta sympatiaa lasta ja hänen perhettään kohtaan. Lisäksi pientä helpotusta, että kyseessä ei ollut oma lapseni ;-)
Lensin 1-vuotiaan kanssa Thaimaahan (24h.) ja kone hajosi kesken matkan. Poikani huusi koko lentomatkan, takas helpompi lento, koska yöllä. Toki vauvan itku stressaa muita, eniten kuitenkin sinua! Kai lentokoneessa jaetaan korvatulppia :)
vauvan korviin ei sattuisi niin paljon kun antaa tuttia??? neuvoja kiitos!
Olen kyllä kuunnellut vauvan itkua tuntitolkulla. Enemmän kuitenkin häiritsee humalaiset möykkääjät, voimakkaat hajuvedet (aiheuttaa jumalattoman päänsäryn), kanamainen kova nauru, ne helvetin juoruakat joita mahtuu joka helvetin koneeseen/junaan/bussiin/laivaan kailottamaan vaivoistaan, ihmisuhdeongelmistaan yms.
Vauvan huudolle kun ei aina voi mitään, aikuisen ihmisen taas odotan osaavan käytötavat.käyvän korviin, jos se jatkuu ja jatkuu! Itse luulen, että te, jotka ette ole sitä kokeneet, ette tiedä, mistä puhutte. Olen VARMA, että jokainen teistä olisi ärsyyntynyt ja mielessään hermostunut, kun 6 tuntia karjutaan vieressä niin että korvia särkee. Turha jeestustella mitään muuta!
Meidän lapsi ei syönyt tuttia, joten olen imettänyt nousut ja laskut, eikä korvien kanssa ikinä mitään ongelmia. Maitopullo toimii samoin jos ei syö tissiä, hieman isommalle sitten kai vettä pillipulloon.
ja lähde vaan rohkeasti reissuun uudestaankin! Anna mulkoilijoiden mulkoilla ja huohottaa niskaan! Seuraava reissu menee varmasti jo helpommin =) T.nimim. mamma joka varmasti jatkossakin reissaa pienten kanssa =) TSEMMPPIÄ äläkä vaan rupea itseäsi syyllistämään!!!!
10kk poikavauva oli syötetty, nukkunut hyvin, normaalisti on erittäin hyväntuulinen, ei turhia itkeskele.
Nyt se vain itki koko 2,5-tuntisen lennon. Kaikki tuijottivat vihaisina, lentoemäntä tuli kysymään voiko tehdä jotain. Aloin puolessa välissä lentoa itkeä itsekin. Se ei hiljentynyt millään, mikään ei auttanut.
Ja TIEDÄN, että koko kone oli ärsyyntynyt vauvasta, mutten voinut sille mitään. Auttaako se nyt kuitenkaan, että mulkaisee kerta kerralta pahemmin ja rumemmin meihin päin? Tai huokaisee niskaan paheksuvasti?
En lennä enää ikinä minkään ikäisen lapsen kanssa mihinkään.
Heh!
Esikoisemme huusi kerran 6 tunnin lennosta 5 tuntia.
Herttaisen yhdentekevää mitä siitä oltiin mieltä.
kanssa edes täytyy matkustaa.
Joo, jos on pakko, mummolaan tms, mutta esim Kanarialle löhöilemään.
Muut(kin) maksavat kalliit matkat ja jos kuuden tunnin lennon saat kuunnella koko ajan jonkun pennun itkua, niin ei vaan jaksa. Eikä tarvitsekaan jaksaa.
No ehkä ne jotka olivat matkoilla tuhkapilven aikana oppivat sen, että mitä vain voi sattua ja lasten TÄYTYY pärjätä olosuhteissa missä vain. Ehkä tämä sattuma rajoittaa hetkeksi lapsiperheiden matkustelua.
No siinähän olet ääliö ymmärtämättä. Ihan rauhassa.
Me matkustamme miten lystäämme ja voit jäädä kotiin jos et meteliä kestä.
Mieltä osoittamalla huomaat hyvinkin äkkiä kuka olosi osaa ihan oikeasti epämiellyttäväksi tehdä... :)
Itseäni vauvan itku ei häiritse, sillä sille ei välttämättä voi yhtään mitään.
Sanotaan, että vauvan itku on maailman stressaavin ääni, tutkitusti, ja erityisesti oman vauvan ääni. Sen kuuluukin olla, jotta äiti reagoisi vauvan itkuun.
Minusta on ollut ihan sietämättömän kurjaa kun vauvani on itkenyt. Minun on vaikea kuvitella, että jotain äitiä vauvansa itku ei häiritse.
Tämä vain sivujuttuna kun ihmetytti tämä asia. En ole tuossa yllä kommentoinut itse lentokeskustelua. Ikävää, että vauva huusi. Älä syytä itseäsi, jos yritit kuitenkin kaikkesi.
Itseäni vauvan itku ei häiritse, sillä sille ei välttämättä voi yhtään mitään.
Sanotaan, että vauvan itku on maailman stressaavin ääni, tutkitusti, ja erityisesti oman vauvan ääni. Sen kuuluukin olla, jotta äiti reagoisi vauvan itkuun.
Minusta on ollut ihan sietämättömän kurjaa kun vauvani on itkenyt. Minun on vaikea kuvitella, että jotain äitiä vauvansa itku ei häiritse.
Tämä vain sivujuttuna kun ihmetytti tämä asia. En ole tuossa yllä kommentoinut itse lentokeskustelua. Ikävää, että vauva huusi. Älä syytä itseäsi, jos yritit kuitenkin kaikkesi.
EN ymmärrä miten joku voi ajatella, etteikö noin pienen vauvan äiti todella tekisi kaikkea mahdollista saadakseen noin pienen vauvansa eteen. EIkä tdellakaan kanssamatkustajien vuoksi, vaan lapsen itsensä. Tietysti vauvan rauhottelun keinot tietysit voivat olla muille aika huomaamattomia.
AInoa keta kun jonkun lapsi on mua häirinnyt, oli kun heräsin siihen, että joku vieras n. 3v oli ilmestynyt viereiselle aiemmin tyhjälle paikalle ja tuijotti mua mun läppärin töpseli suussaan! Mitään vahinkoa ei lopulta ollut tullut lapselle tai koneelle. Mutta silloin toivoin, että vanhemmat olisivat tarkemmin katsoneet perään...
kanssa edes täytyy matkustaa. Joo, jos on pakko, mummolaan tms, mutta esim Kanarialle löhöilemään. Muut(kin) maksavat kalliit matkat ja jos kuuden tunnin lennon saat kuunnella koko ajan jonkun pennun itkua, niin ei vaan jaksa. Eikä tarvitsekaan jaksaa. No ehkä ne jotka olivat matkoilla tuhkapilven aikana oppivat sen, että mitä vain voi sattua ja lasten TÄYTYY pärjätä olosuhteissa missä vain. Ehkä tämä sattuma rajoittaa hetkeksi lapsiperheiden matkustelua.
Reissaan lasten kanssa säännöllisesti ja olen reissannut siitä asti kun ovat olleet 2v. Olisi kiva kuulla perustelut, miksei alle 5v ei voisi matkustaa? Meillä lapset ovat nauttineet niin rantalomasta kuin suurkaupunkireissustakin (esikoinen muuten lähtisi mielummin taas Berliiniin kuin rantalomalle)
mitä minua sen iytkevän lapsen äitinä. Sen lisäksi että lapsella on jokin hätä jota en pysty helpottamaan, pitää vielä kestää kanssamatkustajien lapselliset tunteenpurkaukset.
No kyllä itseäni suoraan sanottuna v*tuttaisi kuunnella jonkun vieraan kersan tauotonta rääkymistä kolmen tunnin lennon ajan.
Miten korvat suojataan paineenvaihteluilta?
Äläkä vastaa vain että imettämällä/antamalla pulloa. Mun lapsi itki niin ettei huolinut mitään suuhunsa.
Etenkin sille pienelle, jolla todennäköisesti sattui korviin hirvittävästi, koska et nousussa tajunnut korvia paineenvaihtelulta suojata.
Meiän vauvan kanssa automatkat on täyttä tuskaa mut lennoilla ei oo ollu mitään ongelmia! Lennetäänkin Suomessakin pitemmät matkat aina kun mahollista. Kaks kertaa ollaan tehty ulkomaanreissu alle 6-kk kanssa, ja vauva on itkeny ehkä kerran,uskokaa tai älkää!ja sekin oli lähtöportilla kun ei saanut heti tissiä suuhun kun heräs. Muuten se hauskuttaa iloisesti kanssamatkustajia tai nukkuu rinnalla. Kaikki vauvat ei kyl varmasti viihdy ihmisvilinässä niin kun tää, ja monilla ottaa korviinkin,kuten ap:n tapauksessakin varmaan. Tärkeetä on myös, että vanhemmat pysyy rauhallisena tilanteessa kun tilanteessa, muuten hermoo vauvakin.
lähdöstä noin 4-5 tuntia suoraan huutoa ja jatkuvaa itkua ja käninää kunnes nukahti uupuneena.
Täytyy sanoa että yölennolla mua vitutti kyllä aika paljon, täytyy myöntää.