Että itkettää, kun vauva itki koko lennon ajan Roomasta Helsinkiin!
10kk poikavauva oli syötetty, nukkunut hyvin, normaalisti on erittäin hyväntuulinen, ei turhia itkeskele.
Nyt se vain itki koko 2,5-tuntisen lennon. Kaikki tuijottivat vihaisina, lentoemäntä tuli kysymään voiko tehdä jotain. Aloin puolessa välissä lentoa itkeä itsekin. Se ei hiljentynyt millään, mikään ei auttanut.
Ja TIEDÄN, että koko kone oli ärsyyntynyt vauvasta, mutten voinut sille mitään. Auttaako se nyt kuitenkaan, että mulkaisee kerta kerralta pahemmin ja rumemmin meihin päin? Tai huokaisee niskaan paheksuvasti?
En lennä enää ikinä minkään ikäisen lapsen kanssa mihinkään.
Kommentit (87)
Minulle lentokone on väline matkustaa paikasta toiseen. Ihan sama millä penkillä istun, kenen vieressä istun, mitä ruokaa syön, ei mitään väliä. En maksa ylimäääräistä leveämmästä penkistä tai eri ruoasta. Kuka hullu maksaisi kahden tunnin bussimatkasta jopa nelinkertaisen määrän leveämmästä penkistä tai eri ruoasta?? Miksi siis lentokoneessakaan?
Voi luoja teidän kanssanne. Vuokratkaa auto ja ajakaa oman poppoonne kanssa määränpäähän, jos ei ihmisten seura kelpaa.
Lensin vauvan kanssa kerran sielläkin, kun mies oli ystävällisesti hankkinut meille sinne liput. En oikeasti tajua teitä ääliöitä, jotka sanoo, että vauvan kanssa ei saisi lentää.
Kyllä se vitutus ja paha mieli siitä pikku hiljaa häviää... Ensi kerralla lapsikin on jo isompi ja voitte kokeilla vaikka dvd:tä.
ton ikäisen kanssa ei olis sinne koneeseen pitänyt alunperinkään mennä.
Mitä vauva tosta matkasta sai ?
Ei kannata olla itsekäs vaan menkää vauvan johdolla.
Ja kyllä, se auttaa ainakin itseä että mulkaisee. Todella, todella paljon matkustaneena näen enemmän vanhempia jotka eivät ns tee kaikkensa, jotta vauva on hiljaa vaan enemmän on sellaisia no se hetken tossa huutaa, ovat jo tottuneet ääneen.
Mulkaisu ei auta vauvaa hiljenemään, mutta se on merkki vanhemmille yritä enemmän. Siinä vaiheessa kun tullaan sanomaan tee jotain, voit kommentoida mitä olet jo tekemässä.
Lennä vaan! Mulkoilkoot, ei vanhemmat voi päättää että lapsi nyt vaan on hiljaa! Meillä on menny m atkat aina ihan kivasti, parit itkut muuten ok mutta joka lennolla joku lapsi on itkeny enemmän ja olen huomannut että kyllä niitä vanhempia vaan mulkoillaan...Kurja tunne tuli kun kuviottelin että meitäki olis katsottu...
Sano seuraavan kerran ettei se mulkoilemalla tilanne parane!!!!!!!!!!! =)=)=)
Sellaista sattuu. Nyt vain meni noin, älä enää murehdi, äläkä ole vauvalle vihainen.
Harmittaa puolestasi.
Nuo mulkaisut ja tuhahtelut ei todellakaan asiaa auta vaan luultavasti päin vastoin, äiti ahdistuu vaan enemmän, minkä lapsi vaistoaa ja itkee kahta kauheammin.
Minkä sille mahtaa jos vauva itkee! Eihän sitä suuta nyt kiinnikkään voi pistää.
Minua raivostuttaa junassa puhelimeen huutajat, koko matkan "NIIN TÄÄLLÄ JUNASSA JOO! NIIN ETTÄ MITÄ? AI MISSÄ OLI? NYT EI KUULU!" hetken hiljaisuus "JUU KUULUUKO NYT, SE TAISI KATKETA! JOO JUNASSA OLLAAN YHÄ!"
Aaargh...! >:( On kumam jos aikuiset ihmiset eivät osaa olla hiljempaa ja käyttäytyä.
Pitäskö kersojen kans vaan jäädä kotiin homehtumaan!????? Ei lapset matkustelusta kärsi jos mukana tutut turvalliset vanhemmat! Toivottavasti et IKINÄ saa lapsia!
se itku ei kuulu koko koneessa. Jos moottorit on päällä, niin meteli on vaan niin kova, että itku ei todellakaan kuulu paria penkkiriviä kauemmaksi.
Vauva varmaan vaan hermoili uutta tilannetta. Lentoemäntä tarkoitti hyvää. Apuhan olisi saattanut olla tarpeen: maitopullon lämmittäminen, vettä, äidille vessatauko tms.
Seuraavalla kerralla lapsesi on isompi ja osaat itse olla rauhallisempi. Kun itse hermostuu, niin lapsi aistii sen ja tuskailee äidin hermostumista.
Kukaan kanssamatkustaja ei jää tuota miettimään, lyhyt lento ja kanssamatkustajien ajatukset on jo matkatavaroissa, taksijonoissa, parkkimaksuissa.
Meillä Hki-Rooma kestää 3 tuntia 20min.
Mutta älä murehdi, meidänkin muksu on joskus karjunut koko matkan mummolaan Roomaan.
tähän on kipu korvissa.
Kun kone lentää korkealla paine korvissa muuttuu ja noin pieni lapsi ei osaa tasata painetta -> sattuu.
Isommat lapset osaavat jo varmasti tasata paineen.
mutta ihan oikeasti välillä näkee sellaisia vanhempia jotka eivät suuremmin yritä rauhoitella lasta. En ihmettele että heitä mulkoillaan.
En ole ap
vaan toivotan ap:lle tsemppiä. Toi on just aika hankala ikä lapsen kanssa matkustaa, kun koneessa ei pääse liikkumaan vaan pitäisi istua paikalla eikä tuon ikäinen kuitenkaan kovin pöajon vielä leiki tai kirjoja katsele. Eikä voi vikeä oikein rusinoilla/kekseillä jne lahjoa.
ton ikäisen kanssa ei olis sinne koneeseen pitänyt alunperinkään mennä. Mitä vauva tosta matkasta sai ? Ei kannata olla itsekäs vaan menkää vauvan johdolla.
10kk poikavauva oli syötetty, nukkunut hyvin, normaalisti on erittäin hyväntuulinen, ei turhia itkeskele. Nyt se vain itki koko 2,5-tuntisen lennon. Kaikki tuijottivat vihaisina, lentoemäntä tuli kysymään voiko tehdä jotain. Aloin puolessa välissä lentoa itkeä itsekin. Se ei hiljentynyt millään, mikään ei auttanut. Ja TIEDÄN, että koko kone oli ärsyyntynyt vauvasta, mutten voinut sille mitään. Auttaako se nyt kuitenkaan, että mulkaisee kerta kerralta pahemmin ja rumemmin meihin päin? Tai huokaisee niskaan paheksuvasti? En lennä enää ikinä minkään ikäisen lapsen kanssa mihinkään.
korvakipua, se paineentunne on pirullinen ja tuskin raukkaparan oloa huuto on helpottanut. Jos ei saa vielä rauhoittumaan esim. tissillä tai tutilla, ei paljon muu auta kuin antaa itkeä -ja olla välittämättä mulkvisti-kanssamatkustajista...
Kun saa lapsia, niiden kanssa ei todellakaan lähdetä lomamatkoille, ei kahviloihin, ei mihinkään julkisiin tiloihin - varsinkaan mihinkään kauppakeskuksiin häiritsemään muita ihmisiä. On ihan epäreilua, että isot lastenhoitohuoneet ovat aina varattuja, kun haluaisi käydä isossa vessassa itse rauhassa.
Ja jos minä menen kahvilaan, haluan vain aikuista seuraa, lapset tulevat sinne täytettyään 18v. Jos osaavat käyttäytyä.
Minä menen joka kerta mulkaisemaan ja ojentamaan niitä idioottiäitejä, jotka kehtaavat tuoda lapsiaan julkisiin tiloihin!! Vauvojen paikka on kotona - samoin äitien ja isien! Hoitakoot lapsensa siellä.
kanssa edes täytyy matkustaa.
Joo, jos on pakko, mummolaan tms, mutta esim Kanarialle löhöilemään.
Muut(kin) maksavat kalliit matkat ja jos kuuden tunnin lennon saat kuunnella koko ajan jonkun pennun itkua, niin ei vaan jaksa. Eikä tarvitsekaan jaksaa.
No ehkä ne jotka olivat matkoilla tuhkapilven aikana oppivat sen, että mitä vain voi sattua ja lasten TÄYTYY pärjätä olosuhteissa missä vain. Ehkä tämä sattuma rajoittaa hetkeksi lapsiperheiden matkustelua.
12v, 8v ja 1v ikäiset lapset. Eikö sillonkaan voi matkustella ennen kuin kuopuskin on 5-vuotias?
Mitäs jos jäisit itse kotiin, niin ei tarvitse kunnella elämisen ääniä.
kanssa edes täytyy matkustaa.
Joo, jos on pakko, mummolaan tms, mutta esim Kanarialle löhöilemään.
Muut(kin) maksavat kalliit matkat ja jos kuuden tunnin lennon saat kuunnella koko ajan jonkun pennun itkua, niin ei vaan jaksa. Eikä tarvitsekaan jaksaa.
No ehkä ne jotka olivat matkoilla tuhkapilven aikana oppivat sen, että mitä vain voi sattua ja lasten TÄYTYY pärjätä olosuhteissa missä vain. Ehkä tämä sattuma rajoittaa hetkeksi lapsiperheiden matkustelua.
lentoemäntä tarjoaa apua, tarkoittaa se yleensä sitä, että vanhemmat eivät tee mitään! Ei lastaan tyynnytteleviä vanhempia katsota tarpeelliseksi auttaa, mutta jos lapsi karjuu ja vanhemmat lukevat lehtiä, on apu todennäköisesti tarpeen.
Ja kyllä, minusta pilasit kokonaisen koneellisen matkanteon sillä, että et etukäteen varmistanut kaikille mukavaa matkaa. Etenkin sille pienelle, jolla todennäköisesti sattui korviin hirvittävästi, koska et nousussa tajunnut korvia paineenvaihtelulta suojata.
Minä ole niitä, jotka mulkaisevat vihaisesti kaltaisiasi vanhempia. Jos ja kun lähtee lapsen kanssa reissuun niin tekee sen lapsen ehdoilla. Kyse on todella pienestä viitsimisestä, mutta jos edes siihen ei vaivaudu, niin on mulkoilun ja ilkeydet ansainnut.
Ja tosiaan, oli se lento tunnin pidempi - aikaero nappasi tunnin pois. Vai toisinpäin, olen niin väsynyt koko lennosta, ettei lennon ajalla itseasiassa ole väliä.
Yritin tuttia, imettää, leluja, leikittämistä, nukuttamista, ihan kaikkea. On lennetty pitkin poikin Eurooppaa aiemmin, eikä mitään ongelmia ole ollut. Mieheni on kreikkalainen ja hänellä on kuusi sisarusta eri puolella Eurooppaa ja minun veljeni asuu Ranskassa, vauva on tottunut matkustaja. Voi olla, että tällä lennolla korviin sattui sitten jostain syystä enemmän.
Itseäni vauvan itku ei häiritse, sillä sille ei välttämättä voi yhtään mitään. Mutta juuri tuo muiden ihmisten ymmärtämättömyys ja mulkoilu itketti. Nyt vauva nukkuu ja toivottavasti pääsen tästä tunteesta jossain vaiheessa eroon.
Miksi en lentäisi? Kaltaistesi ääliöiden takia vai? Toivottavasti istumme ensi kerralla ihan vierekkäin...