Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Että itkettää, kun vauva itki koko lennon ajan Roomasta Helsinkiin!

Vierailija
12.05.2010 |

10kk poikavauva oli syötetty, nukkunut hyvin, normaalisti on erittäin hyväntuulinen, ei turhia itkeskele.

Nyt se vain itki koko 2,5-tuntisen lennon. Kaikki tuijottivat vihaisina, lentoemäntä tuli kysymään voiko tehdä jotain. Aloin puolessa välissä lentoa itkeä itsekin. Se ei hiljentynyt millään, mikään ei auttanut.

Ja TIEDÄN, että koko kone oli ärsyyntynyt vauvasta, mutten voinut sille mitään. Auttaako se nyt kuitenkaan, että mulkaisee kerta kerralta pahemmin ja rumemmin meihin päin? Tai huokaisee niskaan paheksuvasti?

En lennä enää ikinä minkään ikäisen lapsen kanssa mihinkään.

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ap, nämä veemäiset tyypit täällä ovat joko lapsettomia eivätkä tiedä lapsista mitään. Tai sitten niin köyhiä lapsiperheitä, etteivät pysty matkustamaan. Sit on niin helppo sanoa, että MEILLE ei tulis mieleenkään matkustaa pienten lasten kanssa ;)

Tiedän ettei lapsi tee sitä tahallaan. Yritän olla myös mulkoilematta äitiä ikävästi, sillä tiedän ettei äiti voi ottaa vauvaa "pois päältä". Suokaa siis minullekin oikeus ärsyyntyä siitä, jos korviini oikeasti koskee vauvasi itku. Ihan oikeasti, en tarkoita pahaa, mutta se on vaan niin uskomattoman hirvittävän kuuloista!

Vierailija
2/87 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani, äiti ja anestesialääkäri lastensairaalassa, kehoitti mua varaamaan sitä mukaan, auttaa myös tällaiseen kipuun ja helpottaa oloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa joku. Syksyllä lento Kreetalle 11 kk (ja 4 v) kanssa.

Vierailija
4/87 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

AInoa keta kun jonkun lapsi on mua häirinnyt, oli kun heräsin siihen, että joku vieras n. 3v oli ilmestynyt viereiselle aiemmin tyhjälle paikalle ja tuijotti mua mun läppärin töpseli suussaan! Mitään vahinkoa ei lopulta ollut tullut lapselle tai koneelle. Mutta silloin toivoin, että vanhemmat olisivat tarkemmin katsoneet perään...

Siis penska oli tunkenut sähkölaiteen töpselin kitaansa - siis tarkoitan pieneen, somaan suukkosuuhunsa? Tuohon verrattuna vauvan itku on sentään aivan pientä, vauvat nyt itkevät, koska eivät osaa muuten kommunikoida. Mutta tuollaiset ipanat vanhempineen... yök

Vierailija
5/87 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan jaksa tollasta huudattamista kuunnella, ja vielä äitikinin meni hysteeriseksi ja alkoi itsekin itkemään- anna mun kaikki kestää!

Vierailija
6/87 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ton ikäisen kanssa ei olis sinne koneeseen pitänyt alunperinkään mennä.

Mitä vauva tosta matkasta sai ?

Ei kannata olla itsekäs vaan menkää vauvan johdolla.

En ole ap, mutta itsekin ollut vastaavassa tilanteessa muutaman kerran elämässäni. Todella ikävää on ihmisten tuijotus ja mulkaisut, kun ei sille vauvan parkumiselle minkään voi vaikka kuinka yrittää. Siksi lentoyhtiöt sijoittavatkin aina lapsiperheet koneen perälle, ettei muuta konetta mahdolliset äänet häiritsisi.

Voihan sitä elää elämää vaikka vauva tai lapsia onkin, kyllä kaikki saavat matkustaa. Hullua olisi lopettaa asioiden tekeminen vain siksi että on lapsia. Sitä paitsi, et tiedä miksi ihmiset matkustaa lentokoneessa. Itse matkustin moneen otteeseen isovanhempien luokse Suomeen. Olisiko pitänyt jättää sukuloinnit moneksi vuodeksi väliin vain siksi, ettei joku häiriintyisi koneessa mahdollisista itkuista? Voihan sitä ottaa vaikka korvatulpat lennolle mukaan jos elämisen äänet häiritsevät.

Tsempit ap!

Vierailija
7/87 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lentokoneen paineenvaihteluiden aiheuttamaan kipuun.

Vierailija
8/87 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme käyttäneet 'Air-Plug Car Planes' Pressure and noice relief for airline passangers. Niitä on kahta kokoa, lasten ja aikuisten. Meillä on ainakin auttanut noihin paineenvaihteluihin. Lentällä maksaa noin 6 euroa, apteekissa varmaan tuplaten. Ne on pehmeitä eikä hirveän epämielyttäviä, tosin lapsi saattaa räplätä niitä korvissaan, mutta kun huomaa että auttaa, jättää ne rauhaan. Ainakin hetkeksi :)

Jos tuommoisia ei ole mukana ja laskeutumisessa tuntuu viiltävää kipua, niin voi pyytää lentohenkilökunnalta 'mikki-hiiri-korvat' ja pitää niitä korvien päällä. Se yleensä tarkoittaa pahvikuppia jonka pohjalla on kuumalla vedellä kastetut paperipyyhkeet, yksinkertaista mutta tepsii. Tosin ei tietnkää koko lentomatkaa.

Ja kommenttini lasten itkuun koneissa. Ennen omia lapsia se häiritsii, nykyään tulee sympatiaa lapsen vanhemmille ja tietysti lapselle. Ja salaa onnittelen itseäni, etten ole itse siinä tilanteessa. Mulla on korvatulpat aina lennolla, ja suosittelen sitä kaikille. Varsinkin koneen takaosassa on kova meteli, niin kannattaa sääsätää korvia ja hermoja vaikkei kukaan erityisesti metelöisi, edes humalainen kanssamatkustaja:)

Vierailija
9/87 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten kyllä me jatkossakin lennetään heitä katsomaan. Palstamammoista välittämättä. He ovat miehelle vanhemmat, heidän kanssaan kasvanut ja elänyt koko lapsuutensa,

Vierailija
10/87 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilla näitä http://www.earplanes.fi/

itse käytän lennoilla, auttavat erityisesti nousuissa ja laskuissa, ilmassa otan pois.

näitä on kahta kokoa, lapsille (yli 1v) ja aikuisille.

Vierailija
11/87 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomaamaan, että näköjään jotkut ymmärtävät, jotkut eivät ollenkaan. Ehkä kuitenkin ymmärtäjien kommenttien jälkeen uskallan edelleen matkustaa lapsen, myöhemmin ehkä useamman lapsen kanssa lentokoneella.

Ehkä osaan ottaa rennommin lapsen itkun, jos sellaiseen joskus joudun. En hätääntynyt lennolla lapseni itkun takia, sillä tiesin sillä olevan kaiken hyvin. Ahdistuin vain ja ainoastaan niistä mulkoilijoista.

Kiitos ymmärtäville ihmisille ja anteeksi kaikki ne matkustajat, joiden matkan vauvani pilasi totaalisesti.

ap

Vierailija
12/87 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin ollut samassa koneessa kanssasi, olisin ehdottomasti yrittanyt auttaa sinua. Ei muiden matkailijoiden takia tarvitse youniaan menetta, tuollaisen niin luonnollisen asian takia. Sitten niille nirppanokille jotka ei sieda muita kanssamatkustajia, lapset mukaan lukien, voitte jaada mielihyvin kotiin. Lapsilla on oikeus matkustaa oli sitten syy mika tahansa. Meilla ollaan matkusteltu 2 kuukautisesta alkaen paljon ja hyvalla menestyksella. Lapsella on ollut yleensa aina oma paikka, mutta kerran kone oli niin taynna etta lapsi matkusti sylissani kapteenin luvalla. Lento oli reilun tunnin ja lapsi oli kieltamatta jo melko iso matkustamaan aidin sylissa, mutta vyo riitti masun ymparille juuri ja juuri. Silla lennolla viereiset matkustajat valittivat lentoemolle jarjestelyista, heidan mielesta lapsi oli liian suuri. Ei han sentaan vinyt tilaa viereisilta matkustajilta. Lapsi kayttaytyi koko lennon ajan esimerkillisesti, syoden itse jogurttia tiputtamatta yhtaan tippaa ja joi mehua roiskuttelematta. Muutenkin oli ystavallinen ja rauhallinen. Lentoemo naytti mulle kasillaan voitonmerkkeja salaa. Olisittepa nahneet vieressa istujat nyrpeina, he ihan odottivat etta paasisivat valittamaan.

Lapset siis oppivat kayttaytymaan paremmin kuin monet aikuiset!! Antakaa heille mahdollisuus oppia.

Vierailija
13/87 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona, kunnes oppii pitämään turpansa kiinni äläkä pilaa enää muiden matkaa!

Vierailija
14/87 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin lasten itku ärsyttää enemmän kuin toisten, joillakin vain yksinkertaisesti on todella kova tai kimeä ääni. Jos joku kirkuu 3 tuntia korvasi juuressa, eikö siitä muka saisi ärsyyntyä? Eihän se mitään auta, ei se vauva siitä mulkoilusta vaimene, mutta mikseivät vanhemmat ymmärrä, että se saattaa ärsyttää kanssamatkustajia.

En tarkoita että pitäisi jäädä kotiin vauvan kanssa mutta samalla tavalla kuin muilta vaaditaan ymmärrystä vauvan itkulle niin vanhemmilta vaaditaan ymmärrystä siitä miltä muista ihmisistä tuntuu.

Vierailija
15/87 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

10kk poikavauva oli syötetty, nukkunut hyvin, normaalisti on erittäin hyväntuulinen, ei turhia itkeskele. Nyt se vain itki koko 2,5-tuntisen lennon. Kaikki tuijottivat vihaisina, lentoemäntä tuli kysymään voiko tehdä jotain. Aloin puolessa välissä lentoa itkeä itsekin. Se ei hiljentynyt millään, mikään ei auttanut. Ja TIEDÄN, että koko kone oli ärsyyntynyt vauvasta, mutten voinut sille mitään. Auttaako se nyt kuitenkaan, että mulkaisee kerta kerralta pahemmin ja rumemmin meihin päin? Tai huokaisee niskaan paheksuvasti? En lennä enää ikinä minkään ikäisen lapsen kanssa mihinkään.

Nousuissa ja laskuissa on hyvä antaa jotain suuhun vähän pureskeltavaksi, tutti jos ei muuta.

Toisekseen vauva myös aisti sinun ahdistuksesi ja hätäännyksesi.

Olen pahoillani, että sinulla oli tylsiä matkakumppaneita. Sellaisia ihmiset ovat: unohtavat, että ovat joskus itse olleet vauvoja tai heillä on ollut/tulee olemaan lapsia. Joten älä välitä. Elämä on sellaista ja pikkuisesi ei tästä kokemuksesta vahingoittunut. Reippaasti vaan taas lentelemään. Jos satutaan vierekkäin, niin voit olla varma, että minä en ainakaan sinua mulkoile. Ehkä yrittäisin kanssasi vaihtaa muutaman sanan.

Vierailija
16/87 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuo on sattunut ihan vain bussissa. En tiedä saako lasten kanssa paheksujien mielestä kulkea bussissakaan, mutta ei aina voi kotona pysyä eikä pidäkään.

Vierailija
17/87 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse paljon lentävänä inhoan yli kaiken sitä, että viereen tulee taapero, joka rääkyy koko matkan. Kaikille lennot ei ole lomalentoja, siellä on monasti väsyneitä ihmisiä, jotka ei todellakaan halua kuunnella kakaran huutoa koko matkan.

lapsiperheillekään ei lennot ole lomalentoja. Joskus nyt vaan on pakko matkustaa lentäen lasten kanssa.

Vierailija
18/87 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käsittää, miten te olette noin ilkeitä ap:lle ja ylipäätään noin ylimielisiä ihmisiä!

Lapset ovat lapsia, ne joskus huutavat ja itkevät. Se on ymmärrettävää. Sen sijaan se ei ole ymmärrettävää, että aikuiset käyttäytyvät huonosti - kuten TE!

Vierailija
19/87 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lentäen ja se oli helvetillistä tuskaa koko matkan ajan. En kuullut mitään vähään aikaan lennon jälkeenkään vaikka kipu kyllä lakkasi aika pian maahan laskeutumisen jälkeen.

Voi vauvaparkaa, veisin pikkuisen lääkäriin ja tarkistuttaisin josko on korvatulehdus.

Vierailija
20/87 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse paljon lentävänä inhoan yli kaiken sitä, että viereen tulee taapero, joka rääkyy koko matkan. Kaikille lennot ei ole lomalentoja, siellä on monasti väsyneitä ihmisiä, jotka ei todellakaan halua kuunnella kakaran huutoa koko matkan.

lapsiperheillekään ei lennot ole lomalentoja. Joskus nyt vaan on pakko matkustaa lentäen lasten kanssa.

pieniä lapsia kuljettaa lentokoneessa, kun merten ylitys laivalla vie aika paljon aikaa. Myös ulkosuomalaisena ihmettelen, että pitäisikö jättää sitten lasten vieminen tapaamaan mummojaan ja pappojaan, tätejään ja setiään, serkkujaan ja perhettään sen vuoksi, että asuu vähän kaueampana.

Toisaalta nämä herkkäkorvaiset voisivat majoittua businessluokkaan tai ottaa yksityiskoneen käyttöön. Viimeisessä vaihtoehdossa varsinkin voi varsin vapaasti valita matkaseuransa.

P.S. Oli karsea kokemus istua juopottelevan pariskunnan vieressä, joka välillä melkein nai siinä lapsiperheen vieressä ja sitten taas oltiin tukassa kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi