millainen on hyvä puhelinmyyjä?
Kommentit (32)
kiitos jo tulleista vastauksista t. ap
EI siis aloita samalla kaavalla: onko sinulla hetki aikaa, koska olet ollut hyvä asiakas haluamme palkita sinut..
Jotain erilaista siis, ei aina sitä samaa vanhaa paskaa.
kerran koitti väkisin myydä lehteä jonka kerroin saavani vanhemmiltani ilmaiseksi....
Nauroin räkäisesti idiootille ja löin luurin korvaan.
riippuu aivan täysin lehdestä.
mitä lehteä olet menossa myymään?
heti alkuun, että olette osallistunut johonkin kyselyyn tms. ja saat nyt puolivuotta ilmaiseksi jne. Ärsyttää kun en koskaan osallistu mihinkään kyselyihin ja sitten valehdellaan. Toiseksi koskaan ei mitään saa ilmaiseksi.
-joka lukee myyntipuheen monotonisesti suoraan paperista
-joka aloittaa: "Meillä olisi teille tällainen lehti puoleksi vuodeksi ilmaiseksi, laitetaanko tulemaan?" hetken päästä jatkaa "tämä tosin edellyttää lehden X tilausta kestona 12kk normaalihinnalla..."
-joka ei usko, jos ei tarjous kiinnosta
ja jos erehtyy soittamaan, niin ymmärtää ensimmäisestä EI:stä, että en ole kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
ja jos erehtyy soittamaan, niin ymmärtää ensimmäisestä EI:stä, että en ole kiinnostunut.
Yleensä b2b myynnissä ostavat asiakkaat sanoo 2-3 kertaa puhelun aikana "EI" ennen kuin sanoo "KYLLÄ" ja nämä on niitä pitkäaikaisia asiakkuuksia. Jos sanoo heti "KYLLÄ" asiakas todennäköisemmin (n.70-80%) peruuttaa tilauksen ensimmäisten 3kk aikana kun se on mahdollista.
Ei ole kovin montaa oikeaa myyjää tähänkään kirjoittanut. Paljon puhetta ja wannabeporukkaa kyllä huutelee, niinkuin yleensä :D Itse olen YLPEÄ ammatistani. Olen tehnyt kaikki rahani, maksanut taloni kotimaassa, ostanut toisen tropiikista, mökin järvenrannalta, 2 autoa, moottoripyörän, lasten harrastukset ja elättänyt perheeni (6 hlö) yksinomaan tekemällä puhelimessa myyntiä vuodesta 2005 asti. Omat työajat ja -paikat vapaasti missä huvittaa !
Hyvä puhelinmyyjä on sellainen, joka uskoo kerrasta, kun toisessa päässä sanotaan painokkaasti ei. Tällaisia soittajia on ollut tasan kaksi viimeisen vuoden aikana. Toinen myi vakuutuksia, toinen sähkösopimuksia. Kaikki muut ovat olleet näitä "no hei x, miten on päivä alkanut" -tyyppejä, valheellisiin asiakasrekistereihin perustuvia tai mukakyselyihin vastaamisen perusteella toteutettavia soittoja, mykkiä soittoja, tai kerran, pari viikossa tapahtuvaa tykitystä samasta firmasta.
Rehellinen ja todella hyvä tarjous saattaisi minuun jopa toimiakin, mutta ei koskaan mikään noista luettelemistani. Kerran olen saanut soiton, kun olin muka vastannut kyselyyn (en vastaile sellaisiin koskaan). Sanoin tämän, ja iloinen neitokainen selitti, kuinka heillä on siellä sellainen tieto olemassa, ja olen saattanut kyllä sellaisen tehdä ihan huomaamattani kauppareissulla. Juuei. Puolen vuoden päästä sama tyyppi soitti täsmälleen saman liturgian kanssa. Silloin tylytin heti, että jospa jo lopettaisit, kun en ole edelleenkään vastannut kyselyyn. 
Puhelinmyynti on terrorismiin verrattavaa häirintää. Hyvä puhelinmyyjä on entinen puhelinmyyjä.
tehosi se, että kun sanoi
'Tämä tarjous on tarjolla vain 20 ihmiselle, johon myös te kuulutte ja tämä on vain tämän kerran tarjouksessa/vain tänään tajouksessa'
Ja tuo lause hieman erinlailla muotoiltuna, mutta idea kuitenkin se, että pitää painottaa asiakkaalle, että hän on erityisasemassa kun saa juuri ko tarjouksen juuri sinä päivänä.
Kaikenlaisia vastaavia kikkoja, jos hoksaa käyttää niin parhaana päivänä saattoi minullakin tulla jopa 6-10kauppaa kun käytin yllä mainittua lausetta.