Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaapas että miten se ehkäisy pettää

Vierailija
11.05.2010 |

Täällä kun tuntuu olevan ihmisiä jotka ei usko että voi niin vain pettää. Ja kuitenkin tänäänkin on ollut jo ainakin kaksi avausta aiheesta. Joten kertokaapa omia kokemuksia.

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toisella kertaa en edes sitä huomannut kuin tavaroiden valuessa sisään.

Moni älypäähän käyttää imetystä (hei haloo!) ehkäisynä, tässä tapauksessa, ei voi edes sanoa, että "ehkäisy petti" koska sitä ei alunperinkään ole olemassa.

Myös ssterilisaatio voi pettää.

Vierailija
2/76 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka varmuus on 100%?

paitsi selibaatti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole vielä kertaakaan pettänyt, mutta se voi johtua siitäkin että en raskaudu helposti. Nuorempana nimittäin tuli harrastettua seksiä usein ilman mitään ehkäisyä enkä koskaan tullut raskaaksi (enkä saanut mitään tautejakaan onneksi)

Vierailija
4/76 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs nainen sekä hänen kaksi läheistä sukulaistaan tulivat raskaaksi pillereistä huolimatta. Voiko joillakin olla oma hormonituotanto jotenkin voimakkaampi ja vähentää ehkäisytehoa?

Itse olin myös reilun vuoden syönyt e-pillereitä (jasminellea) ja silti tulin raskaaksi (eikä siis ollu yhtään pilleriä jäänyt välistä.

Äidilleni oli kuulemma käynyt samallatavalla :p eli ehkä se on joku sukujuttu :p

Vierailija
5/76 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

selibaatti taitaa olla ainoa 100% varma ehkäisykeino.

Kaikki muut: kondomit, kierukat, e- ja minipillerit yms ovat enemmän tai vähemmän epävarmoja.

Vierailija
6/76 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakea jälkiehkäisytabletit, jos kumi hajoaa? Itselläni on kahdesti kumi pettänyt: toisen kerran hajosi ja toisen kerran katosi mun sisuksiin. Kummallakin kerralla hain katumispillereitä, varmuuden vuoksi.

Kyllä nuo ehkäisyt on aika 100-prosenttisia, jos niitä käyttää oikein. Itselläni on fiksuja ja vastuuntuntoisia kavereita, eikä yhdelläkään ole tullut vielä 35-vuotiaaksi mennessä vahinkoa. Yhtä lukuunottamatta kaikki ovat raskautuneet parissa kuukaudessa sitä halutessaan... Kuparikierukka on ainoa, jonka pettämisestä olen kuullut ja uskon siihen. Muiden "epävarmuudet" on todellisuudessa käyttövikoja.

Vierailija
7/76 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakea jälkiehkäisytabletit, jos kumi hajoaa? Itselläni on kahdesti kumi pettänyt: toisen kerran hajosi ja toisen kerran katosi mun sisuksiin. Kummallakin kerralla hain katumispillereitä, varmuuden vuoksi. Kyllä nuo ehkäisyt on aika 100-prosenttisia, jos niitä käyttää oikein. Itselläni on fiksuja ja vastuuntuntoisia kavereita, eikä yhdelläkään ole tullut vielä 35-vuotiaaksi mennessä vahinkoa. Yhtä lukuunottamatta kaikki ovat raskautuneet parissa kuukaudessa sitä halutessaan... Kuparikierukka on ainoa, jonka pettämisestä olen kuullut ja uskon siihen. Muiden "epävarmuudet" on todellisuudessa käyttövikoja.

en ollut edes kuullut mistään jälkiehkäisypillereistä. silloin ei muuten ollut nettiäkään.

Vierailija
8/76 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kuullut jälkiehkäisytabuista jo 1990. Ekan kerran hain 18-vuotiaana ja lääkäriltä reseptin. Toisen kerran hain toissa vuonna esikoisen syntymän jälkeen, kun ei haluttu ottaa riskiä, että heti tärppää toinen. Nythän ne saa ilman reseptiä jo.

Ja siis syntynyt 1975.

t: 19

Vierailija
9/76 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vaikka sen noutaa heti vahingon tapahduttua, ei se välttämättä estä raskautta. Se, ettei sinulla ole ollut huonoa tuuria ei tosiaankaan tarkoita sitä, ettei sitä muilla voisi olla.

Itselläni katumuspilleri tepsi kumin hajottua, kaverillani ei.

hakea jälkiehkäisytabletit, jos kumi hajoaa? Itselläni on kahdesti kumi pettänyt: toisen kerran hajosi ja toisen kerran katosi mun sisuksiin. Kummallakin kerralla hain katumispillereitä, varmuuden vuoksi.

Vierailija
10/76 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla ihmisillä lääkeainekatabolia on normaalia nopeampaa, eikä heillä tiettyjen lääkeaineiden plasmapitoisuus nouse tarvittavan korkeaksi, jotta haluttu vaikutus saadaan aikaiseksi. Pillereiden toimintavarmuuden takaamiseksi on plasman lääkeainepitoisuus oltava riittävä. Jos elimistö pilkkoo suun kautta nautitun hormonivalmisteen normaalia nopeammin, pettää ehkäisy helpommin. Tällainen piirre (yleensä tietty entsyymiaktiivisuus on poikkeava) voi kulkea suvussa. Tai sitten ei. Sitä harvemmin tietää, ennen kuin vahinko on jo sattunut.

Eräs nainen sekä hänen kaksi läheistä sukulaistaan tulivat raskaaksi pillereistä huolimatta. Voiko joillakin olla oma hormonituotanto jotenkin voimakkaampi ja vähentää ehkäisytehoa?

Itse olin myös reilun vuoden syönyt e-pillereitä (jasminellea) ja silti tulin raskaaksi (eikä siis ollu yhtään pilleriä jäänyt välistä.

Äidilleni oli kuulemma käynyt samallatavalla :p eli ehkä se on joku sukujuttu :p

Vierailija
11/76 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ensin hajosi kondomi, siittä suoraan apteekkiin hakemaan jälkiehkäisy ja kas - olin parin-kolmen viikon päästä raskaana... Ensimmäistä lasta "yritettiin" yksi kierto, tätä jälkimmäistä "turhauttavat" kaksi. Mies sanoo että ehkäisynä jatkossa on "suuhun tai suppona" :-) Todellisuudessa tässä vuosien saatossa kyllä pillerit ja hormonikierukka ovat ainakin toistaiseksi riittäneet...

Vierailija
12/76 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kondomi hajonnut, huomattu seksin jälkeen,että siihen on tullut reikä.

Lisäksi vielä jälkiehkäisy ei ole tehonnut :(

Vierailija
13/76 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistakaa, että täällä tai teidän omassa kaveripiirissä ei toteude normaalijakauma. Tämän vuoksi ei täällä olevien kokemusten tai teidän kaveripiirin kokemusten ppohjalta voi tehdä mitään suuria johtopäätöksiä tai yleistyksiä.

Vierailija
14/76 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sen jokainen tietää.

Vierailija
15/76 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko aivan täysin varmoja, että ette ole rikkoneet kumia jo päälle laittaessa, esim kumin pakettia repäistäessä. Myös se, että jättää pienen ilmakuplan kumin päässä olevaan "pussiin" aiheuttaa helposti kumin rikkoutumisen.

Oikealla käsittelyllä kumi on erittäin varma ehkäisykeino.

Vierailija
16/76 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuo ehkäisyt on aika 100-prosenttisia, jos niitä käyttää oikein. Itselläni on fiksuja ja vastuuntuntoisia kavereita, eikä yhdelläkään ole tullut vielä 35-vuotiaaksi mennessä vahinkoa. Yhtä lukuunottamatta kaikki ovat raskautuneet parissa kuukaudessa sitä halutessaan... Kuparikierukka on ainoa, jonka pettämisestä olen kuullut ja uskon siihen. Muiden "epävarmuudet" on todellisuudessa käyttövikoja.

mutta tajuathan sinäkin varmaan, että MIKÄÄN ehkäisyväline, mukaan lukien jälkiehkäisypillerit, ei ole 100-prosenttinen. Allekirjoittanut kuuluu tähän joukkoon, joka on joutunut kondomin "käyttövian" takia turvautumaan jälkiehkäisypilleriin. Ja kappas vaan, vaikka pilleri otettiin ns. ajoissa, tulin vain raskaaksi. Näin on siis päässyt tapahtumaan kerran eläessäni, mutta uskon silti olevani ihan fiksu ja vastuuntuntoinen ihminen.

Vierailija
17/76 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tädeilläni kolme kuparikierukkaraskautta.

Vierailija
18/76 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella oli valmiiksi jo kaksi erittäin vilkasta naperoa, hoitivat tietysti tämän kolmannenkin joka siihen saumaan putkahti vaikkei oltu toivottu. Toinen söi e-pillereitä niin kauan, että oli jo kolmannella kuulla raskaana kunnes hoksasi tehdä testin.

Vierailija
19/76 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hormonikierukan aikana alkaneet raskaudet, yhdellä E-pillereillä alkanut.

Vierailija
20/76 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tullut raskaaksi kun söin Mercilon merkkisiä (kolme vuotta niitä ehdin niellä ja sitten tulikin ylläri) e-pillereitä, yhtään pilleriä ei jäänyt välistä/oksennettu.

Kolmas lapsemme ilmoitti tulostaan vaikka minulla oli vasemmassa käsivarressa ehkäisykapseli..eli ei sekään ole täysin varma ehkäisy.

..ilmeisesti sitten mies ampuu jotain ydinkamaa vehkeellään tai itse olen erittäin hedelmällinen :)