Onko lapsi PAKKO hakea kesken hoitopäivän kotiin, jos hän esim. alkaa oksentamaan?
Kommentit (101)
ei nyt ihan samalta istumalta tarvitse töistä lähteä, mutta et voi jättää oksentelevaa lasta hoitoon. Jos et itse pääse sinun tulee hankkia joku muu lasta hakemaan
Mulle on aivan sama, mikä töissä on meneillään, jos lapselle tulee mahatauti kesken päivän. Se on yksi kauheimmista taudeista ja haluan hakea hänet samantien, flunssat on eri asia.
Ei tulisi mieleenkään olla hakematta omaa päiväkoti-ikäistä yksin.
Kyselin tähän tarkennusta, kun itselläni on välillä tärkeitä kokouksia jolloin en välttämättä pysty edes puhelimeen vastaamaan ja mieheni voi olla leikkauksessa (on kirurgi), jolloin vielä vähemmän on mahdollista vastata puhelimeen. Mutta tuo 2h on raja, jolloin pitäisi olla lapsi haettuna. Meillä tämä järjestyi lopulta niin, että on pari "varaihmistä" joille soittavat jos eivät saa meitä vanhempia kiinni.
itse lähden töistä samantien kun soitto tulee. kolmen vuoden aikana on soitettu kaksi kertaa, toinen oksentamisesta ja toinen kun joutuivat käyttämään lapsen paikattavana lääkärissä.
Uskoisin että tulee sossujuttu, en kokeilisi
Ja kyllähän sen vaistokin sanoo, että sairas lapsi kotiin.
Meillä on sama tilanne, että kummallakin vanhemmalla voi olla sellaisia tilanteita, että on vaikea päästä heti kotiin. Minä esimerkiksi olen usein työmatkalla päiväseltään Oulussa (asutaan H:gissä) tai Tukholmassa. Totta kai sitten vaihdan vaan lennot ja tulen tukka putkella kotiin, mutta aikaa voi kulua muutama tunti.
Meillä on varaihmisiä kanssa liuta. Kun asutaan ihan halutusti lapsivaltaisella alueella, niin aina on löytynyt naapurista joku, joka on äitiyslomalla. Lisäksi työnantaja kustantaa kodinavuxin.
Onneksi ei ole vielä tuollaista tilannetta tullut, mutta todellakin pitää varautua kaikkiin mahdollisuuksiin.
sinun lapsesi alkaisi oksentaa parin päivän päästä. Ja jos vielä kuulisit myöhemmin näiden lasten vanhempien vedonneen tärkeään palaveriin, kun eivät aikaisemmin ehtineet lapsiaan hakemaan.Onko helppo jäädä töistä pois ? Harmittaako lapsen puolesta?
Joissa on joku AIKARAJA haulle?
Koskaan meinaan kuullutkaan? Voiko tollanen olla edes kovin perheystävällistä?
Tollanen kannattaa tarkistaa jostain. Kuulostaa paikan vittuilulta.
Tottakai oksentava lapsi haetaan kotihoitoon niin pian kuin mahdollista mutta jos ei pääse niin ei pääse eikä sille vaan voi mitään. Eikä hoitopaikka voi asialle mitään! Korkeintaan ne voi sanoa että ne irtisanoo teijät jos olette ääliöitä kaikenkaikkiaan..
Mutta mää muistuttaisin siitä jonka opin yksityiseltä lastenlääkäriltä: jos lapsi on niin pieni ettei osaa kunnolla niistää niin osa räästä valuu nenästä ulos, ja osa mahaan. Mahasta taas räkä saattaa joskus poistua oksennuksena.
Eli tälläsenä lenssukautena kannattaa tarkkailla myös sitä jos lapsi on flunssanen. Oksennuksen syy saattaakin olla siinä.
mutta kyllä mä ymmärrän, ettei aina pääse viivana hakemaan, mulla on itselläkin pitkä työmatka ja jos en jouda odottamaan kimppakyytiä niin bussilla kestää vähintään sen kaksi tuntia vaikka pääsisinkin heti töistä
jos tarhassa on liikkeellä mahatautia niin kyllä sen voi saada vaikka kaikki oksentelijat haettaisiinkin heti, monet tarttuu jo ennen ensi oireita
en myöskään pysty takaamaan, että voin alkaa soitella tuttavia läpi, että haeppa oksenteleva lapseni kotiin. ja ei en ole paska äiti joka ei lapsestaan välitä, vaan jos tilanne sallii niin olen tarhassa niin pian kuin pääsen, mutta kun me kaikki ei istuta kaupankassalla ja voida lähteä heti.
Vai kuka teistä haluaa olla kyydissäni ambulanssissa rintakipuisena kun järkkäilen lapselleni noutajaa tai ilmoitan 50km ajon jälkeen kohti sairaalaa, että nyt on kuule kullanmussukkani pipi ja me tehään u-käännös?
Oletko provo?
Ei päivähoidolla olisi edes resursseja hoitaa oksentavaa lasta. Ja muutenkin, kuka voisi edes jättää lapsensa kipeänä tarhaan?
Jos et itse voi lähteä töistä, niin varahakija on sitten soitettava hakemaan.
suostuu hakemaan sairaan, oksentelevan vieraan lapsen kotiinsa odottelemaan vanhempia. No, meitä on moneksi
eivätkä päivystä niin että ovat aina 2 h säteellä päiväkodista
Toivottavasti tekin sentään parin vuoden päästä älyätte nauraa nyt noin ehdottomalle ajatuksellenne.
...jos tarhassa on liikkeellä mahatautia niin kyllä sen voi saada vaikka kaikki oksentelijat haettaisiinkin heti, monet tarttuu jo ennen ensi oireita
Tähän NIIN MONET vanhemmat vetoaa (kun pitäisi pitää se puolikuntoinen lapsi kotona/hakea sairastunut lapsi kotiin kesken päivän) että johan se on koko lapsiryhmän tartuttanut että ei kai se nyt enää haittaa... Ei ole välttämättä tarttunut vielä kaikkiin, ja olisi sen lapsenkin kivempi sairastaa kotona kuin hoidossa. Ai niin, unohdin, siellä tarhassahan on niin kivaa että lapsi varmaan haluaisi viettää sairasaikansakin siellä.
Jos yksi hoitaja erotetaan yhden lapsen "palvelukseen", ei enää toteudu laki hoitajien minimimäärästä / lapsimäärä.
Oma kännykkä on pois päältä ja työnumero on salainen eikä päiväkodin tiedossa. Mies pystyy sentään pitämään kännyä päällä mutta vastaamiseen voi mennä muutama tuntikin. Se oliskin hankala tilanne, jos pitäs lähteä lasta hakemaan...
vaikka sanoisi, että töistä on vaikea lähteä kesken kaiken. Riittää että on vaikka kaukoliikenteen bussikuski. Paha jättää niitä kyytiläisiä tienposkeen. Tsorppa, mä meen nyt hakemaan lapsen, toivottavasti tulee joku toinen bussi.
järjestää sitten varahakijat. Mikä tässä on vaikea ymmärtää.
Mitä jos sanoo, ettei vain pysty lähtemään kesken työpäivän?
Tuleeko siitä sossuviranomaisjuttu?