Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teenkö mä palveluksen lapsilleni, kun muutan heidän kanssaan slummista ihmisten ilmoille?

Vierailija
11.05.2010 |

Tämä merkitsee kuitenkin pihistelyä. Asumme nyt kamalassa lähiössä Helsingissä. Ympärillä näkyy kaikki mahdolliset ongelmat. En halua kasvattaa lapsiani täällä.

Tässä halvassa ja melko huonokuntoisessa vuokra-asunnossa olen kuitenkin elellyt melko leveästi. Ollaan matkusteltu ja osteltu hetken mielijohteesta kaikkea kivaa. Näitä asioita ei enää tule ilman säästämistä. Käyttörahaa jäi ennen laskujen jälkeen n. 1800 e, uudessa asunnossa enää n. 1000 e. Meitä on kolme: minä murkku ja 3-vuotias.

Uusi asunto on myös vuokra-asunto (en halua vielä omaa, ehkä jos löydän joskus kumppanin), mutta upo-uusi, hienosti varusteltu ja aivan luksusta tähän verrattuna. Ympäristö uudessa kohteessa on kaunis ja ihmiset työssäkäyviä ja muutenkin normaaleja.

Olenko tyhmä kun annan elintasomme laskea, vai onko ympäristö oikeasti tosi tärkeä lapsille? Oletteko te pihistellyt sen takia, että lapsilla on kaunis ja hyvä ympäristö?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murkun kohdalla saattaa jo olla myöhäistä koska hänellä on jo kaveripiiri ja saa heiltä aika paljon (huonoja) arvoja.

Vierailija
2/8 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme asu hyvällä alueella mutta ihan ok-tasoisella kuitenkin. Yritän saada lapseni "paremman puolen" kouluun, aluerajan toiselle puolen sillä osa alueestamme on yhtä juoppoa, mamua ja narkkaria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt viettävät meillä paljon aikaa ja teemme myös yhdessä asioita. Nappaan tytöt mukaan ja menemme Kiasmaan, syömään, Hop Lopiin jne. Osalla on normaalit vanhemmat, osalla alkoholistit. Lapset ovat kuitenkin aina tervetulleita taustasta riippumatta. Olenhan itsekin vain yh, enkä siis kovin ylös rankattu tässä yhteiskunnassa.

Mutta siis, pyrin olemaan mahdollisimman hyvin selvillä lapseni ja hänen kavereidensa touhuista, eikä tähän mennessä ole ainakaan ilmennyt mitään huolestuttavaa.

Tulevaisuus on vain huoleni. Pienikin kasvaa ja haluaisin hänen näkevän kauniin ympäristön, en tätä juottoloiden täyttämää kaupunginosaa..

Ap

Vierailija
4/8 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin rauhallisempi alue olisi parempi kasvuympäristö, mutta entä kaveripiirit? Nykyiset ja tulevat?

Vierailija
5/8 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä helsingissä ei ole mitään niin kamalaa aluetta missä ei asua voisi. joka paikassa asuu aivan normaaleja ihmisiä.

Vierailija
6/8 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä helsingissä ei ole mitään niin kamalaa aluetta missä ei asua voisi. joka paikassa asuu aivan normaaleja ihmisiä.

Riippuu varmaan siitä, mitä pitää normaalina. Ja olet sitten varmaan asunut joka paikassa, kun pystyt noin sanomaan.

Minä tiedän, että Helsingissä on asuinalueita, joihin en lapsiani veisi mistään hinnasta. Olen näillä alueilla itse lapsuuteni viettänyt eikä ikävää takaisin ole.

Vierailija
7/8 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta 1800 e käyttörahasta!

Vierailija
8/8 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka täynnä manneja ja pakolaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi