Jäin yksin lasten kanssa ja tulevaisuus hirvittää:(
Mies päätti pettää minua ja jättää tämän perheen. Lapsia on kaksi ja odotan kolmatta.. Ei, en todellakaan olisi halunnut lisää lapsia tuollaisen miehen kanssa jos olisin tiennyt mitä selkäni takan puuhailee.. Mutta koska näin nyt vaan on, niin minunhan tämä soppa on lusikoitava, halutti tai ei..
Eli mies muutti pois n.1½kk sitten ja nyt koitetaan jatkaa elämää. Yhdessä tietysti huolehditaan lapsista, yritän olla neutraali(vaikka tekisi mieli kuristaa koko ukko!!), asioista on sovittu ja kaikki sujunut suhteellisen hyvin. Luulen kyllä että pahin raivo on vasta edessä, taidan mennä vieläkin jonkinlaisessa shokki tilassa..:(
Olen tässä jo miettinyt elämääni eteenpäin ja todennut kauhukseni, ettei mulla varmaan ole enää mitään tulevaisuutta:( En koskaan varmasti löydä enää parisuhdetta, koska ei kukaan mies ole niin hullu että ottaisi kolmen lapsen yksinhuoltajan. Minulla ei ole koskaan varaa viedä lapsia mihinkään ulkomaan lomille eikä varmaan pahemmin yhtään mihinkään muuallekkaan.. Taidetaan telttailla ja mökkeillä vaan koko heidän lapsuus:(
Hitto kun kaikki alkaa harmittamaan ja ahdistamaan niin on pakko purkaa johonkin, niin te joudutte nyt sitten vuodatukseni kohteeksi;)
Kommentit (27)
Olemme ihan ydinperhe, mutta tosi köyhiä. Lapsemme eivät pääse ulkomaille, eivätkä edes kylpylöihin. Haimme tukea, mutta emme saaneet.
Sinulla ap on parempi homma lapsille, sillä yh,na pääset tuetuille lomilla ja lisäksi lapset pääsevät isänsä kanssa lintisille.
Aika monen ydinperheen lapset ei pääse minnekään. Joskus tuntuu, että eroperheiden lapset pääsevät enemmän, koska saavat juuri nämä tuetut kylpylälomat ja lisäksi pääsevät isänsä perheen kanssa vielä vaikka minne.
Ota siis kaikesta selvää. Minäkin olin yllättynyt, että ydinperhe ei saa tukia, mutta yh.t saa, vaikka lapset pääsisi joka kesä tuetun loman lisäksi isänsä perheen kanssa ulkomaille. Älä siis sure, lapsesi pääsevät varmaan reissuun paljon enemmän kuin moni ydinperheen lapsi.
Tsemppiä sulle.
Ei ne lapset oikeasti kaipaa mitään ulkomaanreissuja. Sä voit antaa heille ihanan lapsuuden, vaikka teillä ei liiemmin rahaa olisikaan. Mökkeily ja telttailu on mahtavaia yhdessäolon muotoja.
Itse olen 90-luvun laman kaikin tavoin rikkoman perheen lapsi, ja muistan todella elävästi, kuinka aina ajattelin, ettei mua oikeasti rassaisi yhtään se, että meillä ei ole rahaa, jos vanhemmat ei tekisi siitä numeroa ja anelisi sitä anteeksi. Materiaalinen hyvä on vain plussaa elämässä, mutta sillä ei pysty mitään todellista ja tärkeää lapsilleen antamaan.
Miksi sun muuten pitäisi löytää parisuhde? Mikä siinä on niin elintärkeää, että sellainen on oltava? Itse en sitä tajua, vaikka sellaisessa tällä hetkellä elänkin. Mies on hyvä ja häntä rakastan, mutta jos jään yksin joskus myös kolmen lapseni kanssa, en varmaan huoli enää ketään nurkkiini pyörimään. Olen itsenäinen nainen, ja pärjään varmasti. Kuten sinäkin.
no minä en ole ketjun aloittaja, mutta elin yh:na aika kauan ja se aika on pahinta aikaa elämässäni. ilman parisuhdetta ei ole aikuisten välistä rakkautta, kuka rakastaa ja lohduttaa niinkuin oma rakas, ei kukaan. ei puolisoa pysty korvaamaan mikään/kukaan muu. SIKSI
että on niin yksinäistä yksin ja kuka tekee miesten työt ja on tukena minulle ja olkapäänä kun minulla on paha olo. Lisäksi kahden aikuisen perheessä rahaa tulee enemmän.
vaan ota päivä kerrallaan niin kuin aiemmat jo neuvoikin. Tulet pärjäämään, se on aika paljon asenteesta kiinni. Toki tulee tilanteita joissa sinun täytyy turvautua esim. lasten hoidossa muihin mutta tätä varten kannattaa järkätä tukiverkosto (mummit, kummit, ystävät jne.)
Itse olen eronnut jo toista kertaa, ihan hiljattain kuopuksen isästä. KYllä vatuttaa aika ajoin, eihän tässä näin pitänyt käydä mutta arki yksin lasten kanssa osaa kyllä olla ihanaakin. Juuri se vapaus että voi mennä ja tulla miten haluaa.
Ja miehiä on maailma pullollaan. Uusi parisuhde tulee kun on tullakseen. Tiedätkö kuinka paljon on muitakin eronneita kuin sinä ja minä? Voin kertoa että paljon ja myös monilla miehillä on lapsia edellisistä liitoista.
Tsemppiä tulevaan, nauti lapsistasi ja odotuksesta!
Hei ap, miten menee? Joko on helpottanut?
-mitä kuuluu?