Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teki mieli lyödä lasta hetki sitten :,(

Vierailija
09.05.2010 |

5-vuotias on todella levoton nukkuja - potkii ja itkee öisin. Syytä ei ole saatu selville. Nyt olemme taas monta yötä koko perhe nukkuneet huonosti tämän vuoksi ja minä en enää jaksa - tarvitsen unta.

Äsken taas alkoi sama potkiminen ja isoon ääneen itkeminen. Lasta ei meinaa saada hereille ja hän ehti herätellessä potkaista minuakin pari kertaa. Mulla alkoi suututtaan niin, että meinasin lyödä :(.

Ihan kauhea tunne. Mikä noihin yöllisiin kohtauksiin voi olla syynä? Oma jaksaminen alkaa olla äärirajoilla (taustatietona, että meillä on myös nuorempi lapsi ja hänen kanssaan on univelkaa kertynyt jo vuoden ajalta. Nyt kun hän nukkuu jo yöt paremmin, niin alkoi heräilyt isomman kanssa).

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap et saa apua neuvolalääkäriltä, niin mene yksityiselle. Me kävimme yksityisellä, ja lapsen kitarisat kuvattiin. Kitarisat olivat todella isot, ja pääsimme leikkaukseen. Mutta siis, kitarisat voi helposti kuvata, jolloin niiden koko selviää.

Vierailija
2/23 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutus on olemassa, joten menemme yksityiselle, jos neuvolan kautta ei apua saa.

Johan helpotti oloa, KIITOS!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai lapsen käytös koettelee hermoja, mutta lyömistä ei saa koskaan edes ajatella, saatika sitten toteuttaa!

Vierailija
4/23 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi voi oireilla monin eri tavoin ja yllättävistäkin syistä joskus.

Vierailija
5/23 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinua nukkuessasi repimään hereelle niin kai sääkin jalalla antaisit?

Koita nyt vähän ymmärtää toista!

Sinua minä en tajua, jos se kerran nukkuu ja menet herättämään niin mitä hemmettiä sää valitat ettei se nuku?

Vierailija
6/23 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallista ja tasaista arkea. Ollaan ihan normaaliperhe, ei mitään alkoholi/väkivalta (ei edes henkistä) -ongelmia. Lapset ei katso telkkaristakaan kuin lastenohjelmia ja tietokonetta ei saa käyttää koskaan yksin.

Vierailija
7/23 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukulaista tai tuttavaa, jonka luo poika tai molemmat lapset voisivat mennä yhdeksi yöksi? Voisit yhden yön edes nukkua univelkaa pois?

Kyllä se niin on, että väsyneenä pinna on kireämpi itse kullakin. Uni on tärkeä asia.

Heräileekö poika useasti yön aikana samanlaisesti?

Vierailija
8/23 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa on yksi huonouninen yleensä, joka tuossa vaiheessa näki usein painajaisia ja alkoi huutaa yöllä, ei oikein itse herännyt. Mutta nyt kun on 8v. on jo helpottanut...

Vierailija
9/23 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai lapsen käytös koettelee hermoja, mutta lyömistä ei saa koskaan edes ajatella, saatika sitten toteuttaa!

No hetken ajatukselle tuskin mitään mahtaa, toteuttamisessa se päätös pysyy.Sinä et lyönyt, etkä lyö.

muuten en tiedä mikä aiheuttaa levottomuutta.painajaiset, kasvukivut.Veisin lääkäriin.

jaksamista !

Vierailija
10/23 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin järjestämään, että mies heräilee yhtenä yönä ja hoitaa pojan heräilyt, sinä taas hoidat seuraavana yönä? Toinen edes saisi välillä nukuttua.

Muuta neuvoa/ehdotusta en osaa sanoa. :/

6

Vierailija
11/23 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatukset ja teot ovat kaksi täysin eri asiaa.

Aika hankalaksi voi käydä sinunkin elämäsi jossain vaiheessa, jos käännät aina ajatuksesi ruusunpunaiselle vaihteelle... Saattaa vaikka nuppi seota.

Vierailija
12/23 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnes.... KITARISAT poistettiin, siihen loppui kuin seinään!

Yöllinen hapenpuute aiheuttaa!

ja niin hassulta kuin kuulostaakin, tämä on totta, myös knk-lääkäri allekirjoitti.

Joten lapsen kaa lääkäriin, ja risat pois.

Vierailija
13/23 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuosta mitään lisätietoa esim. netissä?

Vierailija
14/23 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai tajusin, että koko ajatus oli kohtuuton ja siksihän mulla onkin huono fiilis omasta äitiydestänikin.

Vierailija
15/23 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi käyttäytyi juuri noin ja syyksi löytyi matala hemoglobiini.oli levottomat jalat,potki ja itki. käy varmuuden vuoksi neuvolassa otattamassa hemppa.

Vierailija
16/23 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ihan tosissasi? Ihmiset kokevat kuule monenlaisia tunteita, myös agressioita. Se on inhimillistä. Normaalia.

Ja normaalia on sekin, että agressiivisiin tunteisiin voi liittyä ohimeneviä ajatuksia vaikkapa lyömisestä ihan ilman että henkilö koskaan aikoisi _oikeasti_ ajatuksiaan toteuttaa. Ja näissä ajatuksissa sinänsä EI ole mitään hälyttävää eikä sairasta. Ne on hyvä työstää ja hyväksyä merkiksi voimavarojen vähenemisestä.

Älä siis ap itseäsi ajatuksistasi syyllistä. Hae tilanteeseenne apua ja hyväksy se että olet väsynyt. Voimia valvomisiin!!!

Vierailija
17/23 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse törmäsin "vastaukseen" terveysportin sivuilla, jossa joku lääkäri oli kirjoittanut ko. aiheesta.

Meillä siis tilanne oli ihan kuvailemasi kaltainen, ja olin itse jo sitä mieltä että lapsella on korvien välissä vikaa, kun sai niin hillittömiä kohtauksia öisin, eikä meinannut saada hereille. neuvolassa kohauttelivat harteitaan. Netissä löysin myös yöllisistä unikauhu-, uniraivokohtauksista tietoa, kylläkin englanniksi, en nyt muista oliko hakusana night terror vai night horror, jompi kumpi muistaakseni.

Aloin sitten kuunnella kun lapsi nukahdettuaan kuorsasi, haukkoi henkeä välillä/tuli sellaisia pitkiä heng. taukoja, vein hänet tuon terveysportista lukemani artikkelin jälkeen lääkärille, joka sanoi, että valtavat kitarisat on, ja poistetaan ( myös nielurisat, niitä tosin ei vielä ole poistettu), ja siihen loppuivat kohtaukset, ei yhden yhtäkään ole sen jälkeen ollut! tosin levoton nukkuja on, ja vähtää paljon, mutta ei yhden yhtäkään "terrorikohtausta" toimenpiteen jälkeen :)

niin ja ikää tytöllä siis oli risojen poiston aikaan neljä vuotta . :)

toivottavasti tästä nyt oli jotain apua, tiedän miltä sinusta tuntuu!

Vierailija
18/23 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää etsiä tuo artikkeli, kun luulen, että neuvolasta asiaan ei saa apua. Otan kyllä puheeksi seuraavassa tarkistuksessa, joka on pian tulossa.

Englanninkieli ei ole ongelma, joten kurkkaanpa myös noita muita tekstejä.

Isot kiitokset!

Vierailija
19/23 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tällaisen ja huomasin, että tuo maiskuttelu on myös tuttua - mistä ihmeestä se johtuu?

Milloin lääkäriin?

Useisiin uneen ja nukkumiseen liittyviin ongelmiin ei tarvita lääkärin apua. Toisaalta lääkärissäkäyntien yhteydessä niistä voidaan aina keskustella. Erityisesti on syytä ottaa lääkäriin yhteyttä, jos:

•Aiemmin hyvin nukkunut lapsi alkaa heräillä tiheästi ja on kivuliaan oloinen.

•Lapselle ilmaantuu unen aikana "kohtauksia", kuten ääntelyä, huutamista, kielen puremista, maiskuttelua.

•Lapsi kuorsaa jatkuvasti ja on päivisin väsynyt.

•Lapsen heräily käy vanhempien voimille.

Vierailija
20/23 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yölliseltä kauhukohtaukselta kuulostaa mun korvaan, Meidän lapsella oli kans tuollaista vajaan 3v vanhana ja aivan hullua se oli mutta enemmän mua tuntu pelottavan että mikä sitä pelotti nin kamalasti yhtäkkiä keskellä yötä. Täysin puun takaa alkoi huutamaan kurkku suorana ja niin pelokkaana etten ole kertaakaan(ONNEKSI) sellasta muuuten nähnyt hänellä. Ja kun itse menin hänen huoneeseen niin hän istu tai seisoi sängyssään ja kun koitin puhutella häntä nimellä hiljaa rauhassa niin katsoi mua kyllä silmiin mutta katsoi tavallaan läpi ja ihan kuin olisi nähnyt minussa jonkin hirviön ja jos menin lähemmäksi niin huusi ja huusi ja alkoi pyöriä kuin apina omassa sängyssään ja huusi vain.. Sitten yhtäkkiä vaan naps ja heräsi TAI nukahti ja kaikki oliin hyvin. Jos heräsi niin ihmetteli hetken että mitä ihmettä tapahtuu ja jos nukahti niiin silitin muutamasti päätä ja peittelin ja annoin nukkua.. Tätä tapahtui silloin tällöin ja muutaman hassun kk ajan mutta kyllä kävi mielessä monesti sekin että mitähän naapurit on ajatellu kun toinen huutaa kun päätä olis irti leikattu keskellä yötä ja välillä huusikin jotain että "mee pois,älä älä sattuu,mua pelottaa jne..." Kiva siinä sitten olis ollu selitellä eteenpäin tätä mut minkäs teet :/ Vitsailtiin miehen kanssa sitten kohtausten loputtua kokonaan että lapsi oli kun pikku manaaja,vaikkei leikin asia ollutkaan tuo ollenkaan...