Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vanhoina teidän lapset ovat oppineet lukemaan?

Vierailija
09.05.2010 |

Itse opin 4-vuotiaana, mutta kumpikaan lapsistani ei ole oppinut ennen kouluikää! Muut asiat ovat kiinnostaneet lapsiani enemmän - toinen on loistava piirtämään ja toinen on erittäin liikunnallinen (ja ekaluokalla molemmat oppivat lukemaan kyllä). Ilmeisesti lapset ovat tulleet enemmän isäänsä :)

Miten teillä?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka molemmat oppivat lukemaan 5-vuotiaina. Toinen oli 2-3-vuotiaasta lähtien tosi kiinnostunut kirjaimista yms., toiselle kiinnostus tuli myöhemmin, mutta silti lukemaan oppiminen molemmilla samassa iässä.

Minä ja mies opittu lukemaan ekalla luokalla.

Vierailija
22/30 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen, tyttö, oli 5,5v kun oppi sujuvasti lukemaan (osasi kyllä kirjoittaa suht oikein jo 4,5-vuotiaana mutta sujuvasti lukeminen tuli myöhemmin).

Kuopus on poika ja oppi vuosi sitten, 5-vuotiaana.

Kumpaakaan ei ole opetettu, ovat ihan itsekseen oppineet.

Itse opin aikoinaan ekaluokalla, mieheni 5-vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ikää 3v. ja tuntee jonkin verran kirjaimia.

Vierailija
24/30 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi heti 6v täytettyään, yksi hieman ennen 7v synntäreitään. :). Eskarivuoden aikana jokatapauksessa

Vierailija
25/30 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oppi aika tasan 5-vuotiaana ja muista en vielä tiedä. Toinen on 4 eikä osaa mutta on kyllä nyt hyvin kiinnostunut kirjaimista ja osaa ne kaikki jo eli en ole yllättynyt jos oppii jossain vaiheessa.

Vierailija
26/30 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 4,5 v. osaa lukea. Päiväkodin johtaja sanoi että on erittäin poikkeuksellista? Hmmm.

Vierailija
27/30 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen aika noheva tapaus kaikin puolin, luki ekat sanat himppu vajaa 4-vuotiaana.

Pikkusisarus ei siihen varmaan kykene, mutta tuntee kirjaimia jonkin verran ja tunnistaa joitakin sanoja. Kaikki ajallaan. :)

Vierailija
28/30 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusisarus on siis nyt n. 3v 4kk.

Itse opin lukemaan sujuvasti 5-vuotiaana.

Vierailija
29/30 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukemisen oppimisen herkkyysika on 0-5v. Alaikarajaa ei siis annettu. Seitsemanvuotiaalla se on jo ohi.

Vierailija
30/30 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli 7-v