Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Onko raskaana oleva jo äiti?

Vierailija
09.05.2010 |

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla on alkioita pakkasessa, jo isä?

Vierailija
42/54 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan kuullut nimitystä odottava äiti? Tai että neuvolassa ja sairaalassa käytetetään nimeä äiti jo raskaana olevasta?

Lapsi on olemassa, äiti tekee tavallaan koko ajan työtä tämän kanssa, tuntee liikkeet, huomio ja tiedostaa koko ajan jollain lailla... Minusta odottava äiti on äiti viimeisttän siitä asti kun potkut alkavat tuntua ja vauva on äidille todellinen olemassa oleva ihminen, ei vain tulevaisuuden epämääräinen haavekuva.

Äitienpäivää en silti osaisi juhlia vielä raskaana ollessa. (Tosin itsekin ostin miehelle isänpäivälahjan vaikka esikoinen syntyi vasta kuukautta myöhemmin)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä odotetaan äitiyttä, ei olla sitä vielä.

Vierailija
44/54 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pregnant woman eli tiine nainen. Tuo o.ä. on vain eufemismi.

Vierailija
45/54 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä odotetaan äitiyttä, ei olla sitä vielä.

Äiti joka odottaa lastaan syntyväksi. Kun lapsi on olemassa, on nainen äiti. (oli sitten synnyttänyt tai adoptoinut). Minusta äitiys alkaa samassa paikassa kun äiti kokee lapsensa ihmiseksi eikä persoonattomaksi solumöykyksi. Toisethan kokevat että viikolla 22 potkiva sikiö ei ole ihminen, ja hänet voi tappaa tappamatta ihmistä. Tällöin nainen ei varmaan pidä itseään äitinäkään... Äitiys taitaa olla samoja asioita kuin milloin lapsi muuttuu solumöykystä ihmiseksi.

Vierailija
46/54 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... jo raskausaikana. Rakastin lastani, tein päätöksiä hänen hyvinvointiaan ajatellen.

Se ei ole haavemaa vaan todellisuutta.

Vierailija
47/54 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni soitti minulle tänään ja toivotti hyvää äitienpäivää, esikoisemme on vielä vatsassa. :) mietin että voiko niin jo nyt sanoa, ja tulin siihen tulokseen että kyllä voi. Kyllä minä olen äiti, ei se muuta asiaa, onko lapsi vatsassani vai sylissäni.

Vierailija
48/54 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun vatsassani kasvaa LAPSENI, eikä mikään määrittelemätön möhkäle. Silloin minä olen äiti.

Vierailija
49/54 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsi on jo olemassa, olkoonkin vielä äidin kohdussa ja tällöin kokee itsensä äidiksi,

tai kun haluaisi presidentiksi tai olympiavoittajaksi, olisi jo jompaa kumpaa. Sen määritelmän mukaan, että halutessaan presidentiksi, voi sanoa itseään presidentiksi on sama tilanne kuin silloin, jos lasta haluava kutsuu itseään äidiksi.

Tilanne ei ole enää vertailukelpoinen siinä vaiheessa kun lapsi on jo olemassa.

kuinka moni myöhään abortin tehneistä pitää itseään äitinä? Eikös niissäkin tapauksissa synnytetä? Silloinhan esim. sikiön vamman takia lapsensa rv20 jälkeen abortoinut on äiti, koska on joutunut synnyttämään. Siis sillä logiikalla, että vain synnyttänyt nainen on äiti.

Vierailija
50/54 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette te ole vaimojakaan ennen kuin menette naimisiin.

Vierailija
51/54 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli sitten kun odotus on niin pitkällä, että tuloksena on sieltä vauva eikä keskenmeno, vaikka vauva ei henkiin jäisikään. silloin voi olla jo äiti, koska kävi miten kävi, tulee synnyttämään oman lapsensa...

Vierailija
52/54 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Äidin fyysiset muutokset (viikot 14-28)

Seuraavat raskausviikot ovat äidille hyvää aikaa. Pahoinvointia ei yleensä enää ole, väsymys on hellittänyt ja raskaus etenee normaalisti. Kohtu kasvaa. Noin 20 viikolla raskaus näkyy jo ulospäin pienenä kumpuna ja 24 viikolla kohtu ulottuu napaan. Alkupahoinvoinnin loputt"

=)

Vierailija
53/54 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onniteltiin raskausviikolla 22 "Onneksi olkoon, nyt voi sanoa että olet äiti"

Tarkoitti siis onnittelullaan ilmeisesti sitä, että jos lapsi nyt syntyisi, sillä olisi mahdollisuus selvitä hengissä. Ja jos kuolisi, olisin ollut kuitenkin oikeutettu 105 päivän äitiyslomaan.

Itse kuitenkin koin olevani äiti vasta synnytyksen jälkeen ja senkin "tajuamiseen" meni pari päivää.

Vierailija
54/54 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä miehen äiti ole anoppisi, joe ette ole naimisissa jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä