Lastenvaatemerkkejä, joilla on statusarvoa?
Kommentit (27)
parempien vaatteiden joukosta löytyy näitä merkkejä: Giordano, DKNY, La Compagne des Petits, Berlingot, Gant, Timberland, Sucre d'Orge, Girandola, Alphabet, Kinderit, Kingkow, Burberry, Dior, Lego, Mayoral,..
Aika suuri osa on ostettu ulkomailta ja usein Outlet-myymälöistä, eli ei ole välttämättä maksettu juurikaan enempää kuin tavan lastenvaatteista Suomessa. Toki joskus tulee ostettua Suomessakin merkkivaatteita.
Koulu- ja päiväkotivaatteina meillä pidetään Legoa, Espritiä, Benettonia, Name It'iä, Bogia, mutta myös ihan tavan Lotta&Lassea, H&M:ää, Lindexiä, KapAhlia jne. jos löytyy ok vaatteita. Tytölle usein löytyy, mutta poikien vaatteet ovat noissa ruotsalaisketjuissa usein sellaisia, etten halua niitä ostaa ja päädyn Anttilaan (useimmiten), Citymarketiin tai Prismaan. En halua pojillekaan niitä hirviönkuvia ja pelkkää mustaa/harmaata/tummansinistä.
vaan ostan sitä mistä tykkään merkistä välittämättä. Laatu toki merkitsee joskus ja siinä mielessä merkilläkin saattaa olla väliä. Ja kyllä meilläkin lapset laittaa päälleen sitä mitä käsketään, ainakin kaksi isompaa, kuopuksella on joskus vähän omiakin mielipiteitä.
Minä muistan nuo merkit lähinnä siksi että olen erittäin kiinnostunut kaikenlaisista nimistä ja eri merkkien nimet jäävät minulle helposti mieleen. Siksi osasin niitä luetella, pystyn kertomaan lähes kaikkien lastemme vaatteiden merkit, kun vain vilautat minulle vaatetta. Pystyn myös luettelemaan sinulle lähes kaikkien tuttavien ja sukulaisten kaikki nimet, jos vain joskus olen ne kuullut samaten kuin kaikki paikkakunnat, joissa olen maailmalla käynyt ;-)
Tiedän kyllä, että toiset ihmiset muistavat toisenlaisia asioita. Meillä on nimittäin aina kotona se ongelma lastenvaatteista puhuttaessa, että minä tunnistan vaatteen merkistä ja mieheni ei muista merkkejä mitenkään, vaan muistaa värit, mallit ja kaikki nippelit, emmekä koskaan tiedä mitä vaatetta toinen puhuessaan tarkoittaa ;-)
t. 28
Ja Beckhamin pojat. Ne kai niitä statusmerkkejä on. Meillä tavallisilla talliaisilla ei ole niistä edes tietoa. Surille kai teetetään ihan omiat malleja muotitaloissa.
Kaikki muu taitaa olla vain pulliaisten wannabe-isottelua.
noiden merkkejenne kanssa!
Mun lapset laittaa päälle, mitä minä käsken. Enkä ole koskaan ostanut ainoatakaan vaatetta, mitä olette luetelleet, en edes tunnistanut suurinta osaa vaatteista. Olemme rikkaita, mutta silti en laita rahojani merkki vaatteisiin. Ja pienet vaatteet annamme ilmaiseksi kiertoon ja aina ovat kelvanneet. Jälleenmyyntiarvoa ei sitäkään tarvitse miettiä. Ei lapsi ymmärrä, onko hänellä oikean merkkiset vaatteet päällä, ellei vanhemmat, yleensä äiti "opasta" lasta pukeutumaan merkkivaatteisiin. Kyllä minäkin ostan laadukkaita vaatteita mielestäni, mutta rajansa kaikella
myös Kingkow:lla laatu vaihtelee...
Armania meillä vain muutama vaatekappale, mutta 11-vuotiaan pojan vaatekaapista varmaan kolmasosa Timberlandia. Kestää kulutusta ja pesua! Sekä hyvän malliset ja näköiset vaatteet. Myös Burberryn farkut on hyvät ja kestävät. Myös Legon vaatteet oli hyviä, koossa 152 ei vaan enää löydy tai sitten poika ei kelpuuta niitä.
Ja olen ihan yh, eli kyllä kannattaa laatuun satsata. (Ihan työssäkäyvä, enkä saa muuta tukea kuin lapsilisän yh-korotus) Väittäisin että saman verran menee vuosittain rahaa nyt lapsen vaatteisiin kuin menisi jos ostaisin kasoittain markettikamaa joka ei kestä ja kulahtaa ! Lisäksi osan olen myynyt huutonetissä ja saa ihan kohtuueurot vielä.