Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko hyvä mopokypärä maksaa n. Ov

Vierailija
08.05.2010 |

15 tyttölle pitäisi ostaa hyvä mutta ei liian kallis.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki myynnissä olevat kypärät ovat käsittääkseni CE-hyväksyttyjä, mutta mikä erottaa hyvän kypärän huonosta? CE-hyväksynnässä testataan iskunkestävyys päälaelta, ei sivuilta, jonne isku kaatuessa todennäköisesti osuu. Halvemmat kypärät tehdään siis päälaelta vahvemmaksi kuin muualta.

CE-testi ei vaadi umpi- tai avattavan kypärän leukakappaleen testausta; luulisin tämän johtuvan siitä, että avokypäriäkin on markkinoilla. Parempien merkkien leukakappaleet on kuitenkin testattu.

Mun kypärän OVH on ollut aikoinaan 500-300 eur, mutta sain sen muistaakseni satasella tai vähän alle. Kannattaa käydä katselemassa moottoripyöräliikkeissä, alennushyllyillä on usein laadukkaita kypäriä edullisesti.

Tietenkin jokaisen oma asia on, miten vakavasti turvallisuuteen suhtautuu. Minä suhtaudun siihen erittäin vakavasti!

Mistäpäin AP oot? Voin neuvoa sulle prätkätarvikekaupan, jos satun tietämään seudultasi sellaisen.

Vierailija
2/33 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kalliimmat kypärät tehdäät kuidusta, joka ei hajoa sirpaleiksi iskusta, toisin kuin muovi, josta halvat kypärät tehdään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä pojalla on 270 euron Arai, koska oli malliltaan ainoa mikä meni päähän. Seuraava vaihtoehto olisi ollut kypärän teettäminen, ja se vasta olisi kalliiksi tullutkin. Mielellään olisin halvemman ostanut...

Eli tärkeintä kypärässä on kuitenkin se, että istu upäähän hyvin, ja suojaa.

Toisella lapsella on onneksi "normaali" pää (esikoinen on perinyt äitinsä ison pään), ja selvittiin Motonet- kypärällä.

Vierailija
4/33 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sattuisitko satakunnasta tietämään hyvää liikettä? Esikoisen Arai joutui ilkivallan kohteeksi, ja ptäisi kyllä uusia. kovin helppoa ei ole, ja liike mistä tuo ostettiin ei enää Araita edusta. Teettäminen ei houkuta.

nr 7 ja isopäinen teini.

Vierailija
5/33 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 70-80 eurolla saa ihan ok kypärän

millainen on ihan ok kypärä ja miten se suojaa silloin kuin sitä tarvitaan? Onko mutua vai faktaa?

Vierailija
6/33 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sattuisitko satakunnasta tietämään hyvää liikettä? Esikoisen Arai joutui ilkivallan kohteeksi, ja ptäisi kyllä uusia. kovin helppoa ei ole, ja liike mistä tuo ostettiin ei enää Araita edusta. Teettäminen ei houkuta.

nr 7 ja isopäinen teini.

tuolla seudulla liikkeissä, mutta olen kuullut, että Nakkilassa olisi joku ihan ok liike?

Tässä

http://www.bajahill.net/mclinks.html

on lista moottoripyöriin liittyvistä yrityksistä Suomessa. Tuolla sivulla on paljon muitakin linkkejä, oikeat löytyy "Kaikki yritykset kategorioittain" -kohdasta ennen sivun puoliväliä. Yleensä yrityksen sivuilta selviää, mitä merkkiä myyvät. Kattava postimyynti on Storm motorilla, voisin ainakin kuvitella, että myyvät Araita.

Vierailija
7/33 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tosiaan löydy Araita enää. Muut mallit (tuosta liikkeestä) ei teinille sovi.

Muuten on siis hyvä liike, ja suosittelen kyllä!

nr 7

Vierailija
8/33 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

harjoittaa myös All right, mikäli Stormista ei löydy http://www.allright.eu/fi/ sekä House of Bikes https://www.houseofbikes.fi/

House of Bikes ainakin myy Araita.

Vierailija
9/33 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nr 7

Vierailija
10/33 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uudestaan noita Bajahillin sivuja, ja tuntuvat olevan hieman vanheentuneet... Kyllä oon kuullut, että Lappeenrannassa olis joku MP-liike, jossa olis varusteita, tai ainakin on ollut, mutta mikäs hemmetti sen nimi on...

Hae Googlesta Lappeenranta moottoripyörä, sillä näkyi tulevan muutama ihan lupaavannäköinen osuma!

Vierailija
11/33 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko järkevää tilata postimyynnistä? Voiko pään koon mitata jotenkin itse?

jos on sopiva malli ja merkki jo valmiina, niin voi tilailla postimyynnistä. Muuten en suosittele. Eri valmistajien mallit on niin erimuotoisia. Lisäksi liikkessä osaavat neuvoa, minkä kokoinen kypärän pitäisi olla: monet tuppaavat ostamaan selvästi liian ison.

Vierailija
12/33 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suhtauduin ehkä hieman...krhm...fanaaattisesti liikenneturvallisuuteen, ja mua ärsyttää hirveästi, kun jengi suosittelee "hyvinä" jotain muutaman kympin kypäriä tietämättä oikeasti niiden turvallisuudesta mitään.

Ensin ostetaan himokalliit turvaistuimet ja levyjarruvaunut vauvalle, mutta kun teinille pitää ostaa mopokypärä, niin mennään Lidliin... Ymmärrän, etteivät nämä ihmiset sitä pahuuttaan tee, mutta kyrsii silti!

Vierailija
13/33 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suhtauduin ehkä hieman...krhm...fanaaattisesti liikenneturvallisuuteen, ja mua ärsyttää hirveästi, kun jengi suosittelee "hyvinä" jotain muutaman kympin kypäriä tietämättä oikeasti niiden turvallisuudesta mitään.

Ensin ostetaan himokalliit turvaistuimet ja levyjarruvaunut vauvalle, mutta kun teinille pitää ostaa mopokypärä, niin mennään Lidliin... Ymmärrän, etteivät nämä ihmiset sitä pahuuttaan tee, mutta kyrsii silti!

Vierailija
15/33 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

70€ maksava g-mac kypärä ihan huono???

Vierailija
16/33 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan itselleni ostaisi. Jos ostan kypärän, menen liikkeeseen, joka myy moottoripyörätarvikkeita, ja kysyn myyjältä. Seuran myös jonkin verran tuota varusteskeneä, esim. arvosteluja lehdistä.

Vierailija
17/33 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilattiin täältä www.kyparakeskus.fi pojalle pari sataa maksava airohi.

Meillä on ainakin kypärästä tykätty.

En minä ainakaan laittaisi poikani päähän sitä halvinta kypärää..

Vierailija
18/33 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo hinta aina ole mikään tae turvallisuudesta. Täältä voi käydä katsomassa testituloksia: http://sharp.direct.gov.uk/

Sieltä löytyy mm. vain 2 tähteä saanut kallis Arai ja vastaavasti muutamia halpoja viiden tähden kypäriä. Sanoisin, että eniten tuo hinta näkyy kypärän mukavuustekijöissä, ulkoasussa ja etenkin painossa. On todella paljon hankalampaa tehdä ultrakevyt ja turvallinen kypärä, kuin normaalipainoinen turvallinen kypärä. En silti kannusta ostamaan mitään tuntematonta halpakypärää, ellei ole mitään todisteita testimenestyksestä. Lisäksi Lidlin selkäpanssari voitti tunnetut merkit muutaman vuoden takaisessa testissä..

Tässä vielä surkeasti pärjännyt merkkikypärä:

http://sharp.direct.gov.uk/testsratings/dainese-airstream

Ja erinomaisesti pärjännyt halpiskypärä:

http://sharp.direct.gov.uk/testsratings/duchinni-d832

Vierailija
19/33 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja lisätään vielä, että paraskaan kypärä ei toimi, jos se ei istu hyvin. Hyvä istuvuus on vielä tärkeämpää, kuin kypärän laatu. Todella monella on aivan liian isoja kypäriä ja kannattaa ottaa huomioon, että kypärä muokkautuu käytön myötä, eli uutena sen tulee olla suorastaan tiukka.

Vierailija
20/33 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän kypärän hinnat alkaa noin 300 eurosta.