Inhoan moottoripyöriä! Mikä ihme siinä pärinässä on niin hienoa
Varsinkin kun aikuiset ihmiset pärisyttää pyöriään kaupungin keskustassa niin että meinaa kuulo lähteä?
Lapsellista.
Kommentit (60)
minäkään pidä moottoripyöristä, mutta voin kyllä uskoa, että sellaiseen hurahtaa helposti. Se on sitä vauhdin hurmaa.
Itse pidän niitä niin vaarallisina, että en ole luvannut miehellekään moottoripyörää. En halua vaarantaa lapseltamme isää.
no peniksen jatkeeksihan noita hankitaankin
t se suhina-sussu
ne hiljaiset pyörät ovat yllättäen hiljaisia, et huomaa niitä liikenteen seasta. Varsinkaan jos olet sisällä kotonasi. Kuulet vain ne kovaääniset ja sitten syytät kaikkia pyöriä kovaäänisiksi
Mutta minä sitten sanon, ettei niitä hiljaisia pyöriä kuitenkaan liikenteessä ole promilleakaan. Jos ja kun niitä kerran on, niin miksi ihmeessä niillä ei sitten ajeta ja miksi kovaäänisemmät ovat sallittuja.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2010 klo 00:51"]
hienoa muut asiat kuin se pörinä.
Esim rakennetut HD:t ovat hienoja, niissä on monesti hienoja yksityiskohtia ym.
Se on harrastus ja monesti elämäntapa samoin kuin jollekulle toiselle autot tai veneily, jollekin golf ja toisille eläimet.
Moottoripyöräilyssä on fiilistä, se kuuluu kesään. Tämä on minun mielipiteeni, meidän perheen elämäntapa.
Itse taas en todellakaan jaksa ymmärtää jonkun reikäpallon lätkimistä pitkin nurmikkoja.
Saati telkkarista tuijotettua penkkiurheilua.
Tai viikoksi ulkomaille matkustamista älyttömän saastuttavilla lentokoneilla, vain siksi että pääsee makaamaan jonnekin hotellin uima-altaalle.
Me ihmiset olemme erilaisia, onneksi. Olisi aika köyhää jos kaikki tykkäisivät samoista asioista.
[/quote]
Miksi kesäiseen luontoon pitää tuoda se mp-meteli? Pyörät saadaan kyllä teknisillä ratkaisuilla hiljaisiksi. On vaan niin, ettei mp-kuski sitä hiljaisuutta halua. Itsekkäästi vaatii kaikkia pakkokuuntelemaan ajokkinsa pörinää ja pätkettä.
Teknisillä ratkaisuilla saadaan kyllä sinne kypärän sisään kaiuttimista moottorimeteliä, kaasukahvan asento toimii voluumisäätäjänä.
Mikälie aivoissani kun moottoripyörien ja V8 moottorien ääni saa minut rauhoittumaan, poistaa stressiä ja tuottaa onnellisuuden tunnetta. Saman ilmiön saa aikaan myös puron solina tai laineiden liplatus. Kai se on se tasainen ääni johon keskityn eikä siinä tule yllätyksiä. Ja olen aistiyliherkkä.
Itsellä on kammottavan hiljainen auto josta pitää miettiä onko se edes käynnissä. Ja jos se alkaa jotain ääntä pitämään se tarkoittaa kallista keikkaa autokorjaamolle.
Voisin minäkin vinkua että aistiyliherkkänä korviini sattuu kun kännykkänne alkavat soimaan, kaikkien pitäisi pitää ne aina äänettömällä. Tai purkan jauhaminen suu auki pitäisi kieltää lailla. Tai muuta älytöntä. Mutta tämä yliherkkyys on oma ongelmani ja valintoja teen elämässäni sen mukaan sekä keskityn niihin jotka tuottavat nautintoa, en niihin mitkä ärsyttävät.
Ei siinä pärinässä minusta mitään hienoa olekaan vaan ajamisen hurmasa ja vapauden kokemuksessa. Ostaisin heti sähkösuperpyörän, jos minulla olisi sellaiseen varaa. Niiden kiihtyvyys on ihan eri tasolla polttomoottoripyörän kanssa ja tekniikkakin on mielenkiintoisempaa. Isle of Man sähköpyörällä on aika psyykkaavan näköistä: http://jalopnik.com/this-is-the-most-surreal-isle-of-man-lap-youll-see-1587380248
Millainen urpo asuu kaupunkialueella tai tien vieressä ja valittaa metelistä? Voi muuttaa jonnekin pellolle jos vituttaa.
Kyllä pistää vituttamaan kun lukee tätä keskustelua. Itse en omista autokorttia, koska vihaan autoja. Mikään ei vituta enempää kun se, että autot pitävät helvetillistä meteliä ja valot paistavat silmiin jos olen esim lenkkeilemässä. Omistan sen sijaan moottoripyörän. Mielestäni on tietysti tyhmää että joidenkin pellejen pyörät pitävät käsittämätöntä meteliä... Mutta fakta on se että joissain pyörissä on edes kaunis ääni.. autoissa ei ole missään. Ja miettikää Martat siellä vähän ennen kun alatte haukkumaan toisten harrastuksia ja haukkumaan niitä turhiksi.. Ehkä se maailma ei kuitenkaa pyöri teidän ja ipananne ympärillä..
Ps. vihaan ipanoitten kitinäää
ruohonleikkurit pitää kieltää, naapuri leikkaa nurmikkoaan ja sehän vasta häiritsee, roska-auto piippaa peruuttaessaan meidän pihalle. lumiaurat kolisee talvisin, vauvat huutavat kaupoissa ja muuallakin yleisissä paikoissa, voisikohan niidenkin viemistä kotoa rajoittaa paitsi jos huuto häiritsee naapureita. vauvoillehan voisi asentaa äänenvaimentimet niin työssä käyvät ihmiset voisivat nukkua rauhassa yönsä.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2010 klo 00:49"]
En voi käsittää, että tuollaiset melusaastuttajat ovat laillisia pelejä. Mutta niin vain ovat, ja sivulliset saavat kärsiä melut nahoissaan.
[/quote]Eihän ne monesti olekkaan laillisia. Siksipä moottoripyörille on suunneltu katsastusta kuten autoille, jolloin laittomuudet joutuisi poistamaan ainakin kerran vuodessa katsastusta varten.
Mun edellinen pyörä oli 70-luvulta ja sen ajan hienoa urheilutekniikkaa (CB 750). Siitä lähti kunnon mökä. Nyt ajan uudella yamahalla, joka on hiljainen sähkösurisija. Vähän tylsä ja munaton pyörä juuri sen hiljaisuuden takia.
Kun kysyttiin, niin vastaus vain yhden motoristinaisen mukaan on: hienoa pärinässä on voima, nopeus, vapaus ja pärinä. Ette ymmärrä ellette kokeile. Meidän mökkirannan naapuri ajelee vesijetillä, mitä en itse ymmärrä kun itse haluaisin kalastaa hiljaa soutuveneestä, mutta jos se on tasapainon laki ja rangaistus omasta meluharrastuksestani? :)
Minut on kasvatettu mp-perheessä, jopa äitini ajoi, joten minua äänet eivät häiritse vaan olen niistä innoissani. Ymmärrän kyllä kaikumisen kivikujalla, yöllisen vinguttamisen typeryyden niin pyörällä kuin autolla ja sen, että lapsia pelottaa kovat äänet. Menee yleistämiseksi, mutta lajia harrastaa moni nuori mies, joka ei ehkä vielä osaa ajatella esim lapsia vaan ulvottaa iloissaan pyöräänsä.
Jos jokin itseäni ottaa päähän, niin selän takana jupina. Tulkaa sanomaan, jos yöllä kotipihaansa saapuminen pyörällä häiritsee.
Toinen asia on, että silmät auki liikenteessä autoilijoillekin.
Ja kolmas, että vahtikaa teinienne mopoja ja opettakaa liikennesääntöjä, vaikka kävisivätkin mopokortin. Tarkistuttakaa mopojen kunto, jos ette itse osaa. Niissä on virityksiä, meluputkea ja tehottomia jarruja suhteessa viritykseen ihan uskomattoman paljon.
Oikein kaunista ja turvallista kesää meille kaikille!
Inhoan vauvoja. Mikä siinä märinässä on niin hienoa?
Hahhah! Mä inhoan kaikesta valittavia urpoja. Menkää itseenne ja hommatkaa elämä!
Todella lapsellista ja typerää. Mielestäni vanhempien tulisi hävetä, jos lapsi kulkee moottoripyörällä. Aikuiset ovatkin sitten jo menetettyjä tapauksia.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on aistiherkkä lapsi, joka vauvana parkui toukokuusta syyskuulle noiden moottoripyörien melun vuoksi. Mutta onhan se kiva, että joillakin on harrastuksen vuoksi oikeus häiritä toisten unia ja lasten rauhaa.
Jos sille huuattais vaikka mottorisahaa korvanjuuressa niin saisiko se paskahalvauksen, sydärin, vai tottuis siihen että maailmassa kuuluu ääniä ja spermat lentää? Tai eikö?!
En mäkään ymmärrä keskustassa pyörimistä. Tylsää valoissa seisoskelua. Paljon kivempaa on ajella mutkaisia pikkuteitä.
T: motoristi
Vierailija kirjoitti:
minäkään pidä moottoripyöristä, mutta voin kyllä uskoa, että sellaiseen hurahtaa helposti. Se on sitä vauhdin hurmaa.
Itse pidän niitä niin vaarallisina, että en ole luvannut miehellekään moottoripyörää. En halua vaarantaa lapseltamme isää.
Vai tarvitsee sinun miehen saada lupa sinulta moottoripyörään! Sinä et halua vaarantaa lapselta isää. On sinulla melkoinen vässykkä miehenä, ja lapsen isänä! Kun minä haluan ajaa moottoripyörällä, se on ihan sama mitä puoliso tai lapset ovat siitä mieltä. Ajan kun haluan, olen ajamatta, jos itse niin haluan, se ei ole puolison asia! Minun pyörä ei ole äänekäs, enkä ajamisellani terrorisoi muita. Ajan paljon, talvellakin, eikä siihenkään ole kenelläkään mitään sanomista. Käy sääliksi tuollaiset miehet, jotka kyselevät naisiltaan lupaa hengittämiseenkin! Ei ole edes elossa moiset.
Loud pipes save lives. Jos kävelijät ja autoilijat kiinnittäis kesällä enemmän huomiota kaksi pyöräisiin kulkuneuvoihin liikeenteessä, niin voisin harkita hiljaisempaa putkea.
ja onhan ne upeita pelejä. En minäkään tykkää mistään kyykkypyörän ulvonnasta. Myös mopot pitää pahaa ääntä.
Mutta ap., voisit hyvinkin ihastua moottoripyörien maailmaan, kunhan pääsisit kokeilemaan. Joskus on näes niin, että hurahtaa asioihin, joista ei lainkaan ole tykännyt tai ollut kinnostunut aiemmin :)