Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Inhoan moottoripyöriä! Mikä ihme siinä pärinässä on niin hienoa

Vierailija
07.05.2010 |

Varsinkin kun aikuiset ihmiset pärisyttää pyöriään kaupungin keskustassa niin että meinaa kuulo lähteä?

Lapsellista.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin kun aikuiset ihmiset pärisyttää pyöriään kaupungin keskustassa niin että meinaa kuulo lähteä?

Lapsellista.

ei kaikissa moottoripyörissä ole kova ääni. Esim. minun tai mieheni pyörissä ei ole. Mäkään en ymmärrä tuota mökäpönttö-genreä.

Vierailija
2/60 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta minäkään en yhtään ymmärrä koko vehjettä. Asun suositun moottoripyöräilytien varrella, ja kesällä tästä meidän ikkunoiden ohitse vilisee moottoripyöriä muutamasta pariin sataan vuorokaudessa. Ja kolmen kesän kokemuksella sanon, että kyllä moottoripyörät ovat liki poikkeuksetta kovaäänisiä. Kerran olen nähnyt oikeasti hiljaisen moottoripyörän tässä. Siis kerran kolmen vuoden aikana.

Kaikki muut pyörät pitävät niin kovaa ääntä, että niihin kiinnittyy huomio. Toki joissain pyörissä äänet ovat toisia vieläkin huomiotaherättävämpiä. Mutta ihan tavallisen pyörän äänikin on häiritsevä.

En voi käsittää, että tuollaiset melusaastuttajat ovat laillisia pelejä. Mutta niin vain ovat, ja sivulliset saavat kärsiä melut nahoissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienoa muut asiat kuin se pörinä.

Esim rakennetut HD:t ovat hienoja, niissä on monesti hienoja yksityiskohtia ym.

Se on harrastus ja monesti elämäntapa samoin kuin jollekulle toiselle autot tai veneily, jollekin golf ja toisille eläimet.

Moottoripyöräilyssä on fiilistä, se kuuluu kesään. Tämä on minun mielipiteeni, meidän perheen elämäntapa.

Itse taas en todellakaan jaksa ymmärtää jonkun reikäpallon lätkimistä pitkin nurmikkoja.

Saati telkkarista tuijotettua penkkiurheilua.

Tai viikoksi ulkomaille matkustamista älyttömän saastuttavilla lentokoneilla, vain siksi että pääsee makaamaan jonnekin hotellin uima-altaalle.

Me ihmiset olemme erilaisia, onneksi. Olisi aika köyhää jos kaikki tykkäisivät samoista asioista.

Vierailija
4/60 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aistiherkkä lapsi, joka vauvana parkui toukokuusta syyskuulle noiden moottoripyörien melun vuoksi. Mutta onhan se kiva, että joillakin on harrastuksen vuoksi oikeus häiritä toisten unia ja lasten rauhaa.

Vierailija
5/60 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aistiherkkä lapsi, joka vauvana parkui toukokuusta syyskuulle noiden moottoripyörien melun vuoksi. Mutta onhan se kiva, että joillakin on harrastuksen vuoksi oikeus häiritä toisten unia ja lasten rauhaa.

Oletat sitten että maailman pyörii teidän navan ympärillä?

Voi luoja!!

Vierailija
6/60 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletat sitten että maailman pyörii teidän navan ympärillä? Voi luoja!!

Mutta se moottoripyöräilijä sen sijaan kyllä olettaa, että hänen pyöränsä ympärillä maailman on pyörittävä. Jos hän haluaa metelöidä pyörällään, niin siihen on muiden sopeuduttava. Mutta hänen ei tarvi miettiä miten kovaa ääntä pyörästä lähtee tai miten sillä on sopivaa kaasutella asutuksen lähellä. Että voi luoja pyöräilijöiden asenteelle!

Vierailija
7/60 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletat sitten että maailman pyörii teidän navan ympärillä? Voi luoja!!

Mutta se moottoripyöräilijä sen sijaan kyllä olettaa, että hänen pyöränsä ympärillä maailman on pyörittävä. Jos hän haluaa metelöidä pyörällään, niin siihen on muiden sopeuduttava. Mutta hänen ei tarvi miettiä miten kovaa ääntä pyörästä lähtee tai miten sillä on sopivaa kaasutella asutuksen lähellä. Että voi luoja pyöräilijöiden asenteelle!

Mistä helvetistä se motoristi voi tietää että just sun lapsi on kärsii jostain aistiyliherkkyydestä?

Jos teidän parvekkeen tai pihan edustalla on yleinen tie, niin se on voivoi, mitäs muutitte?

Vierailija
8/60 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan sen pitää ylipäätään tajuta, että moottoripyörällä kaasuttelu aiheuttaa meteliä ja se meteli häiritsee suurta osaa ihmisiä. Ei siihen mitään aistiherkkyyttä tarvita, että moottoripyörämelu koskee korviin, pelästyttää tai herättää.

Vierailija
9/60 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa siis motoristit kokoontuivat. Ei tarvittu mitään aistiyliherkkyyksiä, kun tuollaisessa kivisessä kujassa kovaa ajavat motoristit saivat kaikki hereille. Ajelua oli kesäkuukausina illasta aina aamuun.

En ymmärrä moottoripyöräilyä ja toivon vaan, että kun niiltä lähtee henki, niin muiden henki säästyy.

Vierailija
10/60 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa siis motoristit kokoontuivat. Ei tarvittu mitään aistiyliherkkyyksiä, kun tuollaisessa kivisessä kujassa kovaa ajavat motoristit saivat kaikki hereille. Ajelua oli kesäkuukausina illasta aina aamuun. En ymmärrä moottoripyöräilyä ja toivon vaan, että kun niiltä lähtee henki, niin muiden henki säästyy.

Ihan ullanlinnassa asutte ja silti joudutte kärsimään. On se saatana kumma että sitä kaivaria ei poistettu kartalta siinä vaiheessa kun te sinne muutitte.

Onko hermot jo menneet ja muutto pois tapahtunut vai vieläkö jaksatte?

Vierailija
11/60 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta minäkään en yhtään ymmärrä koko vehjettä. Asun suositun moottoripyöräilytien varrella, ja kesällä tästä meidän ikkunoiden ohitse vilisee moottoripyöriä muutamasta pariin sataan vuorokaudessa. Ja kolmen kesän kokemuksella sanon, että kyllä moottoripyörät ovat liki poikkeuksetta kovaäänisiä. Kerran olen nähnyt oikeasti hiljaisen moottoripyörän tässä. Siis kerran kolmen vuoden aikana.

Kaikki muut pyörät pitävät niin kovaa ääntä, että niihin kiinnittyy huomio. Toki joissain pyörissä äänet ovat toisia vieläkin huomiotaherättävämpiä. Mutta ihan tavallisen pyörän äänikin on häiritsevä.

En voi käsittää, että tuollaiset melusaastuttajat ovat laillisia pelejä. Mutta niin vain ovat, ja sivulliset saavat kärsiä melut nahoissaan.

monet pyörät ovat hiljaisia. Esim. omani. Sen desibelilukemat on mitattu, kun kävin Ahveniston radalla ajamassa, ja eipä kummoisia lukemia näyttänyt.

Mulla on pyörä, jossa on vakioputki ja joka ei ole suunniteltu ajettavaksi isolla kierrosalueella eikä sen luonteeseen kuulu tuottaa mitään erikoista ääntä (esim. HD:n saundi). Minun pyöräni on hiljainen.

Kovaäänisiä oyöriä ovat sellaiset, joissa on ns. möykkäputki, siis yksinkertaistaen pakoputken ääninvaimennin ei juurikaan toteuta sitä tehtävää, jota se nimensä puolesta pitäisi suorittaa, tai sitten sitten sellaisia, joilla ajetaan kovaa isolla kierrosalueella, tai sitten näiden kahden yhdistelmä.

Useimmat matkapyörät ovat tällaisia hiljaisia pyöriä, ja näitä meillä harrastatetaan.

Mä asun myös tien vieressä, ja tästä menee enimmäkseen ohi autoja ja traktoreita. Kyllä ne kaikki tänne sisälle kuuluu, varsinkin kun tuossa suoralla on niin kiva kiihdyttää (60 km/h rajoitus ei juuri jengiä pidättele), ja usein noin meidän postilaatikon kohdalla vaihdetaan vaihdetta. Moottoripyöriä tästä menee aika vähän, eikä noista vakiokulkijoista erotu äänenstä puolesta kuin yksi customi, jossa on tosi kova ääni.

Vierailija
12/60 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa siis motoristit kokoontuivat. Ei tarvittu mitään aistiyliherkkyyksiä, kun tuollaisessa kivisessä kujassa kovaa ajavat motoristit saivat kaikki hereille. Ajelua oli kesäkuukausina illasta aina aamuun.

En ymmärrä moottoripyöräilyä ja toivon vaan, että kun niiltä lähtee henki, niin muiden henki säästyy.

käynyt muutaman kerran Kaivarissa juomassa mutterikiskalla kahvit, mutten oo kyllä koskaan nähnyt kenenkään ajavan siellä kovaa, en motoristien enkä vespa- tai autoharrastajien, joita siellä myös pyörii.

Vierailija
13/60 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset alkaa valittaa koiranpaskoista ja moottoripyörien äänistä. Kyllä juttu on niin, että jos ei normaaleja ääniä kestä, on syytä muuttaa korpeen. Erityisen hauskaa tuo helsinginniemeläisten valitus. Laittakaa ajokielto koko kaupunkiin kaikin mokomin niin ei tarvitse sitäkään vähää enää tulla sinne ja ihmetelkää sitten lehdissä, kun kaupungin keskusta näivettyy kun ei ole ihmisiä.

Ja kyllä moottoripyörän ääni voi olla hieno. Kuunnelkaa vaikka ducatin matalaa jytinää. Meidän lapset on nukkuneet vaivatta pihalla päiväunensa sen tahdissa.

Vierailija
14/60 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minä sitten sanon, ettei niitä hiljaisia pyöriä kuitenkaan liikenteessä ole promilleakaan. Jos ja kun niitä kerran on, niin miksi ihmeessä niillä ei sitten ajeta ja miksi kovaäänisemmät ovat sallittuja.

Vierailija
15/60 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka autolla ajaisikin hieman yli rajoitusten niin moottoripyörällä aina pakko mennä ohi! Noh omalla hengelläänhän leikkivät.

Vierailija
16/60 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka autolla ajaisikin hieman yli rajoitusten niin moottoripyörällä aina pakko mennä ohi! Noh omalla hengelläänhän leikkivät.

ja liikennerajoituksia noudattavana henkilönä huomannut, että lähes kaikki autoilijat ajavat melkeinpä poikkeuksetta sitä pluskymppiä, ja että aika harva autoilija jaksaa pysyä rajoituksen mukaan ajavan motoristin takana. Mun nopeusmittari on tarkistettu mittaradalla, joten tiedän sen heittävän viiden yksikön verran, ja näin ollen tiedän, että ajan varmasti oikeaa nopeutta.

Autoilijat tuppaavat ohittamaan jopa kuudenkympin alueella, kun on niin kauhea kiire päästä ohi.

Lisäksi joillain autoiljoilla on himo leikkiä minun hengelläni. Esim. viime kesänä ajoin tyhjällä motarilla, ja lähdin ohittamaan kuorma-autoa. Nopeuteni oli n. 110 km/h, en halunnut ajaa kovempaa, koska tuuli oli sen verran kova, että se heijasi pyörää. Kun olin kuorma-auton sivulla, taakseni liimautui auto, joka ilmeisesti yritti painostaa minua ajamaan kovempaa, koska hän ei voinut odottaa muutamaa minuuttia, että pääsisin kuorma-auton ohi ja turvallisesti oikealle kaistalle. Motoristina olen tottunut luopumaan vuoroistani ja oikeuksistani, mutta koska olin jo kuormurin sivulla, en voinut enää jättäytyä sen taaksekaan. Tein siis parhaalla katsomallani nopeudella - edelleen se 110 km/h - ohituksen loppuun, ja siirryin turvallisen matkan päästä kuormurin eteen. Tämän jälkeen takaani tullut auto ohitti minut ja kiilasi eteeni ja jarrutti. Ja sitten ajoi pois seuraavasta liittymästä, joka olikin ihan kohta edessä.

Kaikki tämä tyhjällä motarilla. Vain sen takia, että pääsi näyttämään motoristille, no, en tiedä mitä.

Vierailija
17/60 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan se niin sietämätöntä, että ketterällä kaksipyöräisellä pääsee etenemään, kun muu liikenne seisoo. Ajatellaanpa vaikka juhannusruuhkaa (juuri muulloinhan Suomessa ei liikenne seiso). Miten se on autoilijalta pois, jos moottoripyörä ohittaa seisovan autojonon? Se ei hidasta tippaakaan niiden jonossa seisovien matkantekoa. Eikä se vaaranna ketään, kun vastaantulijoita ei ole.

Muualla maailmassa kaksipyöräiset saavat vapaasti puikkelehtia muun liikenteen seassa ja hyödyntää muiden viiveet ja rakopaikat. Keski-Euroopassa poliisi jopa ohjaa moottoripyörät ajamaan piennarta tukospaikkojen ohi. Täällä autoilijat avaavat autojen ovet selälleen, ettei ohi varmasti mahdu.

Minua vituttaa moottoripyörät liikenteessä Vaikka autolla ajaisikin hieman yli rajoitusten niin moottoripyörällä aina pakko mennä ohi! Noh omalla hengelläänhän leikkivät.

Vierailija
18/60 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan se niin sietämätöntä, että ketterällä kaksipyöräisellä pääsee etenemään, kun muu liikenne seisoo. Ajatellaanpa vaikka juhannusruuhkaa (juuri muulloinhan Suomessa ei liikenne seiso). Miten se on autoilijalta pois, jos moottoripyörä ohittaa seisovan autojonon? Se ei hidasta tippaakaan niiden jonossa seisovien matkantekoa. Eikä se vaaranna ketään, kun vastaantulijoita ei ole.

Muualla maailmassa kaksipyöräiset saavat vapaasti puikkelehtia muun liikenteen seassa ja hyödyntää muiden viiveet ja rakopaikat. Keski-Euroopassa poliisi jopa ohjaa moottoripyörät ajamaan piennarta tukospaikkojen ohi. Täällä autoilijat avaavat autojen ovet selälleen, ettei ohi varmasti mahdu.

Minua vituttaa moottoripyörät liikenteessä Vaikka autolla ajaisikin hieman yli rajoitusten niin moottoripyörällä aina pakko mennä ohi! Noh omalla hengelläänhän leikkivät.

on tosiaan kiellettyä, mutta muualla Euroopassa sallittua. Esim. Ranskassa ihmiset oikein antamalla antavat tietä motoristille. Siellä kuulemma menee ihan sujuvasti.

Mutta tehdään me silti täällä niin kuin laissa sanotaan, niin on turvallisempaa kaikille. Mä en ainakaan lähtisi splittaamaan kuin ihan äärimmäisessä hädässä, koska ihmiset ei osaa sitä odottaa ja varoa, ja toiset saattavat lisäksi suhtautua siihen negatiivisesti.

Vierailija
19/60 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylinopeus on rikos ja sitä matkalla tuonne Kaivariin kyllä reilusti tapahtui. Vaikka katu on "tyhjä", voi liikkujia kuitenkin olla.

No, onneksi kusipäisimmät motoristit kokevat varhaisen kuoleman.

Vierailija
20/60 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä moottoripyörä on niin turha vehje et ei rajaa!