vinkkejä, miten kerron miehelle että olen raskaana?
Antakaas kivoja ideoita miten kerron miehelleni, että olen raskaana. Vois olla romanttista tai hassua, jotain kivaa mieleenpainuvaa ois mukava keksiä. Kyseessä toinen lapsi ja äitienpäivänä aion kertoa...
Kommentit (48)
ja näytin raskaustestiä ja sanoin: Kato!... Mies totesi että Jaa, oot raskaana. Käänsi kylkeä ja nukahti ;)
ja pitää vielä lisätä, että vauvaa siis kovasti yritämme eli toi arvuuttelu juttu ei toimi. Lähinnä on kyse vain siitä, että nyt vihdoin on tärpännyt :)
että täysin yhteisestä asiasta tehdään mulle jokin saatanan show.
Perusasetelma on vaan jotenkin KIERO ja epätasa-arvoinen.
Mä en koe että asia olis näin. Yhteinen asia tietysti, mutta mitä pahaa siinä on että haluaa kertoa jotenkin omasta mielestä kivasti :)
Jo on tylsää porukkaa! Siis täysin mielikuvituksetonta ja ikävystyttävää! Mun mielestä aivan mainio ja herttainen ajankohta kertoa tuo äitienpäivä.
Miten olisi, kun varmaan sua tituleerataan maailman parhaaksi äidiksi, niin siinä vaiheessa voisi kertoa, että ensivuonna samaan aikaan oletkin jo tuplasti äiti...
Sitä paitsi jokaisella äidillä on oikeus pantata tietoa masuasukistaan juuri niin kauan kuin haluaa, myös omalta mieheltä. Toisille sopii asian rökäisy heti oitis ja toiset tykkää fiilistellä enemmän. Riippuu myös suhteen laadusta: toisille sopii kakata miehensä pestessä hampaita ja toiset taas haluavat säilyttää vähän salaperäisyyttä ja jännitystä suhteessaan... Vähän suvaitsevaisuutta mammat!
sun kannattaisi ensin käydä lääkärissä varmistamassa asia?
en mä nyt niin pitkään jaksa odottaa... ja sen jo haluaisin jakaa sitten miehenkin kanssa. Äitienpäivänä kerron olipa minkälainen viiva tahansa :)
ja kirjoittaisit korttiin Onnea isälle äitienpäivänä?
Aamupala sopisi hyvin.
Ja teille jotka mäkätätte uudella perheenjäsenellä fiilistelystä: alaluokkaista suhtautumista lapsiin. Jälki kasvatuksessa on varmastikin sen mukaista, koulukiusaajia ja tulevia häviäjiä, hävetkää jo etukäteen itseänne ja aikaansaannostanne. Hyvä ap!
- mies, kolme lasta.
Miksei tekisi asiasta ikimuistoisempaa ja hauskempaa ja kertoisi jollain kivalla tavalla äitienpäivänä! En kyllä keksi mitään erikoisempaa mitä on jo esitetty, mutta täytyy ihmetellä näiden naama norsunveellä-tätien vastauksia kysymykseen.
otan osaa, sulla on varmaan kauhea mies, vai miksi olet noin katkera?
ostaa kaupasta vauvan töppöset ja lapaset-setin, jonka paketoin ja annoin miehelle kotona iltasella :) Hyvin toimi :)
huomenna miehesi kanssa, näytät pientä paitaa ja sanot; Eikö ole kivaa, kun tarvitsemme taas tuollaisia noin 36 viikon päästä:))
enköhän mä jo jotain mukavaa näitten ideoimana keksi. Nyt on lähdettävä linjoilta. Onnea myös sille toiselle odottajalle joka aikoo ilmoittaa suvulle äitienpäivänä. Ap
se olikin tuulimuna ja kaikki pettyy. Kävisin ensin lekurilla.
Piirsin paperille kartan meidän kodista, pohjapiirustuksen siis. Karkeasti vaan, ei tarvitse olla ihan tarkka.
Sitten askartelin vaaleanpunaisesta ja -sinisestä kartongista pikkulappuja 5 kpl, tein kuviosaksilla hienot reunat ja liimailin nalletarroja niihin. Ja lappuihin kirjaimia, yksi kirjain per lappu, kirjaimet V, A, U, V, A.
Sitten piilottelin lappuja eri paikkoihin huushollissamme. Piirongin laatikkoon yksi, kukkapurkin taakse yksi jne.
Ja merkitsin paikat rastilla piirtämääni kotimme pohjapiirrokseen.
Sitten laitoin pohjapiirroksen isoon kirjekuoreen johon laittelin myös niitä nalletarroja koristeeksi ja kirjoitin isolla kuoreen "AARREKARTTA" ja vein miehelle. (Se oli juuri katsomassa jotain jääkiekko-ottelua kavereineen ja joi kaljaa.) No, reippaasti vaan marssin telkkarin eteen ja pidin pienen puheen runomuodossa siitä, kuinka nyt miehelle on tiedossa pieni yllätys ja hauskaa tekemistä loppuillalle, kaverit voisivat seurata vieressä.
Ja niin mies kaivoi kartan kuoresta, alkoi innokkaana etsimään rasteja, kaverit seurasivat jännittyneinä vieressä ja taputtivat joka rastin löytymisen jälkeen. Sitten siinä yhdessä järjestelivät kirjaimet oikeaan järjestykseen!
Kyllä oli mieleenpainuvaa! Vieläkin sitä yhdessä muistellaan kaikki, miehen kavereita myöten!
Jääkiekkoa eivät kyllä ole enää meille tulleet katsomaan, en tiedä sitten miksi, ehkä ajattelevat että askartelen miehelleni lisää näitä kivoja tehtäviä ja tulevat kateellisiksi kun omat vaimonsa eivät ole niin mielikuvituksellisia...? Mutta ole sinä! Tsemppiä! Ja onnea! :)
tuulimunan aiheuttamasta pettymyksestä?
on sairasta pantata tuollaista tietoa lapsen isältä. Todella tympeää. Toisekseen en ymmärrä, miten joku vaikka romantiikka liittyy asiaan. Romantiikka on kahden ihmisen välistä, kun taas vauvan saaminen on eri juttu, siinä on kolmaskin henkilö (=tuleva vauva) mukana.
olisi varmaan ollut hienointa, jos olisit malttanut odottaa sen verran, että olisit tehnyt testin yhdessä miehen kanssa.
Ja kyllä minun mieheni olisi todella katkera, jos uutisen olisi kuullut joku muu jo ennen häntä.. 
sairasta? tympeää? Voi hyvänen aika näitä ihmisiä täällä, joiden pitää jostain kumman syystä aina masentaa ne ihmiset, jotka haluavat jakaa ilonsa ja surunsa täällä! Ap ei varmaankaan halunnut keltään tämän tyylisiä tyylittömiä kommentteja vaan kivoja ja ihania ideoita, joilla voisi yllättää miehensä! Ja minun mielestäni romantiikka liittyy 100 prosenttisesti vauvaan, sen ansiostahan hän on saanut alkunsa! Voi jestas sentään, nyt immeiset vähän järkeä sanomisiin ja katkerat ilonpilaajat voisi pitää ikävät kommenttinsa ihan omana tietonaan tai sitten jakaa niitä keskenään toisten samanlaisten kanssa.
tuulimunan aiheuttamasta pettymyksestä?
se kovin rakastavaista ajattelua ole, että jos minä saatan joutua pettymään niin kyllä sen miehenkin pitää pettyä?
voishan sitä uuden testin tehdä yhdessäkin, mutta luulen, että mun mies ilahtuisi ihan yhtä lailla tai itse asiassa jopa enemmän jos kertoisin/vihjaisin jollain hauskalla tavalla.
Tunnen mieheni ja tiedän, että hän ei todellakaan pahastu sitä, että emme tee testiä yhdessä. Ja hän toisaalta tuntee minut niin hyvin, että tietää, etten iki maailmassa malttaisi odottaa testin tekemistä siihen päivään kun menkkojen pitäisi alkaa :)