Miten katkaista tällainen kierre parisuhteessa?
Mies tulee töistä ja on väsynyt. Minäkin olen väsynyt, kun olen ollut koko päivän lasten kanssa. Mies on poissaoleva ja tympeä, vastaa ehkä yhdellä sanalla kysymykseen. Tekee mieli alkaa haastamaan riitaa ja tivaamaan, mikä miestä oikein taas vaivaa.
Vinkkejä?
Kommentit (7)
aikaa palautua työpäivästä, eli älä oleta että hän on samantien hoitamassa lapsia.
halaat ja sanot, että näytät tosi väsyneeltä, oliko rankka päivä tms. Rasittaa varmasti vähemmän kuin tiuskiminen!
Sitten voit myös kertoa miltä sinusta tuntuu. Esim että sinusta on tosi ikävää että mies on huonolla tuulella. Johtuuko se työoloista vai jotenkin kenties sinusta. Oletko sanonut tai loukannut jotenkin?
Jos mies ei vieläkään pukahda, niin alat ehdotella että mistä huono tuuli voisi johtua. Yleensä tässä vaiheessa mies kieltää, jos ehdotuksesi on ihan pieleen tai jopa hämmästyy että kuinka voit luulla jotain sellaista. Näin pikkuhiljaa kaivellen saat asian ytimen selville ja kuin huomaamattaan mies saa ehkä sanottua mikä pohjimmiltaan vaivaa.
Itse olen koittanut tätä tekniikkaa ja saanut purettua suureksi paisuneen solmun suhteessamme sekä useita pienempiä.
Tsemppiä! Toivottavasti löydät keinon millä saat miehen puhumaan.
älkääkä yrittäkö edes puhua mitään syvällistä heti, rauhoitutte vaan. tuo tilanne kuulosti niin tutulta mutta kahvittelu auttaa ja joskus kun tiedän että miehellä on extrastressaavaa töissä niin leivon jotain hyvää että on mukava tulla kotiin hyvään tuoksuun ja lapsetkin innolla auttaa leipomisessa isille-kaikilla hyvä mieli!vaikka itellä olis ollu tympee päivä niin kummasti se antamisen ilo auttaa itteäkin.Kokeilepa ja kerro miten kävi =)
aloittaa kun mies on juuri tullut töistä ja lapset pyörii jaloissa. Sitten vasta kun olette kahden ilman vaaraa keskeytyksistä, sillä keskustelusta voi tulla pitkä ja itkuinen.
t4
toisessa ketjussa ihmetteli miehen kanssa käytyä tappelua vaatteiden pesusta?
Joten sille on ihan turha puhua mitään ennen kun on saanut murua rinnan alle. Kun on verensokerit kohdallaan niin on ihan eri mies. :) Joten suosittelen tarjoamaan sen ruoan ja keittämään kahvit ennen kun mistään tärkeästä alkaa puhumaan tai vaatimaan jotain.
Montaa iltaa on mennyt pilalle tämän johdosta, kun töistäsaapumistilanne on niin tulenarka.