Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teille, ylipainoiset, sanottu ultrissa että on vaikea ultrata mahan läskien vuoksi?

Vierailija
07.05.2010 |

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatsanpeitteistä, mutta ystävällisesti.

np-ultrassa mulla näkyi paremmin vatsan päältä kuin alakautta, koska kohtu oli niin edessä. Ilmeisesti sen takia myös muut ultrat ja sydänäänten kuuntelut onnistui tosi hyvin ku vauva oli niin lähellä "pintaa" :)

Vierailija
2/38 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri sanoi, että koska olen niin hoikka, näkyvyys on tosi hyvä. Eli kai se vaikuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehuttu että kun vatsanpeitteitä ei ole niin on helppo ultrata. Mut ei se sitä tarkoita ettenkö olis ylipainoinen. Kaikille ei vaan kerry mahaan läskit. Mullakin vyötärö vaan 73 cm.

Vierailija
4/38 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta läski enempi perseessä ja koivissa. Mitään ei ultrissa sanottu,että ehkä sitä läskiä ei tosiaan kauheesti mahassa oo

Vierailija
5/38 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni 40kg ylipainoa ja ultrassa kaikki näkynyt todella hyvin ja sydänäänetkin ovat heti kuuluneet hyvin ja voimakkaina.

Vierailija
6/38 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olen todella lihava!

Ei myöskään ole ollut mitään ongelmia sydänäänten kuuntelussa tai ultrassa, kaikki on sujunut ihan normaalisti.

En sitten tiedä kuinka iso pitäisi olla että siitä oikeasti olisi jotain haittaa, minä olen 170/98.

Vierailija
7/38 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon aika tukeva (pukeva) ja päinvastoin, nt-ultrassa ottivat vattanpäältä kun saivat paremman kuvan kun alakautta. Kertaakaan ei oo sanomista tullut, näkyvyys ollu hyvä vaikka istukkakin oli etuseinämässä.

Vierailija
8/38 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se on ja missä kaupungissa sellainen tarjotaan?

Ei Helsingissä ainakaan.

Vierailija
9/38 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se on ja missä kaupungissa sellainen tarjotaan?

Ei Helsingissä ainakaan.

päin sitä kutsutaan synnytystapa-arvioinniksi eli ultrataan vauva ja arvioidaan koko syntyessä ja pohditaan mahtuuko alakautta syntymään. Ei sitä kaikille tehdäkään vaan vain niille joiden kohdalla on syytä epäillä ettei lapsi mahdu syntymään.

Vierailija
10/38 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä sanoi ultrannut mieslääkäri, että painoindeksi on niin korkea, että vaikeuttaa tutkimusta. Tai jotenkin noin, aika töksäyttäen ja pariin kertaan vielä sanoi sen eri yhteydessä, niin että vähän hämmennyin, mutta en minä siitä mieltäni pahoittanut, tottahan se on. Hänen tyylinsä muutenkin oli vähän tyly, tai ehkä pitäisi sanoa ei lainkaan tuttavallinen, vaan tehokkaan asiallinen. Kuitenkin saman lääkärin tekemänä painoarvio meni ihan nappiin, eli kyllä hän asiansa osasi ja ei kai ne läskit sitten niin paljoa haitanneetkaan.

Vierailija
11/38 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä sanoi ultrannut mieslääkäri, että painoindeksi on niin korkea, että vaikeuttaa tutkimusta. Tai jotenkin noin, aika töksäyttäen ja pariin kertaan vielä sanoi sen eri yhteydessä, niin että vähän hämmennyin, mutta en minä siitä mieltäni pahoittanut, tottahan se on. Hänen tyylinsä muutenkin oli vähän tyly, tai ehkä pitäisi sanoa ei lainkaan tuttavallinen, vaan tehokkaan asiallinen. Kuitenkin saman lääkärin tekemänä painoarvio meni ihan nappiin, eli kyllä hän asiansa osasi ja ei kai ne läskit sitten niin paljoa haitanneetkaan.

Vierailija
12/38 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinais-Suomessa :).

Vierailija
13/38 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisimmässä raskaudessa (alussa siis) mun BMI oli niinkin paljon kuin 42,7 ja keskussairaalan nt-ultrassa itse kysyin, että otetaanko ultra alakautta vai päältä, niin kätilö sanoi, että otetaan päältä, sitten vasta jos ei todellakaan näy, niin alapäävehje käyttöön. Hyvin näkyi päältä. Mulla kans rasvat pääasiassa peffassa ja kintuissa, toki mahassakin on, mutta varmaan sellasen tavislihavan verran.

Vierailija
14/38 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

169/90 ja jokaisessa ultrassa tosi hyvä näkyvyys ja sydänäänet kuuluvat samantien kun laitteen laittaa vatsalle.

Että mulla ei ainakaan ole haitannut, eikä kukaan ole siitä maininnut.

Vierailija
15/38 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa omahyväiseltä, tuli vaan mieleeni ekassa raskaudessa lääkäri totesi että on niin hyvä ultrata, kun on hoikka äiti ja kaikki näkyy niin hyvin.

Vierailija
16/38 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ooon tosi laiha ja vauva maha joka kerta ollu kivikova. Lisäksi siinä ei oo mitään ylimääräistä, johon sitä anturia sais painettua. Eli kokoarvion ja painoarvion teko loppu raskauksissa ollu tosi ahdotonta. Eikä oo kyllä pitäneet lainkaan paikkaansa.

Vierailija
17/38 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yhdelle kaverilleni, jonka BMI kyseisena hetkena oli ehka 24 laakari sanoi, etta pitaa laihduttaa ennen vatsan alueen operaatiota. Hanella oli kylla pomppomaha.

Vierailija
18/38 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin osastolla pari viikkoa jonkin aikaa ennen laskettua aikaa, koska vauvasta ennustettiin erittäin pienikokoista. se taas johtui siitä, että en syönyt juuri mitään koko raskausaikana. vois kai puhua jostain stressipohjaisesta syömishäiriöstä.

ja tämä nero lekuri ultatessaan sanoo:

"onpas ihana ultrata hoikkaa äitiä, kun nykyään monet on niin isoja ettei meinaa onnistua"

ja meikäläinen on siellä itku kurkussa kun ei vaan saa syötyä ja pelkää aiheuttaneensa sitä kautta jotakin häikkää vauvalle...

joko se oli urpo tai ei ollenkaan ollu kattonu mun papereita, että olis tienny miks siellä olin...

Vierailija
19/38 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultran teko ylipainoiselle odottajalle on oikeesti tosi hankalaa, samoin kuin sikiön sydänäänten kuuntelu.

Jos joku tuollaista väittää, ei osaa käyttää ultraäänilaitetta. Täytyy olla todella paksu rasvakerros, jos ei saa näkyvyyttä tai pysty käyttämään doppleria. Ongelma ei ole siis äidissä, vaan laitteen käyttäjässä. Teho- ja syvyys säädöt ovat tarkoitettu käytettäväksi. Eivät ne säätönapit ole laitteessa koristeena.

Vierailija
20/38 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI raskauden alussa oli 30 ja tosiaan keskivartalossa suurin osa. Ja missään vaiheessa ei painosta puhuttu kuin neuvolassa. Sain lähetteen sisätautilääkärillekin, joka otti asian paljon tyynemmin kuin neuvolan tädit. Painonpudotus on tietenkin hyväksi, mutta tilani ei ole niin kriittinen että loppuraskaudessa joutuisin laihdutuskuurille.