Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suosittele monitoimikonetta!

Vierailija
17.05.2010 |

Tarkoitan sellaista keittiössä käytettävää vatkainsysteemiä, eli pientä kodinkonetta, en tällä kertaa metsäkonetta.

Meillä oli perintönä saatu Philipsin monitoimikone. ulkonäöstä päätelleen ysikytluvulta. Se toimi ihan hyvin, paitsi että se piti kovaa ääntä. Moottoriin oli varmaankin mennyt joku ylimääräinen palanen, koska kirskunta oli kovaa, etenkin jos vatkasi kevyttä taikinaa tai vaahtoa. Jäykemmällä taikinalla moottorikin oli hiljaisempi. Noh, tämä systeemi pelitti ihan hyvin, kunnes meni viime viikolla rikki lopullisesti, ja nyt pitäisi parin käsin tehdyn taikinan jälkeen ostaa ihan uusi kone.

Mutta ah, mikä valinnan vaikeus. Mistä noista kaikista hienoista vehkeistä osaa sanoa mikä olisi paras? Meidän vanhassa koneessa parasta oli suuret kulhot, ja kun niitä oli kaksi, oli useimmat kakkureseptitkin mahdollista näppärästi toteuttaa. Itseasiassa kulhoja olisi voinut olla vaikka vielä enemmän. Kovimmassa käytössä oli taikinakoukut ja vispilä. Raastinosia taisin käyttää kerran. Olisi hyvä jos kone olisi suht hiljainen, koska yleensä se leipominen tapahtuu ilta-aikaan. Huomasin pikaisella perehtymisellä, että ainakin Gigantin listoilla olevissa tuotteissa on vakiona yksi kulho. Onko joillain valmistajilla kaksi tai usampiakin, vai saako niitä kulhoja ostaa erikseen lisää, eli kannattaako tähän asiaan kiinnittää lainkaan huomiota?

Löytyisikö tältä pohjalta keneltäkään vinkkiä hyvästä monitoimikoneesta? Olen arvellut että jonkun pari sataa siihen voisi enintään pistää, eli taitaa nuo Kitchen Aidin vempeleet jäädä kauppaan tällä kertaa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenwoodia löytyy Gigantista kolme eri hintaista, minkä hintainen sinulla on ollut (alle 200e, 400 e, 600e)? Saako siihen edullisimpaan varakulhoja?

Vierailija
2/3 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti tykännyt koneesta.

Itselläni Braun. Ääntäkin ehkä vähemmän kuin edellisessä?Teräksinen kulho aika iso, litran leipätaikina mahtuu hyvin.

Raaste-astia myös kohtuu iso, terät ei kaikki sovi molempiin kulhoihin. Kolmas koneen astia on tehosekoitin, sitä olen käyttänyt tosi vähän, pesu hankalaa, kun monta pientä osaa ja tiivistettä.

Arkikäytössä koneen paljon käytetyt osat pesen astianpesukoneessa, paitsi ne pari vatkausosaa, jotka vain käsipesussa. Olen erittäin tyytyväinen kaiken kaikkiaan. Kone ollut mulla 6 v, kerran jouduin ostamaan uuden osan (kannen). Kansi murtui mun käyttövirheen takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisitko arvioida mitä hintaluokkaa sinun kone on uutena ollut? Akselilla kallis-keskiverto-halvin.

Mulle on kyllä vähän hämäriä nuo kaikki monitoimikoneen käyttöominaisuudet. Mitä tarkalleen ottaen tehosekoitinosa tekee?