Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä muakin itketti kun Kelasta tuli päätös että en saa työmarkkinatukea

Vierailija
07.05.2010 |

kun mun mies tienaa nippa nappa liian paljon.

Ollaan elämä tietysti laitettu sen varaan, että mäkin olen töissä.

Mutta minkäs tälle mahtaa. Työpaikkaa ei tunnu saavaan ja yhteiskunta ei avusta sentinkään vertaa.

Mitään en nyt sitten osta, ei vaatteita lapsille, ei hammaslääkäriä eikä gyneä mulle, vain halvinta mahdollista ruokaa mitä kaupasta saa.

Toivottavasti elämä ei ole tätä iänkaiken. Aion kyllä ruveta ravaamaan lääkärissä, että jos vaikka joku päivä saisin eläkkeen mt-potilaana. Se olisikin luksustulo tähän verrattuna.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on opiskeluajan tehnyt kesä- ym. pätkätöitä ei työssäoloehto täyty. Siitä sitten vanhempain- ja hoitovapaille, joilla olen myös tehnyt keikkatöitä ym. osa-aikaisuuksia, mutta ei auta. Ja siivoojaksi tai edes lehdenjakajaksi ei kukaan ota korkeastikoulutettua - kokeiltu on monesti.

Vierailija
22/42 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse työelämässä äitiysloman ja hoitovapaan jälkeen ollut nyt viisi vuotta. Jos jään työttömäksi, enkö saa mistään rahaa, kun miehellä on hyvähköt tulot ja meillä vain yksi lapsi? Olen kyllä olettanut saavani ensin ansiosidonnaista ja sen jälkeen peruspäivärahaa...

Ja peruspäivärahaa sen jälkeen ehkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työmarkkinatuesta joka on heille, jotka eivät ole oikeutettuja työttömyysturvaan (toisin kuin sinä). Työmarkkinatuki on pätkätyöläisten ja vastavalmistuneiden "juttu". Mutta hyväpalkkaisten miesten vaimot on siis rajattu sen ulkopuolelle.

itse työelämässä äitiysloman ja hoitovapaan jälkeen ollut nyt viisi vuotta.

Vierailija
24/42 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes hakenut koskaan, tiedän etten saisi miehen tulojen vuoksi. Olen sitten kehitellyt omia töitä, ei kannata jäädä makaamaan ja odottamaan ihmettä. Oma aktiivisuus auttaa paljon!

Vierailija
25/42 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut itselleni ammatin ja ollut työelämässä. Jäin äitiyslomalle määräaikaisesta tysuhteesta. Tein useamman lapsen ja hoidin heidät kotona. Tein lähes koko ajan osa-aikatöitä, joka mahdollisti pitkän kotihoidon. Tänä aikana kuitenkin työssäoloehto ehti raueta, eli en ole oikeutettu muuhun kuin työmarkkinatukeen ja sitä en mieheni tulojen takia saa.

En luokittelisi itseäni kuitenkaan syrjäytyneeksi.

Vierailija
26/42 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on omituista, jos ei sen vertaa töitämuka ehdi tehdä ennen lapsia ja/tai lasten välissä.

Vierailija
27/42 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni osa-aikatyön tekijät on paremmin mukana työelämän kehityksessä kun kokonaan työttömäksi jättäytyvät. Sitten se osa-aikatyö saattaa estää jonkun kokopäiväisen keikan tekemisen eli olet tilanteessa, jossa olisi kannattanut jäädä kokotyöttömäksi odottelemaan. Yhteiskunnalle olis kuitenkin edullisempaa, että kaikki tekis osa-aikatöitä, kun että toiset tekee kokopäivää ja toiset on kokonaan työttömiä.

Vierailija
28/42 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla aloilla pätkätyöt, osa-aikaisuudet ja keikkatyö on ihan normaalia. Ja silloin ehto ei täyty.

Vierailija
29/42 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki muut työssäolo ehdot täyttyi eli siis ajallisesti myös päivät tunnillisesti.. Mutta yllättäen pph:n palkka olikin liian pieni :(

Joten lensin työmarkkinatuelle. 500e /kk jepsistä vaan.

Enkä todellakaan ole ollut pitkä aikais työtön syrjäytynyt tjms.

Vierailija
30/42 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teet useamman lapsen tai hoidat niitä kotona kolmivuotiaiksi (joka hyväksytään vakipaikan omaavilta ihan normaalina hoitovapaana täysin), niin työssäoloehto raukeaa. Ei se niin mene, että jos oot joskus ollu 10kk töissä, niin saat automaattisesti päivärahaa.

Vierailija
31/42 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

liittyäkseen ammattiliittoon tai edes työttömyyskassaan silloin töissä ollessaan. Mutta ei... joillekin se 200e/v on liikaa... ja sitä sitten itketään jälkeen päin.

Jos teet useamman lapsen tai hoidat niitä kotona kolmivuotiaiksi (joka hyväksytään vakipaikan omaavilta ihan normaalina hoitovapaana täysin), niin työssäoloehto raukeaa. Ei se niin mene, että jos oot joskus ollu 10kk töissä, niin saat automaattisesti päivärahaa.

Vierailija
32/42 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lain mukaanhan ainoastaan avioliitossa olevilla on elatusvelvollisuus toisiaan kohtaan, ei avoliitossa elävillä. Onko Kelalla omat "lakinsa"?

Vierailija
33/42 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiys-, vanhempain- ja hoitovapaan takia! Eli jos on hoitanut alle 3-vuotiasta, vaikka useampaakin putkeen, työssäoloehto ei raukea näiden takia. Minulla on itselläni ollut tällainen tilanne, joten tiedän tämän 100% varmuudella.

Eipä sillä ole mitään merkitystä oletko ollut töissä ennen lapsia vai et. Jos teet useamman lapsen tai hoidat niitä kotona kolmivuotiaiksi (joka hyväksytään vakipaikan omaavilta ihan normaalina hoitovapaana täysin), niin työssäoloehto raukeaa. Ei se niin mene, että jos oot joskus ollu 10kk töissä, niin saat automaattisesti päivärahaa.

Vierailija
34/42 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen 6v töissä ja 3v kotona äitiys- ja hoitovapaalla, menen sen jälkeen takaisin samaan vakipaikkaan ja minut irtisanotaan esim. kolmen kk kuluttua, niin enkö tosiaan saa ansiosidonnaista?

Kuulun liittoon ja kassaan ja koko ajan on kaikki maksut maksettu.

Vierailija
35/42 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja saisit vaikka sinut irtisanottaisiin (jollain tavalla) äitiysloman/hoitovapaan aikanakin. Työssäoloehto ei raukea "hyväksyttävän poissaolosyyn vuoksi" ja näihin kuuluu mm. äitiys- ja vanhampainvapaa sekä hoitovapaa.

Jos olen 6v töissä ja 3v kotona äitiys- ja hoitovapaalla, menen sen jälkeen takaisin samaan vakipaikkaan ja minut irtisanotaan esim. kolmen kk kuluttua, niin enkö tosiaan saa ansiosidonnaista? Kuulun liittoon ja kassaan ja koko ajan on kaikki maksut maksettu.

Vierailija
36/42 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tienaa brutto 2500, mies jäi työttömäksi eikä kuulu liittoon.(johtuu ammatista).Hän ei saa tm-tukea.Olemme avoliitossa ja lapsia on, ainoa vaihtoehto taitaa olla ero.

Vierailija
37/42 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sympatiat ap:n puolella. Kyllä kuuluisi saada työttömyysturvaa!

Vierailija
38/42 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiyslomat voivat (tässä on kelavirkailijan harkinnanvaraa) pidentää tarkasteluaikaa max.7 vuoteen. Useampi lapsi ja lasten jälkeen pätkä osa-aikatyötä, niin avot tipahdit pois.

Työssäoloehdon tarkastelujakso

Työssäoloehdon 28 kuukauden tarkastelujaksoa pidentävät mm. sairaus, päätoimiset opinnot ja enintään 3-vuotiaan lapsen hoitaminen. Tarkastelujaksoa pidentää myös aika, jona osallistut työllistymistä edistävään palveluun. Pidennetty tarkastelujakso voi olla enintään 7 vuotta.

Vierailija
39/42 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiyslomat voivat (tässä on kelavirkailijan harkinnanvaraa) pidentää tarkasteluaikaa max.7 vuoteen. Useampi lapsi ja lasten jälkeen pätkä osa-aikatyötä, niin avot tipahdit pois. Työssäoloehdon tarkastelujakso Työssäoloehdon 28 kuukauden tarkastelujaksoa pidentävät mm. sairaus, päätoimiset opinnot ja enintään 3-vuotiaan lapsen hoitaminen. Tarkastelujaksoa pidentää myös aika, jona osallistut työllistymistä edistävään palveluun. Pidennetty tarkastelujakso voi olla enintään 7 vuotta.

Vierailija
40/42 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättäytyväni omasta halusta työelämästä pois 7 vuodeksi... Ja sen jälkeen vielä vaatia TYÖTTÖMYYSKORVAUSTA. Huh huh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä