Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä muakin itketti kun Kelasta tuli päätös että en saa työmarkkinatukea

Vierailija
07.05.2010 |

kun mun mies tienaa nippa nappa liian paljon.

Ollaan elämä tietysti laitettu sen varaan, että mäkin olen töissä.

Mutta minkäs tälle mahtaa. Työpaikkaa ei tunnu saavaan ja yhteiskunta ei avusta sentinkään vertaa.

Mitään en nyt sitten osta, ei vaatteita lapsille, ei hammaslääkäriä eikä gyneä mulle, vain halvinta mahdollista ruokaa mitä kaupasta saa.

Toivottavasti elämä ei ole tätä iänkaiken. Aion kyllä ruveta ravaamaan lääkärissä, että jos vaikka joku päivä saisin eläkkeen mt-potilaana. Se olisikin luksustulo tähän verrattuna.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kolme lasta kolmen vuoden ikäeroilla, sitten vuosi opettajansijaisuuksia 16tuntia/viikko (täyspäiväinen 18-24vkoh) lukukauden ajan ja hups.

En kuitenkaan kutsuis kyseistä työntekijää syrjäytyneeksi, vaan ihan tavalliseksi NAISEKSI.

Vierailija
42/42 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksimiaika, johon voidaan lastenhoidon ym. takia pidentää, on 7 vuotta. Ja ei auta, vaikka olisi minkä työttömyyskassan jäsen. Itsekin olen korkeakoulutettu ja työkokemustakin on useita vuosia (kassan jäsen myös), mutta lastenhoitovuosia tuli liikaa. Minulla tuli ulkomailla asumisen ja kolmen lapsen takia maksimiaika täyteen ja en siis ole työttömyyden takia oikeutettu edes työmarkkinatukeen.

Mutta työvoimapoliittisessa koulutuksessa tuota "tarveharkintaehtoa" ei sovelleta, joten koulutuksen ajaksi saa työmarkkinatuen, ylläpitokorvauksen ja mahdolliset lapsikorotukset puolison tuloista riippumatta. Joten selvitelkääpä noita koulutusvaihtoehtoja. Lähes joka alalla on olemassa ainakin noita "riistotyöpaikkoja", ns. harjoittelupaikkoja, joissa tehdään normaalitöitä työmarkkinatuella. Ei kaksinen diili, mutta usean kotonaolovuoden jälkeen voi avata ovat työmarkkinoille. Tiedän useamman tuttavan tehneen näin. Heillä kuitenkin hyvä koulutus, mutta ovat olleet erinäisistä syistä useita vuosia pois työelämästä.

äitiys-, vanhempain- ja hoitovapaan takia! Eli

jos on hoitanut alle 3-vuotiasta, vaikka useampaakin putkeen, työssäoloehto ei raukea näiden takia. Minulla on itselläni ollut tällainen tilanne, joten tiedän tämän 100% varmuudella.

Eipä sillä ole mitään merkitystä oletko ollut töissä ennen lapsia vai et. Jos teet useamman lapsen tai hoidat niitä kotona kolmivuotiaiksi (joka hyväksytään vakipaikan omaavilta ihan normaalina hoitovapaana täysin), niin työssäoloehto raukeaa. Ei se niin mene, että jos oot joskus ollu 10kk töissä, niin saat automaattisesti päivärahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä