Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lastenkutsujen lahjat vieraille-

Vierailija
07.05.2010 |

ovatko välttämättömiä? Nykykäytäntönä tuntuu olevan vieraiden lahjominen kaikenlaisella krääsällä esimerkiksi syntymäpäivillä.

Mielestäni lahjat eivät tarpeellisia, mitäs mieltä muut ovat? Ottaako joku herneet nenään, jos synttäreillä saa VAIN kakkua ja muuta herkkua sekä leikkiseuraa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yleensä nekin lahjat, mitä omat lapset on toisten synttäreiltä saaneet on roskiin menevää krääsää. Tylsä tapa tuo minun mielestä.

Vierailija
2/13 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi tyttäreni 8v synttäreillä ostin vieraille kauniit fuksian väriset gerberat mukaan sekä paketin purkkaa, joka tekee hampaille hyvää herkuttelun jälkeen.

Kaikki vieraat iältään 7-9v olivat todella innoissaan kukista :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen järjestää omannäköisensä synttärit. Ei mun mielestäni siihen ole mitään sääntöjä. Tosin, kun tätä palstaa lukee niin tuntuu, että kaikki pitäis nykyisin tehdä tietyllä tavalla.

Mulle pääasia on, että lapset tykkää ja viihtyy - ja päivänsankari on onnellinen ja tyytyväinen juhliinsa. Se, mitä muut ajattelevat, on sitten heidän ongelmansa.

Vierailija
4/13 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieraiden lahjominen on vähän turhaa, jotenkin typerä koko ajatus, eihän aikuisillekaan tarvitse mitään lahjasäkkejä varata kun käyvät jonkun syntymäpäivillä vieraina. Ihan hyvin lapsetkin voisi nykyäänkin opettaa ymmärtämään, että jos on X:n syntymäpäivä niin X saa silloin lahjoja.

Tietysti jos haluaa järjestää ohjelmana ongintaa tms. niin onhan siellä oltava jotain, minkä lapset saavat pitää. Mutta laittaa sitten vaikka karkkeja, purkkaa tms. mieluummin kuin roskikseen menevää krääsää.

Vierailija
5/13 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut ohjelmanumerona ongintaa ja siinä yhteydessä saivat pienen lahjan. Nykysin taas ei ole annettu mitään lahjoja. Tee ihan niin kuin itse haluat ja hyvältä tuntuu.

Vierailija
6/13 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

gogoja, tytöille jotain barbi ym pikkutilpehööriä, karkkia, purkkaa, tarroja, kouluvälineitä eli kyniä, kumeja, teroittimia jne. Hauska oli eräs lahjapussi, minkä lapsi sai kaverin synttäreiltä; siiellä oli mm. kurpitsan siemeniä, mitkä nyt ajateltiin laittaa ruukkuun kasvamaan :)

Vierailija
7/13 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni ihan hölmö juttu. Nykyään lapset saa kavereiltaankin ihan älyttömän kalliita lahjoja ja sitten pitää olla vielä ne typerät vastalahjat. Minun mielestä kaverin antama lahja voi olla vaikka tarra-arkki tai pari kivanväristä tussia tai kumi, vastalahjan saa sitten kun on omat synttärit ja se on samantyylinen.

Mutta kukin perhe tavallaan tietenkin. Jotkut ostaa kymmenien eurojen arvoisia legopaketteja lasten kavereiden lahjoiksi ja aina synttäreillä antavat sitten 5e arvoisia vastalahjoja. Aika materialistista minusta.

Vierailija
8/13 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yks kivoimmista ohjelmanumeroista oli edelleen onkiminen! Välillä sieltä nousi villasukka, välillä vaippa, ja voi vitsi kun oli hauskaa... kaikille oli oikessti ongittavaksi pieni pusii josa oli Tiimarista ostetut pienet kumit ja pieni nami, ja kaikki olivat niin tyytyväisiä :)

Vierailija
9/13 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tarjoilla synttäreillä karkkia, joten ollaan otettu tavaksi tehdä kotiinviemiseksi pussukat, joissa joku pieni nami (esim. muumilaku tai niiskuneitikarkkiaski) sekä vähän jotain muuta kivaa (mm. tytön synttäreillä viimeeksi hiuspinnejä ja -lenksuja ja pojan synttäreillä sellaiset pienet kirjat 0,95 Euroa). Mutta todellakaan ei tarvitsisi olla mitään! Ja olen omille lapsille (3 ja 4v) sanonut, ennen kuin lähtevät synttäreille, että muistavat, ettei aina saa mitään. Monilta synttäreiltä kun saa, niin pelkään, että kysyvät joku kerta, miksei ole mitään pussukoita...

Itse asiassa, jos pikkulahjoja ei halua miettiä sen tarkemmin, on varmaan parasta olla ostamatta. Se on tosi rasittavaa, kun tulee jotain sellaista sälää, millä ei ole mitään käyttöä (esim. jotain pääsiäismunayllätyksiä - vaikka onhan tuo varmasti helppo tapa päästä niistä eroon).

Vierailija
10/13 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

harkitsen, ja sinne tosiaan vois laittaa jotain purkkaa tai karkkia. 4-vuotiaat onneksi osaavat iloita vielä pienestä :)

Juu, ihan outoa noi kalliit vastalahjat. Eli meillä juhlitaan sankaria ilman vastalahjoja ja toivottavasti hyvässä säässä, niin pääsevät pihalle leikkimään. Siinä paljon lahjoja ehdi kaivata, kun meno on kova. Hyvä kun malttavat kakulle pysähtyä.

Ap

Vierailija
11/13 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ollaan synttäreillä esim askarreltu helminauha tai koristeltu kukkapurkki servettilakkatekniikalla ja tuotoksen on saanut sitten kotiin. Tekemistä ja muisto samalla, aineet askarteluihin ei maksa paljon.

Vierailija
12/13 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla synttäreillä missä mun lapset on olleet on ollut ongintaa tai aarteenetsintää missä on sitten tullut joku pieni pussukka missä on esim. superpallo, karkkia, tarroja tms. Mutta ei tuollainen mun mielestä mitenkään välttämätöntä ole jos ei halua mitään vieraille antaa.

Vierailija
13/13 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yks kivoimmista ohjelmanumeroista oli edelleen onkiminen! Välillä sieltä nousi villasukka, välillä vaippa, ja voi vitsi kun oli hauskaa... kaikille oli oikessti ongittavaksi pieni pusii josa oli Tiimarista ostetut pienet kumit ja pieni nami, ja kaikki olivat niin tyytyväisiä :)

Voin jo kuvitella, kuinka ainakin sankari repeilee, kun onginnasta nouseekin villasukka :D

Kiitos ideasta!

ap