"En ole mieheni äiti, joten minua ei tarvitse muistaa " -naiset.
Taitaa heillä vaan olla laiskat ja saamattomat miehet, jotka eivät jaksa hetkeksi pysähtyä ajattelemaan rakasta vaimoaan ja lastensa äitiä ostaakseen edes kortin tai pakastekakun tms.
Kommentit (44)
Ei vain sitä omaa. Olen vasta täältä av:lta lukenut, että joidenkin mielestä äitienpäivänä ei kuulu juhlia muita kuin omaa äitiä. Tämä on minulle aivan outo ajattelutapa. En edes tunne ketään, joka olisi tätä mieltä.
Lapset saavat olla aika vanhoja ennen kuin osaavat itse järjestää äitienpäiväjuhlintaa, tai edes tietävät milloin on äitienpäivä ellei sitä heille kerrota. Odotatteko tosiaan niin kauan - sitä ennen ei juhlita mitenkään?
Minulle riittää yhdessäolo ja että mies huolehtii lasten kanssa sängyn viereen lasten päiväkodissa tekemät lahjat.
Miehellä on lahjakielto, koska ei osaa ostaa mitään edullisesti:) Ja rahaa ei nyt ole törsäämiseen.
Esim. kun me olimme köyhiä opiskelijoita mieheni oli tehnyt lapsemme kanssa valokuvista ihanan taulun, jos luki että olen maailamn ihanin äiti. Lisäksi parin euron kukkakimppu ja aamiainen vuoteeseen.
on äitiENpäivä, EI äitiNIpäivä. Joten silloin muistetaan kaikkia äitejä, ei vain omaa.
joka vuosi, kun on kotona äitienpäivänä ollut, laulamassa onnittelulaulua ja tuomassa aamupalaa sänkyyn muiden mukana.
myöntää että kyllä minua harmittaa kun mun mies kuuluu siihen kastiin joka ei muista edes synttäreillä,onnittelee toki ja toivotaa hyvät ystävän päivät haluksin ja suukoin,samoin synttärit,äitienpäivänä ja nimpparina,mutta olisi se kiva joskus saada kukkakimppu. En ala mitään en ole mieheni äiti juttuja koska silloin kun on äitien päivä,se on äitien eikä äidin,minä muistan myös anoppia ja mummojani,vaikkeivat äitejäni olekkaan!
Meillä toimii, hoidetaan sitä parisuhdetta muilla tavoilla mutta miksi sitä tarttis täällä perustella?
Saan aina jotain ihanaa, sellaista mitä en ole osannut toivoa. (Joskus matkan meille kahdelle, joskus koko perheelle, joskus lempirunoilijani runokokoelman ensipainoksen.) Ja aina tietty ne pakolliset lasten keittämät kahvit sänkyyn. Toki mies äitiäänkin muistaa, samoin kuin minun äitiäni ja isoäitiäni. (Ajoi muuten 100km viemään äidilleni ruusuja äitienpäivänä silloin kun olin vaihto-opiskelijana).
On mulla pervo mies :). Parempi kuitenkin näin, kun se ,ettei lasteni isä huomioisi minua äitienpäivänä ollenkaan!
Vaikka aamiainen sänkyyn olisi mukava eikä maksa enempää kuin normaaliaamiainenkaan. Ja suukkoja ja halauksia, ehkä päiväunet myös. Semmoista muistamista, ja halpaa on.
Varmuuden vuoksi jään kotiini äitienpäiväksi ettei tule pahoja katseita, kun en muistele kadulla.
Minä en todellakaan halua.
T: 11cm mies
pitää muistaa. Hoidanhan mieheni lasta (joka on omanikin) niin hyvin kuin vain osaan. Kotonani jo isä muisti aina äitiä äitienpäivänä.
Mun mielestä mies joka ei muista äitienpäivänä omien lastensa äitiä ei ole mies eikä mikään!
Täälläkin on moni äiti sanonut, että heidän mielestään on ihan ok, ettei mies muista heitä ja että heillä se ei ole edes tapana ja silti sinä mollaat miestä? Mitähän sanot minun miehestäni, jolla ei ole tapana muistaa minua mitenkään jouluna?
Me kun ei joulua vietetä.
vaikkakaan en varmasti täydellinen.
Sitli minusta on itsestänselvyys, että lasteni isä muista minua edes halauksella äitienpäivänä. Muistanhan minäkin häntä isänpäivänä ja molemat ovat ihan hyvillään muistamisesta.
Ja pienoinen katkeruus paistaa tuosta Prinsessat-nimittelystä. Itse et taida ymmärtää muiden muistamista ja olet katkera kun sinun pitää pakottaa miehesi muistamaan sinua.
Kunhan muistaa minua aina silloin tällöin. En ole katkera, en tosiaan vaadi tai edes halua muistamista. Onko niin vaikea ymmärtää eriäviä mielipiteitä tai erilaista elämää?
Minusta tämä keskustelu on hauska siinä mielessä, että olen jäsenenä keskustelufoorumilla, jossa kirjoittelee sekä miehiä että naisia ja siellä on tapana pistää onnitteluketju pystyyn jo päiviä etukäteen sekä isänpäivän että äitienpäivän kunniaksi foorumin jäsenille. Lapsettomien päivääkin siellä muistetaan. Minuakin on onniteltu moneen kertaan, vaikken ole kenenkään siellä kirjoittavan äiti. =DDD
Mutta muistaa silti aina, eikä siihen edes mitään äitienpäivää tarvita... :)
äidin ja isän tehtävä on opettaa lapsille muistamaan äitiä ja isää. Eivät ne lapset itse sitä opi, jos kukaan ei koskaan näytä miten äitiä voi muistaa.
Onneksi minulla on mies joka muistaa minua äitienpäivänä ja muulloinkin! Pitäkää te hyvänänne äijät jotka tuhlaavat kaikki rahat omiin juttuihinsa eivätkä arvosta teitä tuon taivaallista!
ole hänen äitinsä, enkä tee äitienpäivästä mitään teatteria :D Yhdessä ollaan oltu 20 vuotta, ja lapset ovat jo sen ikäisiä, että hoitavat äitienpäivähömpötykset.
Sitäpaitsi, mieheni on toivottoman huono ostamaan mitään lahjoja, mun makuni ei mene hänen kanssaan yhtään yksiin. Joten musta on enemmän kuin mukavaa, ettei hän pakon edessä yritä hankkia mitään.
ole hänen äitinsä, enkä tee äitienpäivästä mitään teatteria :D Yhdessä ollaan oltu 20 vuotta, ja lapset ovat jo sen ikäisiä, että hoitavat äitienpäivähömpötykset. Sitäpaitsi, mieheni on toivottoman huono ostamaan mitään lahjoja, mun makuni ei mene hänen kanssaan yhtään yksiin. Joten musta on enemmän kuin mukavaa, ettei hän pakon edessä yritä hankkia mitään.
Toista voi ilahduttaa vaikka sanoin. Aika kauan olet jaksanut katsoa mokomaa moukkaa joka ei muista mitenkään lastensa äitiä.