Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri toi täytekakun vierailulle tullessaan, lähtiessään halusi sitten loput mukaansa

Vierailija
06.05.2010 |

Onko tämä kovinkin yleistä, että vieraat ottavat tuomisensa mukaan lähtiessään? Mulle ei koskaan olisi tullut mieleen tehdä noin.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä ja sukua Pohjanmaalla ja Rovaniemellä.

jätetään puolet kyläpaikkaan ja puolet tuodaan kotiin. Ihan siksikin, että kukaan ei jaksa ahtaa massuunsa täytekakkua, josta on ehkä otettu pala tai kaksi. Käytännöllistä siis, ei mene pilalle ja kaikki saavat vielä vähän jälkiruokaa.

Yleensä kun on valtavasti syötävää laitetaan sitä vähän kaikkien matkaan. Mutta toisaalta viedään myös esim. aterioita perheeseen, jossa on sairautta, vastasyntynyt jne. Kai tämä vaatii sitten enemmän yhteisöllisyyttä ja ihmisten paremaa tuntemusta + korkeampaa elintasoa. Silloin ihmiset eivät niin laske kuka on mitäkin tuonut, syönyt ja mukanaan vienyt.

Olen tullut kotiin hassujen tuotteiden kanssa: kerran oli mukana 12 keitettyä nakkia, leivonnaisia monenlaisia on usein, hedelmäsalaattia jne. Ja ihan samalla tavalla laitan vieraiden mukaan ylimääräisiä syötäviä. Eihän niitä kukaan itse jaksa/viitsi syödä.

Silloin harvoin kun viedään omat juomat mukana ne pidetään omassa kylmälaukussa ja kylmälaukku sitten juhlan päätteeksi otetaan mukaan. Ei aiheuta kellekään huolta tai harmistusta. Tosin yleensä juomiakaan ei viedä kyläpaikkaan, vaan se tarjoaa joka kutsuu.

Vierailija
42/44 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä katsoisin pitkään, jos joku niin tekisi. Onneksi ystäväpiiriini kuuluu vain fiksuja ihmisiä.

Aivan eri asia on se, että jos ruokaa jää, annan sitä mielelläni ihmisten mukaan kotiinvietäväksi, kun emme me jaksa montaa päivää syödä samoja ruokia. Mutta tämä siis lähtee vierailun isäntä- ja emäntäparista. Itse omat jämä1nsä pakkaava vieras on kyllä moukka ja juntti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kuitenkin järkytyin tällä kertaa: Luulin meneväni nyyttäreille, tein kulhollisen salaattia mukaan. Muut toivat makkaraa, piirakkaa, yms. Seuraavana päivänä sain laskun, jossa oli eritelty montako palaa piirakkaa olin syönyt ja paljonko se maksoi. Laskuttaja ilmoitti vielä, että oli syönyt niin vähän minun salaattiani, että sitä ei kannata ottaa huomioon. :)

Tämän jälkeen olen pyrkinyt siihen, että kun käyn kylässä tämän ihmisen luona, vien mahdollisimman halvat tuliaiset mutta syön mahdollisimman paljon hänen ruokiaan.

Vierailija
44/44 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä älynnyt heti kysyäkään. Vieraita hänelle ei ilmeisesti ollut tulossa, ja tänään hän lähti reissuun muutenkin. Tuli mieleen, että hän saattoi viedä kakunlopun äidilleen, kun kertoi käyvänsä siellä kotimatkalla viemässä äitienpäivälahjan pikaiseltaan.. Mene ja tiedä. Mutta näköjään samanlaisia tuliaisten takaisinviejiä löytyy muitakin.. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän