Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri toi täytekakun vierailulle tullessaan, lähtiessään halusi sitten loput mukaansa

Vierailija
06.05.2010 |

Onko tämä kovinkin yleistä, että vieraat ottavat tuomisensa mukaan lähtiessään? Mulle ei koskaan olisi tullut mieleen tehdä noin.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivon oikein mielelläni ja kokeilen uusia reseptejä. "Ongelmana" vain on, että olen kovin perso makealle. Siksi tarjoudun usein viemään kyläpaikkaan jotain makeaa leivonnaista, jonka olen itse valmistanut. ENKÄ TODELLAKAAN koskaan ota sieltä mitään enää mukaani. Päin vastoin, kotiin kylään tuleville vieraille pakkaan leipomuksia mukaan. Jos ystäväni joskus älyää sanoa, että "meille on muuten huomenna tulossa vanhemmat kylään", voin pakata mukaan vähän ekstraakin.

Minä saan leipomisen ilon ja kohtuullisen herkuttelun. Ystävät lähtevät iloisena viemisineen kotiin. Esim. kakku kun on aina leivottava kokonaisena. On vähän hankala leipoa jotain "puolikasta", vaikka kylään olisikin tulossa vain pari ihmistä.

Vierailija
22/44 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiin tavaroita ei vie minusta köyhät vaan nuukat!

köyhät ovat yleensä nöyriä eivätkä kehtaa rohmuta.Nuukat ovat usein varakkaita ja eivät häpeile rohmuamista tai tällaista tuomisten takaisinvientiä. Onhan noita tapauksia tullut elämän varrella tavattua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kummasteltiin miehen kanssa. Ei tulisi mullekaan mieleen tehdä noin. Oli toki kivaa että tarjoutuivat tuomaan jälkiruoan(kakun)mukanaan, kun me tarjoamme pääruoan mutta silti...olihan se minusta enemmän tuliainen.

Vierailija
24/44 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ja kun hän oli lähdössä, hän kääri lopun juustoa paperiin ja laittoi käärön visusti laukkuunsa. kyseessä oli aikuinen mies.

mutta ei siinä mitään; hyvät naurut siitä saatiin.

Vierailija
25/44 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jää tähteeeksi, sanon ottakaa mukaan. Mutta eivät aina huoli, meillä jää aina syömätä.

Vierailija
26/44 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtiessä takaisin!

Vierailija
27/44 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astetta pihimpi tyyppi. Ja jälkeenpäin oli vähän näreissään kun yksi litran pullo oli jäänyt kyläpaikkaan. Aikoi vaatia siitä pullopanttia itselleen, en enää muista että kehtasiko käydä hakemassa =)

Vierailija
28/44 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän ihmisiä, jotka haluavat että tyhjät pullot viedään pois, vaikka muidenkin, eivät halua tyhjiä pulloja "harmikseen" palautettavaksi

Vierailija
29/44 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokatavarat loppuvat kaupoista!

Jos heillä ei ole leipää, syökööt täytekakkua!

Vierailija
30/44 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin tietty isäntäperheenä laitettu ekstraa tarjolle. No erään tyypin tuomat omenat(!!!) eivät tulleet kaikki syötyä, niin hän alkoi keräilemään niitä mukaansa... Ihmetytti kyllä!

Vierailija
31/44 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

takia kallis erikoiskakku, niin voihan sen viedä kotiin. tai jos on vienyt nyyttäreihin omenia tms. noloa,jota kukaan muu ei syö, niin voihan ne viedä pois.

Vierailija
32/44 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli se sitten avattu sipsipussi tai mitä sitten ikinä tuokaan.

Kaikista huvittavin tapaus oli se, kun tämä äskeinen tapaus tuli silloisen tyttöystävänsä kanssa meille ja toivat kahdet pakastepizzat mukanaan. Laittoivat uuniin ja kun pizzat olivat valmiit, rupesivat kahdestaan syömään niitä kun oli kuulemma kauhea nälkä :D Me siinä sitten vieressä tuijotimme heidän syömistään...

Vierailija
33/44 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minkä vuoksi ap kuvittelee, että hänen ystävänsä tuo hänenlle kokonaisen kakun?

Vierailija
34/44 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kuitenkin järkytyin tällä kertaa: Luulin meneväni nyyttäreille, tein kulhollisen salaattia mukaan. Muut toivat makkaraa, piirakkaa, yms. Seuraavana päivänä sain laskun, jossa oli eritelty montako palaa piirakkaa olin syönyt ja paljonko se maksoi. Laskuttaja ilmoitti vielä, että oli syönyt niin vähän minun salaattiani, että sitä ei kannata ottaa huomioon. :)

Tämän jälkeen olen pyrkinyt siihen, että kun käyn kylässä tämän ihmisen luona, vien mahdollisimman halvat tuliaiset mutta syön mahdollisimman paljon hänen ruokiaan.

Vierailija
35/44 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli nimittäin nyyttärit ja vein lähes sadan euron edestä kalliita herkkujuustoja, eli paljon enemmän kuin muut vieraat keskimäärin.

No, tarjolla oli myös jonkun muun tuomia selvästi halvempia ja huonompia juustoja, eikä isäntäväki laittanut ollenkaan tarjolle minun tuomiani juustoja, vaan jemmasi ne jääkaappiinsa. Kun pirskeet loppuivat, olivat tuomani juustot edelleen paketeissaan jääkaapissa. Ärsytti sen verran, että otin juustot mukaani lähtiessäni.

Muutoin ei kyllä kuulu periaatteisiini viedä tuliaisia mukanani, mutta tuossa tilanteessa isäntäväki mielestäni toimi todella tökerösti.

Vierailija
36/44 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kaveri teki kyllä kerran ihan samoin. Tuli yllärinä kylään, ovella jo antoi pullapitkon mulle ja pyysi keittämään kahvit. Keitin ja kahviteltiin, syötiin pullaa :)

Kaveri rupesi tekemään lähtöä ja keräsi siltä lautaselta jääneet pullapalat mukaansa!

Mä olin ihan ihmeissäni, ikinä en ollut nähnyt kenenkään toimivan samoin.

Tosin toi kaveri on kyllä muutenkin pihi, ihme jo sinänsä että edes toi mukanaan mitään. Perus nihilisti on!

Vierailija
37/44 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli nimittäin nyyttärit ja vein lähes sadan euron edestä kalliita herkkujuustoja, eli paljon enemmän kuin muut vieraat keskimäärin.

No, tarjolla oli myös jonkun muun tuomia selvästi halvempia ja huonompia juustoja, eikä isäntäväki laittanut ollenkaan tarjolle minun tuomiani juustoja, vaan jemmasi ne jääkaappiinsa. Kun pirskeet loppuivat, olivat tuomani juustot edelleen paketeissaan jääkaapissa. Ärsytti sen verran, että otin juustot mukaani lähtiessäni.

Muutoin ei kyllä kuulu periaatteisiini viedä tuliaisia mukanani, mutta tuossa tilanteessa isäntäväki mielestäni toimi todella tökerösti.

Vierailija
38/44 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ap kerro miten kaveri perusteli tekonsa, kyllä se minusta kuuluu tähän juttuun. Tuskin kaveri mykkänä pakkasi kakun mukaansa ja lähti menemään. Ehkä hänelle oli tulossa vieraita?

Vierailija
39/44 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kuitenkin järkytyin tällä kertaa: Luulin meneväni nyyttäreille, tein kulhollisen salaattia mukaan. Muut toivat makkaraa, piirakkaa, yms. Seuraavana päivänä sain laskun, jossa oli eritelty montako palaa piirakkaa olin syönyt ja paljonko se maksoi. Laskuttaja ilmoitti vielä, että oli syönyt niin vähän minun salaattiani, että sitä ei kannata ottaa huomioon. :) Tämän jälkeen olen pyrkinyt siihen, että kun käyn kylässä tämän ihmisen luona, vien mahdollisimman halvat tuliaiset mutta syön mahdollisimman paljon hänen ruokiaan.

Että tämmöisiäkin ihmisiä sitten on olemassa. Hauskaa! On mahtanut olla hommaa pitää kaikista syömisistä kirjaa.

Vierailija
40/44 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jää tähteeeksi, sanon ottakaa mukaan. Mutta eivät aina huoli, meillä jää aina syömätä.

takaisin tuojan matkaan. Minusta se on vähän hassua, mutta en ala vastaan pullikoida. Yritän jättää kyläpaikkaan jotain, mutta jos ärhäkkäästi pistävät vastaan en ala väitellä. Moni perustelee juuri painonhallinnalla, ruokavaliolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän