Neuvolatädin vaihtaminen - kunnassa vain yksi täti?
Olen raskaana ja äitiysneuvolan tädin kanssa ei kemiat kohtaa. Miten mahtaisi onnistua tädin vaihtaminen, kunnassamme on vain tämä yksi ja ainoa täti... Voiko mennä toisen kunnan neuvolaan vai täytyykö mennä yksityiselle?
Kommentit (19)
Ei onnistu toisen kunnan alueelle meneminen. Yksityistä voit tietenkin käyttää.
Minä vaihdoin kunnan sisällä hutiluksen jämptimpään. Riitti että soitti ylihoitajalle ja perusteli. Sainkin tosi hyvän sitten tilalle.
Toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Käyt siellä pääasiassa vauvan vuoksi, eikä niitä käyntejä niin kovin montaa ole.
Ei niiden kemioiden tarvitsekaan kohdata. Ettehän te mitään ystävyyssuhdetta ole siellä solmimassa. Hän tekee työtään ja sinä käyt siellä tarkistamassa, että raskaudessa ja vauvalla on kaikki ok. Sydänäänten kuuleminen kerran kuussa on ehkä sen verran ihana asia, että pystyt käymään vähän eri aaltopituudella olevankin terkan luona?
Jos oiekasti a) TIETOA tai b) TUKEA kaipaat, niin parempi osoite on a) google ja b) ystävät ja sukulaiset.
Kyllä se pissatikkujen tutkiminen onnistuu vaikkei sydänystäviä ollakaan.
että luottaako siihen ammattitaitoon? Meidän neuvolantäti mokasi rokotuksissa ja siinä meni kyllä samantien koko usko ammattitaitoon.
3
ei mullakaan kemiat kohdannu terkan kanssa mutta annoin sen jutut mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Rutiinikäyntejähän ne siellä on. Yksityiselle puolelle voit toki mennä, jos haluat maksaa siitä.
Minä vaihdan aina huonot lääkärit ja hoitajat. Itselläni ja lapsillani. Minä välitänkin heistä.
ei todellakaan tarkoita, että terkka olisi huono tai ammattitaidoton. EIhän AP mitään sellaista ole sanonut eikä edes vihjannut siihen suuntaan.
Minä vaihdan aina huonot lääkärit ja hoitajat. Itselläni ja lapsillani. Minä välitänkin heistä.
panee kemiat kohtaamaan eli osaa palvella asiakasta.
Sielun silmillä on helppo nähdä, miten tämmöinen äiti vaihtaa jatkossa lapsensa päivähoitohenkilökunnan, opettajat, rehtorit, koulut ja luokkakaverit.
No kaikki ei suhtaudu lapseensa huolettomasti. Minä vaihdan aina huonot lääkärit ja hoitajat. Itselläni ja lapsillani. Minä välitänkin heistä.
Valikoitu kyllä tarkoin. Sekä koulu että päiväkoti.
Ei se välinpitämättömyys ja laiskuus ole mitään vanhemmuutta, jos niin kuvittelet.
Ja ihan tiedoksi vaan, että kouluissa ei työskentele yleensä terveydenhuoltoalan henkilökuntaa, joten koko vertauksesi on typerä.
minä varmaan kävisin yksityisellä loppuraskauden. Tiedän kokemuksesta että on kärsimystä kuunnella ties mitä jos kemiat ei pelaa. Kuitenkin raskaus on niin tunteita herättävä ja ainutkertainen kokemus.
Voithan aina hoitaa vain paperiasiat neuvolassa ja itse katsoa verenpaine ja proteiini sekä käydä lääkärissä kuuntelemassa sydänäänet. Tiedän äitejä jotka ilmoittautuu vain neuvolaan jotta saa paperiasiat hoidettua ja sitten lopun raskauden hoitaa yksityisissä lääkäreissä.
Toivottavasti keksit jonkun ratkaisun:)
kommentteja. Eipä ole monellakaan äidillä myötätuntoa jaettavaksi, eli aika köyhää teidän perheissä. Potkikaa vaan toista päähän mutta älkää tukea antako kyllä teidän lapsista kasvaa tosi myötätuntoisia ja fiksuja ihmisiä. Ei voi kun sääliä!
Ap:lle voimia kohdata idiootin neuvolatädin lisäksi vielä idiootteja äitejä.
Joku heistä voisi hoitaa raskausajan kontrollit ja sitten vauvan punnitukset, pituuden mittaukset ja rokotukset. Tai sitten yksityiselle.
vaan ihan kaiken vaihtamisesta, kun ei kelpaa. Siis äidin asenteesta. Meidän kaupungissa vaikuttaa tällainen äiti, jolla on energiaa ja aikaa harrastaa vastaavanlaista niin tehokkaasti, että on saanut sotkuja aikaan jopa maanlaajuisesti.
Valikoitu kyllä tarkoin. Sekä koulu että päiväkoti.
Ei se välinpitämättömyys ja laiskuus ole mitään vanhemmuutta, jos niin kuvittelet.
Ja ihan tiedoksi vaan, että kouluissa ei työskentele yleensä terveydenhuoltoalan henkilökuntaa, joten koko vertauksesi on typerä.
vaan terveydenhoitohenkilökunnasta. Joka muuten on nykyään luokattoman huonoa julkisella puolella.
Kaikki muu on ihan oman päänuppisi tuotosta.
Itsekin käyn naapurikunnassa äitiysneuvolassa, se on mahdollista kun on kolmen kunnan yhteinen liikelaitos terveydenhoitopuolella.
Kemiat, tai miksikä niitä nyt haluaakin kutsua, ei kyllä kohtaa jos terkkarin ainoa mielenkiinnon kohde tuntuu olevan normaalipainosen odottajan pienikin painonnousu...
että lopettaisit "tädittelyn".. Hän on terveydenhoitaja - ei sukulaisesi.