Näyttää olevan mahdotonta saada työpaikkaa
Vuoden päivät jo olen hakenut mutta ihan turhaan.
Ainoa mitä saisin, on satunnaiset keikat mutta niillä ei elä eikä mulla ole sisua mennä uppo outoon paikkaan vain päiväksi kun en yhtään tiedä mikä siellä odottaa. Kun ei ole perehdytystä tietenkään ollenkaan. Olisipa edes viikon pätkä, niin siihen pystyisin jo.
Tosi onnetonta, mä rukoilen viikon työnpätkää vaikka sillä palkalla en elä kuin sen viikon. :-(
Tuntuu jotenkin tosi pahalta, ettei kunnon töitä enää saa millään. Ei edes väliä niin sillä palkallakaan kunhan se olisi säännöllinen.
Kommentit (31)
joku parikymppinen kakara joka opiskelee hammaslääkärivanhempiensa rahoilla, kesät setänsä firmassa työskennellen eikä ymmärrä todellisesta elämästä mitään.
Kyllä hekin maksavat työmatkoistaan.
Toisaalta en yhtään ihmettele jos työtä ei irtoa, jos olet noin saamaton ummikko kuin viestistä saattoi päätellä.
Ehkä sun kannattaa kouluttautua uudelleen toiselle alalle.
Miten perustelet väitteesi? Ja mitä ylipäätään sillä tarkoitat?
ole positiivinen ja joustava myös työaikojen suhteen
luovuus peliin
ole positiivinen ja joustava myös työaikojen suhteen
luovuus peliin
voin olla viikonloputkin töissä. Olen sen ikäinen, että perhe kyllä pärjää ilman muakin. Kuten sanoin, en ole vaativainen edes palkan suhteen, ainoa vaatimus on, että käteen jää työmatkojen ja verojen jälkeen vielä jotakin. Ettei homma ole ihan +-0
mutta se kai ihan kohtuullinen odotus, sillä eihän kukaan huvikseen työssä käy vaan palkan tähden.
mitä työtä olet hakemassa ja mistä päin. Jos etsit asiakaspalvelutyötä pk-seudulta, tule meille töihin! meillä on aina pulaa hyvistä ihmisistä, ja ekstratyöntekijänäkin saat ihan täydet tunnit halutessasi.
ole positiivinen ja joustava myös työaikojen suhteen luovuus peliin
voin olla viikonloputkin töissä. Olen sen ikäinen, että perhe kyllä pärjää ilman muakin. Kuten sanoin, en ole vaativainen edes palkan suhteen, ainoa vaatimus on, että käteen jää työmatkojen ja verojen jälkeen vielä jotakin. Ettei homma ole ihan +-0 mutta se kai ihan kohtuullinen odotus, sillä eihän kukaan huvikseen työssä käy vaan palkan tähden.
mitä työtä olet hakemassa ja mistä päin. Jos etsit asiakaspalvelutyötä pk-seudulta, tule meille töihin! meillä on aina pulaa hyvistä ihmisistä, ja ekstratyöntekijänäkin saat ihan täydet tunnit halutessasi.
voin olla viikonloputkin töissä. Olen sen ikäinen, että perhe kyllä pärjää ilman muakin. Kuten sanoin, en ole vaativainen edes palkan suhteen, ainoa vaatimus on, että käteen jää työmatkojen ja verojen jälkeen vielä jotakin. Ettei homma ole ihan +-0 mutta se kai ihan kohtuullinen odotus, sillä eihän kukaan huvikseen työssä käy vaan palkan tähden.
Vastauksena sille, joka kysyi meidän työtä saamattomien alaa. Koulutus on ja työkokemusta, mutta mitään työtä ei saa, ei oman alan eikä sitä liippaavien alojen eikä mitään muutakaan - ei edes siivoustyötä.
Vastauksena sille, joka kysyi meidän työtä saamattomien alaa. Koulutus on ja työkokemusta, mutta mitään työtä ei saa, ei oman alan eikä sitä liippaavien alojen eikä mitään muutakaan - ei edes siivoustyötä.
Itse luulen, että mulla se on just iästä kiinni. Mulle joutuis maksaa sen 3-4e/h enemmän kuin parikymppisille, tämän jopa joku haastattelussa myönsi mulle.
Mä olen hakenut vuoden töitä, mulla on hyvä hakemus, n. 10 hakemusta/viikko, ja olen ollut haastattelussa ehkä 20 kertaa vuoden aikana, jopa ihan loppusuoralla, mutta kun ei niin ei.
koskaan kuullut miehen sanovan toiselle miehelle, että hanki siivoojan hommia jos et muuta saa.
ylikouluttettuja, tiedän maistereita, joille tämä on ihan suoraan sanottu. Mieluummin palkkaavat ihmisiä, jotka eivät lähde menemään heti kun saavat koulutusta vastaavaa työtä.
Ja toisaalta, siivojaksikin pääsee ensisijaisesti se, jolla on alan työkokemusta tai koulutusta.
ylikouluttettuja, tiedän maistereita, joille tämä on ihan suoraan sanottu. Mieluummin palkkaavat ihmisiä, jotka eivät lähde menemään heti kun saavat koulutusta vastaavaa työtä.
Ja toisaalta, siivojaksikin pääsee ensisijaisesti se, jolla on alan työkokemusta tai koulutusta.
Mutta tätä eivät ne "no laske rimaa ja mene vaikka siivoamaan" -huutelijat yleensä tunnu tietävän/haluavan ymmärtää.
t:26
ei koulutuksesta.
Olen tehnyt siivoojan hommia arkkitehdin, insinöörin, kokin, lähihoitajan ja monen monen alan opiskelijan kanssa, mutta vain yhden oikeasti siivoojan ammattitaidon omaavan kanssa. Tämä ns. ammatti-ihminen oli työ nopeudeltaan ja työnlaadultaan surkein;)
t. nro 11
ei koulutuksesta.
Olen tehnyt siivoojan hommia arkkitehdin, insinöörin, kokin, lähihoitajan ja monen monen alan opiskelijan kanssa, mutta vain yhden oikeasti siivoojan ammattitaidon omaavan kanssa. Tämä ns. ammatti-ihminen oli työ nopeudeltaan ja työnlaadultaan surkein;)t. nro 11
Olen tehnyt pieniä pätkiä rekrytointifirman listoilla ja lopuista päivistä saan työttömyyskorvausta kassasta. Huhtikuussa olin aivan loppukuusta töissä viikon. No tuntilista ehti niin myöhään toimistolle, että palkka tulee vasta tämän kuun lopussa. Kassassa viime kuun työttömyyspäivärahan maksu kestää, koska jouduin laittamaan liitteitä hakemuksen mukana.
Onneksi mies on töissä, ettei rahat ole perheestä täysin loppu. Yksinhuoltajana olisin taas viivästysten takia lirissä. Omien kokemusten pohjalta ymmärrän, miksi kaikki eivät halua tehdä töitä tälläisissä minipituisissa pätkissä. Helpommalla pääsisi ja rahat saisi ajallaan, jos olisi vain kotona. Huoh.
Onneksi 1.6 alkaa äitiysloman sijaisuus ja tämä parerirumba jää ainakin hetkeksi.
Tahtoo vakituisen työsuhteen! Hakemuksia olen 8kk:n (edellinen työnantaja meni konkurssiin) aikana laittanut varmasti 100, mutta hakijoita on liikkeellä aivan käsittämätön määrä. Pahimmillaan samaa paikkaa kanssani on hakenut 352 muuta.
Oma äiti onneksi tietää tilanteemme ja pyysi eilen, että en ostaisi mitään kallista hänelle äitienpäivälahjaksi. Haluaa kuulemma vain viettää "tyttöjen illan" mun kanssa eli menemme ensi viikolla pizzalle. On se ihana.
Huoh, kiitos kun sain purnata.
Ei tää kai sua ap lohduta, mutta on meitä epätoivoisia muitakin. Ota rohkeasti vaan paikka vastaan, vaikka se päivänkin. Mä sain noiden pikkupätkien ansioista tuon äitiysloman sijaisuuden. Siis paikkaa jossa olin yhden viikon töissä. Mutta varaudu siis tuohon rahojen tulon katkeamiseen. Joskus ne tietenkin tulevat, mutta viiveellä.
Vikat 6v tehnyt vain pätkiä ja nyt loppuu taas työt kesäkuun lopussa. Hakemuksia laittanut huhtikuun aikana yli 40, peräti 1 haastattelukutsu tullut.
En jaksa enää:((((
Älä lannistu. Koskaan ei tiedä missä se työpaikka luuraa.
Siksi mua inhottaa noi lakot. Olisivat onnellisia, että on töitä mihin mennä.
Aina unohtuu toi "allekirjoitus". Kohtuu uusi palstailija kun olen :)
voisit saada jalan oven väliin ja ehkä pidemmän pätkän.
mä oisin kiinnostunut saamaan edes sen pikkupätkän, mulla on niin kamalan vähän työkokemusta..
jos masennus meinaa iskeä niin laitan jotain kivaa musaa soimaan ja lähde kävelylle nauttimaan auringonpaisteesta ja kirpeestä keväästä :)
vuonna samaan aikaan olin lomautettuna. Mikäli joku palstalaisista ei ole missään sattunut sellaisiin termeihin kuin taantuma, lama ja YT-neuvottelut törmäämään, niin voin kertoa että ihan oikeassa elämässä ne ovat arkipäivää. Uusia hommia ei niin vain saadakaan, kun hakijoita on monta sataa.