Ei hemmetti! Ottaisitko avioeron minuna?
Mulla on kiltti, kultainen36v mies, joka hyvä ja omistautuva isä lapsilleen. Asuntolainaa jonkun verran, mina kotona 3 lapsen kanssa (kohta 1v, 3v ja 4v). Tänään mies tuli naama loistaen kuin Hnagon keksi: hän on ostanut moottoripyörä! On kuulemma ollut aina hänen haaveensa.
Mitä "#%&?!?!? Meillä ei ole varaa moottoripyörään. Mitä me lasten kanssa tehdään, kun mies päristelee mopollaan? On mullakin ollut aina haaveena saada hevonen, purjehtia tai vaikka mitä unelmia! Että äijä menee ja ostaa yks kaks moottoripyörän! Mikä ihme tohon on mennyt?! Ei kuulemma tule mopolaina vaikuttamaan mun ja lasten elämään, kun on niin pieni. PAH! Ei kuulemma aio myydä pyörää, kun oli niin halpa. Mulla menee hermo just! Nyt se vaan nukkuu tuolla kaikessa rauhassa ja mulla on mieli ihan sekaisin! Tekis mieli pakata kimpsut ja kampsut ja lähteä lasten kanssa kohti omia unelmia asua ulkomailla!
Kommentit (46)
Hei ap:n unelma on ollut äitiys ja hän on saavuttanut unelmansa jo kolme kertaa. Miehellä tuskin on ollut isyys unelmana vaan unelma on ollut moottoripyörä niin nyt kumpikin on saanut toteuttaa itseään toisen kustannuksella. Minusta tilanne on ap:n hyväksi 3-1.
Ole varovainen!
Tiedän kolme tapausta missä vaimo on alkanut vaatia miestä luopumaan moottoripyörästä.
Kaksi näistä miehistä tosin pitkän linjan motoristeja, yksi vain vuoden tai kaksi ajanut.
Miehet ajelee edelleen, kysyttäessä vähämmän ajaneella vaikea valinta, muilla helppo.
Uusiosinkkuja kaikki
Minä kyllä en miettisi rahanmenoa tai miehen aikatauluja, vaan sitä että kuinka suurella todennäköisyydellä jään leskeksi nuorena kolmen pienen lapsen kanssa.
Ei tuo mikään eron paikka ole.
Mies on oikeasti voinut tehdä löydön johon tarttui heti, tuollaisen päötöksen joskus joutuu tekemään lennosta.
Mutta jos et pääse asiasta yli, sopikaa että ostat itsellesi suht samalla summalla jotain. Sen voit sopia myös yksinäsi jos teillä ei raha-asioita päätetä yhdessä.
Vastaisuuden varalle päättäkää joku summa minkä yli kumpikaan ei osta mitään puhumatta toisen kanssa.
Yritä olla iloinen siitä että miehellä on jokin oma juttu. Ei sekään ole kivaa jos ei ole mitään, kokemuksesta sanon. Ei vielä 25 vuotiaalla tarvitse olla mutta kun on jo 45-vuotias eikä edelleenkään harrasta mitään on jo hiton ärsyttävää.
Moottoripyörä on kyllä hevosta paljon edullisempi, ja ei läheskään yhtä aikaa vaativa. Hevosta joutuu ruokkimaan ja hoitamaan joka ikinen päivä, ja se kuluttaa myls silloin kuin ei ole käytössä. Moottoripyörän kanssa riittää tankkaaminen, vuosihuolto ja mahdolliset korjaukset.