Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei hemmetti! Ottaisitko avioeron minuna?

Vierailija
05.05.2010 |

Mulla on kiltti, kultainen36v mies, joka hyvä ja omistautuva isä lapsilleen. Asuntolainaa jonkun verran, mina kotona 3 lapsen kanssa (kohta 1v, 3v ja 4v). Tänään mies tuli naama loistaen kuin Hnagon keksi: hän on ostanut moottoripyörä! On kuulemma ollut aina hänen haaveensa.

Mitä "#%&?!?!? Meillä ei ole varaa moottoripyörään. Mitä me lasten kanssa tehdään, kun mies päristelee mopollaan? On mullakin ollut aina haaveena saada hevonen, purjehtia tai vaikka mitä unelmia! Että äijä menee ja ostaa yks kaks moottoripyörän! Mikä ihme tohon on mennyt?! Ei kuulemma tule mopolaina vaikuttamaan mun ja lasten elämään, kun on niin pieni. PAH! Ei kuulemma aio myydä pyörää, kun oli niin halpa. Mulla menee hermo just! Nyt se vaan nukkuu tuolla kaikessa rauhassa ja mulla on mieli ihan sekaisin! Tekis mieli pakata kimpsut ja kampsut ja lähteä lasten kanssa kohti omia unelmia asua ulkomailla!

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olisi luopunut 12 vuotta sitten moottoripyörästä lapsen takia. En halunnut, että mies myy pyöräänsä kun tiesin kuinka hän rakastaa ajamista. Se oli osa hänen elämäänsä.

Ei myynyt, eikä myy. Onneksi.

Vierailija
22/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitten tajusin asian hyvän puolen: eipähän voi mies enää nalkuttaa minun ostoksistani, jotka ovat kuitenkin varsin halpoja moottoripyörään verrattuna. Toinen hyvä puoli on oman ajan lisääntyminen; kun mies on prätkäajelullansa, saan itse tehdä, mitä tykkään. Minä kun nautin suunnattomasti esim. lukemisesta, mieheni mielestä taas on tylsää, jos minä vapaapäivinä "vain" luen. Samoin on oiva tilaisuus katsoa kaikki digiboxille tallennetut hömppäelokuvat ilman, että kukaan on vieressä huokailemassa. Nykyään oikein odotan, että tulee kevät ja moottoripyöräkausi alkaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesihän maksaa sen pyörän ihan itse ansaitsemillaan rahoilla. Mene sinäkin töihin ja toteuta unelmasi.

Vierailija
24/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni osti muutama vuosi sitten auton. Ei erottu. Autolle on ollut käyttöä. On hänellä moottori pyöräkin, se muuten kuluttaa vähemmän bensaa ja on tosi kätevä kesäisin, auto on useammin meidän saatavilla, jos pitää lapsien kanssa jonnekki mennä.

Vierailija
25/46 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kesällä lähtisin yksin viikoksi reissuun. Sanoisin miehelle, että se on aina ollut unelma.

Vierailija
26/46 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjallisena laskelmat, joilla hän osoittaa, että ostoksella ei ole vaikutuksia kotitalouteen. Lisäksi vaatisin häntä lupaamaan, että hän myy pyörän heti, jos rahasta on tiukkaa.

Vierailija
27/46 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä ottaisi eroa. :D

Vierailija
28/46 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ehkä teidän kannattaisi kunnolla keskustella mitä miehen moottoripyörä merkitsee. Ei vain taloudellista vaikutusta, mutta myös ajankäyttöön perheen kanssa.

Vierailija
29/46 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä avioero nyt kuitenkin olisi vähän liian radikaalia, ei tuo nyt sen arvoinen asia ole, vaikka itse olisin varmasti yhtä vihainen kuin sinä.

Minusta sinun pitäisi nyt keskustella miehesi kanssa ja sanoa nuo asiat, jotka kirjoitit. Toki haaveita pitää toteuttaa, mutta moottoripyörä ei ole mikään pieni sijoitus ja se tulee taatusti näkymään teidän elämässäkin. Yllättäviä menoja tulee aina ja minusta tuollainen pitäisi kunnolla budjetoida ja laskea pelivara yllättäviin menoihin.

Ehkä on kuitenkin parempi, että ensiksi rauhoitus ja juttelet sitten vasta.

Vierailija
30/46 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kovin samalta kuin täällä aikaisemmin ollut nainen, joka pohti eroa, kun mies osti veneen. Muistatteko muut?

Omat rahat, yhteiset rahat, oma talous, yhteinen talous, neuvotteleminen, yhteisten unelmien jakaminen... Noissa teillä parannettavaa. Ei kuitenkaan ehkä ihan avioeron aineksia.

Vierailija
31/46 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://avioerohakemus.com

Avioerohakemus.com sinne X mennyt on sopii tähän tilanteeseen :D Korvaa X henkiön nimellä niin rimmaa paremmin..

Vierailija
32/46 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioerohakemus kirjoitti:

https://avioerohakemus.com

Avioerohakemus.com sinne X mennyt on sopii tähän tilanteeseen :D Korvaa X henkiön nimellä niin rimmaa paremmin..

10 vuotta vanha aloiutus, onkohan ero enää/ vielä / taas ajankohtainen?

Vierailija
33/46 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun yhteiset kulut on hoidettu, omaa rahaa saa käyttää mihin haluaa. Tuosta on ollut artikkeleitakin aivan vasta, että on henkistä väkivaltaa, jos estää toisen omien rahojen käyttämisen itseensä/parhaaksi katsomallaan tavalla.

Ps: jätetään ne palaverit työpaikoille...

Vierailija
34/46 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi vielä sanomatta, että onneksi minulla ei ole teidän kaltaista vaimoa. Olisi entinen vaimo.

Vierailija
35/46 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpa moottoripyörä = hillitön vakuutusmaksu usein. Kysäisepäs. Naapurini osti myös "halvan mopon" ja vakuutus oli 1500 euroa vuodessa :D Joutui myymään pois. 

Vierailija
36/46 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jekke kirjoitti:

Jäi vielä sanomatta, että onneksi minulla ei ole teidän kaltaista vaimoa. Olisi entinen vaimo.

Mielikuvitusvaimosta on onneksi helppo erota. 

Vierailija
37/46 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on ostellu kaikkia koneita ( 3 moottoripyörää ,mönkijän,traktoreita ym.) ostaa vaan ja silmät kiiluen kertoo ”hyvästä ja edullisesta” kaupasta. Olen pienipalkkainen, mulla vie tod.kauan säästäminen esim. Uuteen sänkyyn. Hänellä on ollut muutama kymppitonni rahaa metsäkaupoista, hänen metsän myynnistä, hänen rahat. Minkäs minä voin hänen ostohaluilleen, tuolla niitä romuja ruostuu räntsateessa.

Haluaisin lähteä, mutten jaksa.

Neuvoisin sinua tekemään miehellesi selväksi ettet hyväksy moista ostelua. Pärjäät kyllä!

Vierailija
38/46 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tollasesta nyt avioeroa oteta 😅 Kuulostat kyllä siltä, että yrität keksiä jonkun tekosyyn erolle kun jo ulkomaille muuttokin on mielessä.

Vierailija
39/46 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mutta ehkä teidän kannattaisi kunnolla keskustella mitä miehen moottoripyörä merkitsee. Ei vain taloudellista vaikutusta, mutta myös ajankäyttöön perheen kanssa.

”Ajankäyttöön perheen kanssa”, hohhoijjaa, kyllä miehellä saa olla omaa aikaa ja jotain mielekästä puuhaa!

Vierailija
40/46 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en eroaisi... en tosin ole naimisis täl hetkel,mut ukolt meni jenkkiautoon taas lähes 1000euroa,osat ja korjaukset ja tuunaukset...

mutta meille tuo tonni ei ole suurensuuri raha,koska molemmat töissä ja hyvin pärjätään.ketuttaahan se toki,koska mielestäni autoon tollanen summa,nii ohhoh... mutta minäkin teen kaikenlaista mistä pidän ja rahaa palaa...

Auton osiin, korjauksiin ja tuunauksiin 1000e on pikkusumma, varsinkin jos auto astetta harvinaisempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi