Martina jättää vauvansa viikoksi hoitoon
Hän on taas sitä mieltä että tarvitsee omaa aikaa erossa vauvastaan. Miksi isovanhemmat mahdollistavat tällaisen elämäntyylin tarjoamalla jatkuvasti hoitoapua, nytkin kuulemma martinan oma äiti suositellut tätä viikon etelän lomaa.. Huoh.
Kommentit (67)
sit ihan hyvä lapsen kannalta jos kerta äitii ei kiinnosta hoitaa.
merkitsee VAUVALLE??? Neuvola, haloo!!! Tuntisitte vastuunne jos äidit ovat ihan hakosalla!
10 kk ikäista tyttären tytärtä, kun olivat lomalla. Minä olin päivät töissä, hyvin olvat kuulemma pärjänneet, opetti syömään balkanin makkara siivuja.
joka blogissa merkintää kuinka tää mamma tarvii omaa aikaa :O Millonkohan tulee sen vauvan aika??
Mutta miksi se äiti on aina se jonka poissaolo on lapselle niin kovin haitallista? Mietin vaan kun oma mies tekee reissutöitä ulkomailla ja on poissa 1-2 viikkoa kerralla, eikä sitä kukaan osaisi ihmetellä, että voi, voi kun kiintymyssuhde sitä ja tätä. Sitten jos minä tekisin hänen työnsä niin se olisi jo ihan hirvittävän tuhoisaa lapsen kannalta? En nyt itse ainakaan koe olevani lapselle mikään puolijumala, vaikka aina täällä kotona nysväänkin.
No, jatkan tämän ihmettelyä varmaan vielä pitkään.
Yllättävän moni jättää muutaman kuukauden ikäisen vauvan moneksi päiväksi hoitoon. Monet myöskin käyvät säännöllisesti vaikkapa kolme kertaa viikossa pari tuntia kerrallaan omissa harrastuksissa vaikka kotona on pieni vauva. Tää on sitä nykypäivää.
Jos jotain positiivista etsii, niin hoitopaikka on varmasti paras mahdollinen, mummolan rakastava ilmapiiri ei tee pahaa kenellekään.