Martina jättää vauvansa viikoksi hoitoon
Hän on taas sitä mieltä että tarvitsee omaa aikaa erossa vauvastaan. Miksi isovanhemmat mahdollistavat tällaisen elämäntyylin tarjoamalla jatkuvasti hoitoapua, nytkin kuulemma martinan oma äiti suositellut tätä viikon etelän lomaa.. Huoh.
Kommentit (67)
mutta kyllä lapsi tarvitsee äitiään tuon ikäisenä. Tai jotain samaa henkilöä joka tätä hoitaa, rutiineja ja jatkuvuutta.
Yleensä äiti-vauva suhde on niin vahva, etteivät äidit pysty olemaan vauvastaan noin paljoa erossa ilman pakkoa. Tämä on...tai pitäisi olla biologinen toimintamalli.
teille pilkunviilajille ei ole mikään hyvä,mukaan et saa ottaa mutta et saa jättää hoitoon luotettavalle aikuisellekkaan.....pieni on teidän elämä.No jostakihan se on aina narinat vedettävä vaikka sitte marttiinasta. Olen miettinyt mistä johtuu että moni ei tykkää marttiinasta ja päädyin siihen ratkaisuun, että ihminen ei saa olla oma itensä,et saa sanoa niinkuin ajattelet ja olla kuin itsellä on hyvä olla, vaan kakille tulee mielistellä ja hymyillä ja mennä niinkuin muut haluaa JA en ole marttiina vaikka jossain suhteessa haluaisin ollakkin
tässä on vain yksi MUTTA eli VAUVA. Vauva tarvitsee äitiään, ihan oikeasti. Itsekästä toimia noin kun hän toimii, olkoot kuinka hyvä äiti tahansa muuten.
että lomaa pitää jo saada.
Martinalla on reilun kuukauden nuorempi vauva kuin minulla, ja en ikinä jättäisi vauvaani viikoksi. En vieläkään ole jättänyt kuin muutamaksi tunniksi. Ja en ole nukkunut yhtään kokonaista yötä vielä ja päivätkin olen todella kiinni vauvassa. Mutta ei, lomaa en lapsestani tarvitse. Tämä on muutenkin todella lyhyt aika, kun vauva-ajasta saa nauttia ja seurata, kuinka hän kehittyy joka päivä.
Vaikea uskoa, että hän tahallaan turmelee lapsensa kehitystä. Ehkä hän tekee sen hyvässä uskossa, että tämä on hyväksi myös lapselle?
että lapsi on jo tottunut olemaan heittopussi eikä äidillä ole kiinnostuta hoitaa häntä.
Surullista pikkuisen kannalta.
Itse tulin juuri lomamatkalta ja 11kk vauva oli sukulaisten hoivissa käytännössä 9vrk. Ja loistavasti meni! Hoitajat olivat vauvalle tuttuja, olemme kyläilleet paljon puolin ja toisin ja ovat aiemminkin hoitaneet lyhyitä pätkiä. Loma meni loistavasti molemmin puolin. Lapsi puuhaili hoidossa tyytyväisenä ja saimme ison hymyn kun tulimme takaisin.
Martina on jatkuvasti erossa vauvastaan. Keikoilla ja "hemmotteluissa" ja risteilyillä...
Oletko ollut päivittäin tai viikoittai seuraamassa vieressä kun marttiina jättää hoitoon lapsensa mummolle? vai mihin perustat tämän että jatkuvasti?
miten taas mennään kun tarvitaan omaa aikaa
tästä, kun kerta tämä on niin kamalan kauhea asia.
en yhtään ihmettele miksi lasten mielenterveysongelmat lisääntyvät niin rajusti.
ja siinä on se punavihreä palkki "hyväksytkö pienen vauvan hoitoon jättämisen" ja kyllä ja ei vaihtoehdot :D
sitten Martina ja Esko kommentoi tyyliin aina meitä arvostellaan, tehtiin niin tai näin, suomi on täyttä kateellisia kotiäitejä, me itse tiedämme mikä lapsellemme on parasta"
mä oikeasti luulen, että Martina ja Esko ei tiedä kovin paljon lapsista. Martinan äitiyslomakin menee töitä tehdessä, keikoilla ja bilettäessä.
Ärsyttää kun se kertoo viikonohjelmastaan blogissaan, koko päivä töitä koneella, treeniä treeniä, keikalle sinne ja sitten tänne ja sitten rentoutumaan ja ottamaan omaa aikaa. Ihmettelen mihin väliin mahtuu vauva? Ja Eskolla tuntuu olevan samanlainen vauhti päällä...
mutta ihmiset ottavat tämän kateellisten kritiikkinä. Täälläkin tuntuu suuri osa ajattelevat tuota pientä vauvaa.
Tätä on tutkittu jo kauan, vauva tarvitsee samat ihmiset ympärilleen, ja arki sekä rutiinit ovat hyvin tärkeitä. Tämä on äiti-lapsi suhteelle hyvin tärkeää.
Elämänarvojen pitäisi muuttua yleisestikin niin, ettei otettaisi heti hernettä nenään jos arvostellaan asiasta. Vaan oppia kritiikistä.
Tuntuu vähän, että tämä vauva olisi heille vain uusi hieno lelu. Tiedä häntä, itsepähän antavat moisen kuvan itsestään.
Ja lasten mielenterveysongelmat senkun lisääntyy.
syistä kun siitä ettei äiti ole paikalla. Kyllä ennenkin äidit olivat ja aina ovat olleet vauvavaiheen paikalla, vaikka olisivatkin esimerkiksi käyneet töissä.
istutaan koneella ja pennut pelaa pleikkaria...
Martinaa ei saisi koskaan arvostella, muuten on vain kateellinen ja kysymys on aina vaan siitä että Martina on huonoäiti. Itse ainankin olen pahoillani pienen vauvan puolesta, joka ei saa viettää rauhallista aikaa vanhempiensa kanssa.
Itse luulen, että Martina on omalla tavallaan ihan hyvä äiti, tai haluaa olla, mutta ei osaa luopua mistään omista jutuistaan. Harmi, että vauva joutuu kärsimään. Mutta toisaalta eiköhän tuo Martinan äiti ole jo todella paljon hoitanukin vauvaa.
yhtäkkiä lähti ja kaipaa omaa äitiään, vaikka olisi kuinka monta muuta tuttua aikuista lähellä.
Pitkä ero äidistä noin pienenä ja ymmärtämättömänä jättää jäljen.
En tiedä tarkoititko kommenttisi jollekin tietylle, mutta minä olen ollut esikoisen elämästä poissa ensimmäiset kuukaudet. Fyysisesti läsnä, mutta en henkisesti ja mieheni sekä äitini hoiti vauvaamme ekan 6kk.
Tiedätkö sinä jonkun, joka on ollut erossa pienestä vauvasta noin paljon?
En tiedä tarkoititko kommenttisi jollekin tietylle, mutta minä olen ollut esikoisen elämästä poissa ensimmäiset kuukaudet. Fyysisesti läsnä, mutta en henkisesti ja mieheni sekä äitini hoiti vauvaamme ekan 6kk.
Tiedätkö sinä jonkun, joka on ollut erossa pienestä vauvasta noin paljon?
on eri asia olla terve ja vapaaehtoisesti erossa vauvasta kuin esimerkiksi voimakkaasti masentunut.
noin pienen vauvan paikka on kotona äidin ja isän kanssa. Noin pitkää aikaa ei pitäisi pienestä lapsesta olla erossa, kun ihan painavista syistä. Jos lapsen tekee ja saa pitää siitä myös vastuu kantaa. Se on raskasta ja väsyttävää, enemmän ja vähemmän. Se on luonnolista ja kuuluu asiaan. Sitten kun lapsi tarpeeksi vanha, voi jo matkaa viikoksi miettiä. Tai sitten ottaa lapsen ja isovanhemmat mukaan ja voi saadaa monipuolisemman matkan aikaseksi :).
"Perjantai aamuna jälleen neuvola , nähdään miten paljon on pimu kasvanut. Ihanaa aikaa mistä ei halua missata hetkeäkään :)
...
Me lähdetään kesäkuussa viikoksi ottamaan aurikoa ja huoltamaan suhdetta :) Kuullostaa hurjalta, mutta kun paljon tekee ei oikeasti ole toisilleen aikaa, varsinkaan nyt kun on lapsi ja olemme yksityiyrittäjia ja töitä on AINA..."
Ei halua missata hetkeäkään paitsi viikon ja joka kerta kun on töissä, treenaamassa jne. Vai tarkoittaako se, ettei halua missata NEUVOLAajasta hetkeäkään? No onneksi neuvolakäynti ei kestä kuin puoli tuntia. Sen ajan voi varmaan tyttären kanssa viettää.
No, tuo oli vähän rumasti kärjistetty, mutta en kyllä ymmärrä miten tuolla on noin kova kiire pois vauvan luota. Itsellä saman ikäinen, enkä jättäisi edes isän kanssa vielä viikoksi vaikka isä hoitaa lasta tosi paljon.
Tiedetään, ja vauvalehdestä ja neuvolan oppaista alkaen voi lukea, että erot eivät ole lapselle hyväksi. JOhan se nyrkkisääntökin on, että 0-vuotiaalle 0 yötä erossa vanhemmasta, 1 vuotiaalle max 1 yö jne. En tiedä, millä Martina perustelee itselleen tätä jatkuvaa eroa vauvasta ja tätä menevää elämäntyyliä. Vauva tarvitsee rauhaa! Hoitajat, jotka ovat aina hänen lähellään. Ei sellaista elämää, että on yksi mummo ja sitten toinen mummo ja sitten isä sitten äiti sitten tanssityttö tai kummitäti.. vauvalla ei ole kykyä ymmärtää sellaista, tulee levottomaksi.
Älkää viestintuojaa ampuko! En minä ole keksinyt lapsen kehityksellisiä tarpeita.