Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko sanotusta sanasta suuttua niin paljon että katkaisee välinsä perheenjäseen?

Vierailija
04.05.2010 |

Riita oli kyllä yksipuolista haukkumista, todella kokonaisvaltaisesti loukkaavaa, eikä sitä koskaan pyydetty anteeksi, mutta voiko joku silti loukkaantua tällaisesta oikeasti loppuiäkseen? Ei ota enää koskaan yhteyttä, ei vastaa kutsuihin, lähettää joulukortin ja pakon edessä tavatessa on pidättyneen lyhytsanainen ja kohtelias.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu niin paljon siitä mitä on sanottu

Vierailija
2/18 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Riippuu niin paljon siitä mitä on sanottu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarpeeksi osuvasti joku loukkaa, kyllä minä voisin ainakin lopettaa yhteydenpidon sellaiseen ihmiseen kokonaan. Miksi ihmeessä haluaisin sellaisen ihmisen kanssa olla tekemisissä? Ei kenelläkään ole oikeutta loukata minua.

Vierailija
4/18 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hän ole katkaissut välejä, jos kerran edes puhuu sinulle. Varmaan vaan totesi, ettet kuulu ihmisiin, joihin hän haluaa käyttää aikaansa ja energiaansa.

Anteeksipyyntöä olisi pitänyt harkita vähän aiemmin.

Vierailija
5/18 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa että sieltä on annettu tulla täysi laidallinen ja minut saa kyllä loukattua jo puolella.

Enkä todellakaan antaisi anteeksi pyytämättä, ja pyynnön jälkeenkään tuskin enää päästäisin kovin lähelle.

Vierailija
6/18 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niille, jotka ovat aina saaneet "olla sellaisia kuin ovat", tempperamenttisia eli törkeitä ja asiattomia. Heitä on aina katsottu sormien läpi eikä koskaan pakotettu palaamaan tekojensa äärelle anteeksipyynnön tai keskustelun muodossa. Ota opiksesi!

Vierailija
7/18 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman että niillä on tietyt pysyvät seuraukset. Jos menee haukkumaan toisen ihmisen persoonana "pataluhaksi", tuskin välit koskaan täysin palautuvat, oli sukulainen tai ei.

Tämä on hirveän vaikea paikka niille, jotka ovat aina saaneet "olla sellaisia kuin ovat", tempperamenttisia eli törkeitä ja asiattomia. Heitä on aina katsottu sormien läpi eikä koskaan pakotettu palaamaan tekojensa äärelle anteeksipyynnön tai keskustelun muodossa. Ota opiksesi!

Vierailija
8/18 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan lapseeni tai äitiini/isääni en katkaisisi varmaan mistään sanomisesta välejäni. Ok, jos omat vanhemmat olisivat aina olleet kylmiä ja henkisesti alistavia, mutta siis kertakiukkuamisesta en katkaisisi, vaan yrittäisin miettiä, oliko sanomiseen jokin hyväkin syy. Voihan olla, että olen itse rehellisesti sanottuna käyttäytynyt ajattelemattomasti!

Mutta jos joku etäisempi perheenjäsen oikein kunnolla haukkuu ja litistää persoonani, niin kyllä: vaatisin ainakin kunnon anteeksipyyntöä ja selitystä.

Ihme juttu, ettei tuo ap:n kuvailema henkilö ole tosiaan pyytänyt anteeksi. Se viittaa siihen, että se henkilö ITSE haluaa katkaista välit, ei siis voi syyttää haukkumisen kohdetta siitä välien viilenemisestä!

Vierailija
9/18 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan itse lähetä joulukorttia sellaiselle, jonka kanssa en ole väleissä. Sellainen ihminen ei saa edes asuinpaikkaani tietoonsa ilman että palkkaa yksityisetsivän.

Vierailija
10/18 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan itse lähetä joulukorttia sellaiselle, jonka kanssa en ole väleissä. Sellainen ihminen ei saa edes asuinpaikkaani tietoonsa ilman että palkkaa yksityisetsivän.

Vierailija
11/18 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/18 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme juttu, ettei tuo ap:n kuvailema henkilö ole tosiaan pyytänyt anteeksi. Se viittaa siihen, että se henkilö ITSE haluaa katkaista välit, ei siis voi syyttää haukkumisen kohdetta siitä välien viilenemisestä!

Alkeellisiin käytöstapoihin kuuluu pyytää anteeksi, jos on loukannut jotakin.

Vierailija
13/18 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustalla on jo pienempiä erimielisyyksiä, ja nyt vain tuli selväksi, mitä toinen ajattelee toisesta.

Mutta tosiaan kuulostaa, että se haukuttu kyllä pitää ihan asiallisia välejä, kun kuitenkin keskustelee ja lähettää joulukortin. Ja tuo, että keskustelee etäisen viileästi on niin tulkinnanvaraista, että se voi olla myös vain kuulijan kuvitelmaa, joka värittyy huonolla omallatunnolla. Eli normaalikin jutustelu tuntuu toisesta etäisen viileältä, kun omatunto nakuttaa.

Vierailija
14/18 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riita oli kyllä yksipuolista haukkumista, todella kokonaisvaltaisesti loukkaavaa, eikä sitä koskaan pyydetty anteeksi, mutta voiko joku silti loukkaantua tällaisesta oikeasti loppuiäkseen? Ei ota enää koskaan yhteyttä, ei vastaa kutsuihin, lähettää joulukortin ja pakon edessä tavatessa on pidättyneen lyhytsanainen ja kohtelias.

Vierailija
15/18 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä ihmisiä, jotka kuvittelevat että hermostuessaan saa päästää suustaan mitä tahansa ja ne pitäisi sitten riidan jälkeen vain mystisesti "unohtua"!

On asioita, mitä ei yksinkertaisesti sanota toisille ihmisille!

Ja anteeksipyyntö nyt kuuluu jo niin alkeellisiin käytöstapoihin, että se on vähintä mitä PITÄÄ tehdä, ja sen lisäksi tuntuvat hyvittelyt ovat paikallaan. Miksi/miten ihmeessä joku voisi antaa anteeksi sellaista, mitä toinen ei ole edes pyytänyt anteeksi???

Vierailija
16/18 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haukkumiseen on syy, en välttämättä katkaisisi välejä. Toisaalta jos haukkuminen on mielestäni ihan perustelematonta, saattaisin loukkaantua.

Vierailija
17/18 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan katkaistu välit miehen vanhempiin, sillä sieltä tuli niin törkeetä tekstiä esikoisemme synnyttyä, että mies totes, ettei tartte olla missään tekemisissä.

Vierailija
18/18 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä eli voi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan